GM 3,4 V6

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja rampo63, 12.12.2016.

  1. rampo63

    rampo63 3rd gear

    Vikakoodi P0300 (Engine misfired) Ennakko seilaa välillä 13-26 astetta...osaatteko arvailla vikaa (nokan tunnistin/kampuran tunnistin) olisko muita ?? Anturi hommaltahan tuo kuulostais vai ?
     
  2. fenix

    fenix 3rd gear

    Aloita tutkimalla sytytysjohdot läpilyöntien varalta.
     
  3. rampo63

    rampo63 3rd gear

    Johdot ja tulpat vaihdoin eilen.Sekä ruiskusuuttimien o-renkaat (hätäpäissäni)
     
  4. jus57

    jus57 Gearhead

    Kokeilitko toimivatko kaikki ruiskusuuttimet?
    Meillä joskus sama vikakoodi ja pari suutinta laski läpi jatkuvasti.
    Sen kyllä kuulee pakoputken päästä kun se ei käy puhtaasti.
     
  5. rampo63

    rampo63 3rd gear

    No sitäpä en kyl kokeillu, mutta vaikuttaisiko se tuohon ennakon seilaamiseen ? Niin ja kun laitoin sen suutin railin paikalleen ni kokeilin virtoja päälle ja pumpulta paine niin ei näkyny tihkuvan imukanaviin.
     
  6. jus57

    jus57 Gearhead

    Ihan mielenkiinnosta,miten se kone käy? Miten tää vika ilmenee?
     
  7. rampo63

    rampo63 3rd gear

    se käy niinko sillai raskasta tyhjäkäyntii ja helvetin matalaa 600rpm,,,ja sit ravistaa silminnähden,,,kaasuun vastaa laskasti.
     
  8. rampo63

    rampo63 3rd gear

    Eräässä korjaamossa oli moinen vaiva tullut vastaan (ennakon vaellus) ja syyksi oli paljastunut viallinen knocking sensor.
     
  9. Mike iicak

    Mike iicak 1st gear

     
  10. Mike iicak

    Mike iicak 1st gear

    Onkse aina toiPO 300 vai vaihteleeko se vikakoodin poiston jälkeen ,esim.PO 303,304?,ottaako kieroksia yli 3600,vai pätkiikö jo ennen paikalla ollessa?
     
  11. rampo63

    rampo63 3rd gear

    On aina tuo PO 300 eli ei kohdistu mihinkään pyttyyn ja kiertää kyllä yli 3600 mut jotenki räpisemalla kuitenki,,,ehkä vähän tasasemmin tuol ylhäällä mut ei normaalisti kummiskaa.
     
  12. rampo63

    rampo63 3rd gear

    Oletteko tämmöisestä kullut ??? Crankshaft Position Sensor Variation learning procedure.
    Pahalta ainaki kuulostaa.Ja kyllä se sensori on ollu irti.
     
  13. chevyartsi

    chevyartsi 3rd gear

    Olisko jakopää niin loppu/väljä ?
     
  14. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Mulla oli kans toi po300 vikakoodi trailblazerissa (4.2 L6) joka kunnon skannerilla osottautui useamman puolan (1&2) pätkimiseksi, ennen kunnon diagnoosia tuli vaihdettua vvt solenoidi, tulpat, imusarjan irroitus ja uudelleen tiivistys, läppärungon puhdistus, nokka ja kampiakselin sensori.
    Huonon puolan/puolien puolesta ääni.
     
  15. jus57

    jus57 Gearhead

    Onkos tää laite käyny kunnollisessa skannerissa?
    Mulla kävi niin että ammattitaitoinen? Autosähköliike ei ymmärtänyt mitä se skanneri näyttää ja alkoi vaihdattamaan palikkaa ihan sokeasti ajatuksella et kyllä se vika sieltä jostain löytyy....siis tuo sama koodi joka paljastui toisessa firmassa kahdeksi vuotavaksi suuttimeksi, siihen mennessä vaihdettu tulpat,johdot,puolat.pvc,ilmamäärämittari ym.....
    Mitään näistä ymmärrä mutta kun tuo emäntä on niin persaukinen niin aina joutuu ropailemaan...
    Eikös tuo crank shaft ole semmonen mikä itse oppii kun sen lyö pari kertaa tulille?
    Niin ja sitten tuo pakoputken maadoittaminen on auttanut meillä moneen laitteeseen...
     
    Muokattu: 18.12.2016
  16. rampo63

    rampo63 3rd gear

    Ei oo viel käyny paremmis skannereis. Ja tuo lause löytyi Haynes korjausoppaasta,mut ei kuulemma tartte moista tehdä.Homma onkin jo taas menos eteenpäin ja tältä osin ei toimenpiteitä,,,mulla on kans samahomma ton emännän kans. Se on köyhä ku se on mun firmas töis : D
     
  17. rampo63

    rampo63 3rd gear

    Toi jakopää olikin mulla auki ku toi koko kone oli ruuveina,,,mut nyt ollaan jo jäljillä ja huomena alkaa taas jatkumaan,,,laitan sit infoo ku selkii mikä mätti.
     

Kerro tästä muillekin!