GM 307 cid

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Vinkkelikasi, 25.11.2013.

  1. Vinkkelikasi

    Vinkkelikasi 1st gear

    Eli kyseessä 307 cid chevyn kone ja tarviis vähän viisampien apuja että mistä kannattaisi vikaa etsiä kun kuskin puolen pytyissä polttaa aika paljo öljyä bensan kylkiäisenä? puristukset mittasin ja ne oli jokaisessa pytyssä 9 +-0,5 kiloo, ok?? Ja eikös näistä jossain tarinoitu että imuventtiilin kumit kuluu yleensä nopeammin kuin pakopuolen? vai onko yksinkertasesti että rengastaa uuvestaan kone? noilla http://www.northernautoparts.com/part/ek-ek1035 tai ihan http://www.northernautoparts.com/part/ek-er1034
    Kiitos vastauksista niille jotka jaksavat vaivautua! :)
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    Kyllähän ne kannet kannattais käyttää auki ja tutkia kuinka väljät ohjaimet on ja varustaa ne sitten kunnon kumeilla,joiden tilausnumeroa en nyt tähän hätään muista,mut saa esim.us-partsista.
    Toisaalta,jos et ohjaimia vaihdata/asennuta k-lineja tai "pyällätä" niitä niin sama sit vaikka vaihdat nuo kumit ihan vaan kannet paikoillaan.

    Halpoja oli kyllä nuo osasetit tuollayllä olevissa linkeissä ja mäntiäkin näytti saavan myös ylikokoisina,et poraustakin kannattais ehkä harkita...
     
  3. tooke

    tooke Gearhead

    Jos toisen puolen kaikissa pyttyissä ölöjyä, ni veikkaisin imusarjan tiiviste vuotoa, vetää nostajalaaksosta öljyä...
     
  4. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Imusarjan tiiviste on todellakin yksi mahdollinen vuotokohde, kannattaa tarkistaa.

    Jos tuohon puristusmittaukseen uskaltais luottaa niin alakerrassa SAATTAA olla kaikki suht ok.
    Kunnollisia ohjurinkumeja vanhemmissa kansissa ei edes ole, ne o-renkaat venttiilivarren ja retainerin välissä eivät ole kovin tehokkaat, kuten ei sateenvarjotyyppisetkään. Imupuolella olis hyvät ne uudemmissa käytetyt ohjurin päälle tulevat kumit.
    Yleensä pakopuolen ohjurit kuluu nopeammin väljäksi mutta imupuolelta se öljy sinne koneeseen kulkeutuu.
     

Kerro tästä muillekin!