Gen2 RAM 2500 vuosimallia 2000 - 47RE vaihteisto levis?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Kiivi, 24.3.2021.

  1. Kiivi

    Kiivi 1st gear

    Iltaa arvon tietäjät..

    kävipä tänään rauhallisessa kaupunkiajossa niin että kivan parin kovahkon pamauksen ja nykäisyn myötä auto lopetti Drive päällä kokonaan liikkumisen kierrosten kuitenkin noustessa.. vaihteiston vaihdintikusta sain nätisti siirrettyä auton ollessa käynnissä neutraalille ja pakille, mutta P-asentoa hakiessa kuului kunnon sorvausta ilmeisesti laatikosta. Tämän jälkeen pakille ja neutraalille taas ok ja D-asentoon siirryttäessä vastaava sorvaus.. tämän jälkeen auto hinattiin pajalle.. tuomio ilmeisesti saattais tulla huomenna, mutta veikkaanpa vahvasti että laatikko sieltä tais sanoa sopimuksen irti.. toki miksei jakolaatikkokin, mut ei oma osaaminen riitä sanomaan..

    Yleisesti ottaen, olen tilannut jo aiemmin shift kitin venttiilikoneistoon, GM:n paremman solenoidimokkulan ja paineanturin (tosin vain muovinen).. lisäksi tien päällä on myöskin OD-solenoidi, tiivisteet ja suodin.. vaihtoa odotellessa hyllyssä.

    Nyt jos päästään tohon itse vaihdelaatikon kokonaisuuten.. mitäs kaikkea sieltä kannattaa vahvistaa nyt kun lootaa kerta ilmeisestikin aletaan purkamaan.. sanotaanko vaikka tonne 500hv asti mentäis, vaikka tarkoitus ei tällä hetkellä ole tehoja ottaa enempää, mutta kun kerta rakennetaan niin tehdään sitten kestävää.

    Niin ja onko normaalia että laatikko on ottanut matka-ajossa 80kmh 1500rpm? Muistaisin jostakin lukeneeni että tossa nopeudessa kuuluisi kierrosten olla 1200rpm.
     
  2. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Kannattaa ekana purkaa se laatikko ja kattoo mitä on porsinu, pahimmillaan vapaakytkin ja sitämyöten lootan kuori sökö.

    PATC Performance Transmissions puljusta tullut joskus palikkaa hommattua, niillä on valmiita eri tasoisia kittejä tarjolla, tai sitten voi myös itse irto-osista arpoa sopivat palikat.
    https://transmissioncenter.net/product-category/dodge/47re-47rh-618/
     
  3. Kiivi

    Kiivi 1st gear

    Kuinkas tossa käy jos ajaessa takapotkuisena kytkeentyy 4L päälle? Tyhjäsin auton edestä rompetta pois ja olin huomaavinani että 4L on päällä ja 2wd päällä olen liikenteeseen lähtenyt.
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

Kerro tästä muillekin!