Gm 350 viritys venekäyttöön.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 20.9.2021.

  1. marko84

    marko84 2nd gear

    hieman haussa ruttujen ja puristusten laskeminen niin sopivien kansien/nokan hankkimiseen koitan saada neuvoja täätä. Us-partsilta luultavasti kannattanee osat tilailla, sielläkin useempaa kansivaihtoehtoa. Jos siellä jotain hyvää suositusta niin saa laittaa linkkiä.
     
    Muokattu: 20.9.2021
  2. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Molempien puristusten laskureita löytyy paljon.
    Itse käytän uempistons laskuria.
    Näitten nokan 050 arvojen syöttäminen tuottaa ongelmaa.
    Veneen moottori suunnitellaan eri luonteiseksi kuin auton.
    Jos itse tekisin vastaavaa ajattelisin polttoaineen kulutusta ja siitä tulevia käyttö kustannuksia.
    Tsemppiä!!
     
  3. marko84

    marko84 2nd gear

    Sitä ei kannata liikaa ajatella jos kyseessä vene + V8 Nyt 1km/ 1l 98e.
     
  4. janihei

    janihei Gearhead

    Googleen kun kirjoitat wallace calculators, sieltä löytyy monenlaista laskuria. Rautakansilla 9-9.5. Alumiinisilla 10-10.5. nokka-akselista riippuen.
     
  5. marko84

    marko84 2nd gear

    Mikä tuon eron tekee kansien materiaalin perusteella?
     
  6. Catiska

    Catiska Gearhead

    Lämmönjohtavuus...
     
  7. janihei

    janihei Gearhead

    Toi 245 limited on kyllä haastava pikkulohkon kanssa, varsinkin jos on vielä alpha one jatkeena. Periaatteessa kaikki mitä toi runko tavii on silloin kyseenalaista, eli vääntö ja 4 lapainen potkuri. Kyseisessä veneessä on pirun korkea liukukynnys, se on isolohkollakin erittäin nihkeä nousemaan liukuun, toki sbc painaa vähemmän joka varmaan auttaa sun tapauksessa.
     
  8. marko84

    marko84 2nd gear

    Alpha gen2 ja 4-lapanen rosteri on koneen jatkeena. Loivemmalla potkurills lähtee kyllä paremmin plaaniin. Tuollakin lähtee ihan ok. Väittäsin et 400hp pikkulohko stroukkeri olis todella hyvä tuohon runkoon.
     
  9. janihei

    janihei Gearhead

    Tein 225 limitediin joka 700kg kevyempi 377cid sbc:een 380hv/600nm. Veneessä matala liukukynnys, alpha kesti muutaman kuukauden, ja tämä vetari oli käyty kokonaan läpi ammattilaisen toimesta. En haluaisi olla ilon pilaaja mutta älä sijoita tuhansia pikkulohkoon ellet vaihda bravoon! Ja kun sulla on bravo, ei ole enää fiksua rakentaa pikkulohkoa.
     
    impala-63 tykkää tästä.
  10. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Eikö toi alpha ala olla jo tuolla +300hp aika kinthaalla kun lupaavat sille 300hv tehon keston ja toi vene on aika painavakin?

    Bravo ja lässykkä :)

    Tuosta sun ehjästä alpha +350cid paketista kuitenkin saa vielä rahaakin.

    Jenkkifoorumeilta oli lukevinani että tuohon alpha gen2 kilpeen käy bravo vetari ettei tarvisi kaikkea vaihtaa ? Kypärä vai mikä helvetti sen nimi on ja vetolaite vaan?
     
  11. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Tiedätkö nykyisen nokan mallia tai arvoja?
     
  12. marko84

    marko84 2nd gear

    En tarkemmin kun et kuulemma volvon 280 merinokka.
     
  13. marko84

    marko84 2nd gear

    Kaikki saa rikki jos käyttö on kerrasta kaasupohjaan Mikä sulla tässä olo huiput?
    En oo kyllä aatellu et 225 olis noin paljon pienempi jos 700kg paino ero.
     
    Muokattu: 20.9.2021
  14. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

  15. marko84

    marko84 2nd gear

    350 juu.
     
  16. Tarkoitin sitä sun projektia. Enkä ollut kovin tosissani.
     
  17. rotax

    rotax 2nd gear

    Mielenkiintoinen aihe,,,jatkoa:)
     
  18. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Nyt mulla luistaa kytkin senverran että en pysy kärryillä. Mitäköhän mä oon taas kirjotellu, mä kyllä normaalisti välttelen 305 moottoreita kuin ruttoa..! :D
     
  19. Tajusin itse sekoilleeni..:confused:Kaikille pahoittelut.

    Mut joo, mun kysymys tosta veneen nokasta autossa. Toisin päin taitaa olla enemmän kokemusta.
     

Kerro tästä muillekin!