gm 10 bolt vetarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja lepistö, 19.1.2007.

  1. lepistö

    lepistö 3rd gear

    miten saa vetarit irti.onko ne lukittu sokilla peräkopan sisältä.ei kehtais purkaa turhaa vai pitääkö ne kiinni jarrukilven pultit
     
  2. Dragonfly

    Dragonfly 1st gear

    Riippuu vähän minkä vuotinen 10-pulttinen ja mistä autosta.
     
  3. lepistö

    lepistö 3rd gear

    ei tietoa onko alku peräinen mutta se on kiinni 66 chevellessä :oops:
     
  4. OL

    OL Gearhead

    Banjokoppa pois, pikkurattaiden keskitapin lukitusruuvi pois,
    ja sitten keskitappi vetarien välistä pois , sitten työnnät
    ensin yhden puolen vetaria ilman (jarrurumpua) sisäänpäin siten
    että vetarin päässä näkyy C-lukkorengas se
    pois, sitten vetari lähtee ulos . sama toiselle puolelle.
    kasaus käänteisessä järjestyksessä 8)
     
  5. cool

    cool 1st gear

    rummun kun ottaa pois,pitäisi nähdä onko c-lukituksella.
    siellähän on vahvempi pelti levy kilpipulttien alla(eli jos on,ei ole c-lukituksella)
     
  6. lepistö

    lepistö 3rd gear

    kiitti vihjeestä se oli c-lukituksella lähti melko vaivatta irti :D
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Otan osaa c-klipsien johdosta :x
     
  8. lepistö

    lepistö 3rd gear

    mistähän tää perä on alun perin,siinä murikassa tällänen numero koodi 8969277nf.mistähän näihin kannattaa hommata stefat ja jarru sylinterit :-?
     
  9. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

  10. ViLU

    ViLU Gearhead

  11. Toukka

    Toukka 1st gear

    ...keskitappi vetarien välistä pois...??? Istuuko miten lujaa yleensä, pitääkö tuurnalla hakata, vai pitääkö tapin olla määrätyssä asennossa, että se luiskahtaa ulos...????

    Vetarin stefa vuotaa myös allekirjoittaneella....

    Kaikki apu tervetullut! :oops:
     
  12. jylhä

    jylhä 1st gear

    kyllä sen pitäs tulla sieltä pois suht pienellä naputuksella, mutta itellä on tuossa yks caminon 10pulttinen josta tappi ei tule ulos vtllakaan. liikkuu sentin verran ja sit junttaa kines. se on lukkoperä, mutta ei kai sen pitäs vaikuttaa?
     
  13. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Kyllä mulla ainakin levylukossa oli sellaiset systeemit keskitapin ympärillä, jotka myös puristi sitä tappia. Lähti kuitenkin naputtelemalla muistaakseni ilman aivan hirvittävää väkivaltaa.

    Tietty kannattaa varoa, ettei naputtele jumiin perän koppaan sitä niin, ettei saakkaan enää käännettyä sitä tappia ulospäin.. Tuli kyllä hiukka helpommin sitten loppumatkan, kun oli sen verran naputellut, ettei vielä ottanut koppaan.
     
  14. Antti P

    Antti P 3rd gear

    Niin ja se lukitus ruuvi kannattaa ottaa irti niin lähtee se tappi helpommin.. :D
     
  15. Toukka

    Toukka 1st gear

    Minulla on samaa luokkaa, tappi ei edes liiku sentin vertaa, muutama milli ja sitten jymähtää kiinni.

    Lukollinen perä kyseessä, ja keskitapin ympärillä olevaa peltihärpäkettä ei saa pois ennenkuin tappi on naputeltu ulos...?

    ----> lisää väkivaltaa :mad:
     
  16. santtuv

    santtuv Gearhead

    olettekos kokeilleet kääntää 180 astetta ja koputella sitten?
    itse myös tapellut tuon tapin kanssa ja lähti suht helposti toiseen suuntaan...
    Tiedä sitten oliko vaan tuuria :D
     
  17. jylhä

    jylhä 1st gear

    lukitus ruuvi on pois, kele! naputtelin kans liki peränkuoria, sitten käänsin avoimeen kohtaan ja yritin kynsin ja hampain vetää, mutta siellä istuu. naputtelin takaisin ja yritin toiseenkin suuntaan muistaakseni ja uitin woodoossa ja tein muitakin taikoja, mutta nou irtoo.
     
  18. Toukka

    Toukka 1st gear

    EI IRTOO! :mad:

    Kokeiltu "taputtamalla", kokeiltu pajavasaralla ja tuurnalla, kokeiltu paineilmavasaralla -> V#¤&# :mad:

    Sen verran paneuduttu nyt perän sielunelämään, että lukitusruuvi on ollut poikki (mutta se ei estä etteikö tappi tulisi pois), tappi on alkanut "elämään" pakoillaan ja kalvanut reiät ovaaleiksi, joten voi hyvin olla että tappi on s-mutkalla :eek:

    Perä lienee entinen???

    Comments?
     
  19. awo

    awo Gearhead

    pistä jokku kiilat laipan ja jarrukilven väliin.yritä saara keskitappia sen verta pihalle et saat lukitustapin reiästä käännettyä keskitappia 90astetta.
    tapin sivut on jyrsitty vetareitten kohdalta tasasemmaks. reijäthän voi holkittaa tai tehdä isompi lukitus tappi.
     
  20. fairlane

    fairlane Gearhead

    jees jatketaan perien kanssa, stefan vaihto hommia oli kanssa blazerissa s-10 tänään tapit ja vetarit lähti hyvin irti mutta sit rupesin ihmetteleen tällaista http://kuvablogi.com/nayta/319161/ onko tää jousi klipsus systeemi jonkin lainen lukko vai mikä väkästys. on nämä gm perät vähän oudompia mulle.
     

Kerro tästä muillekin!