GM 4.3 korkea tyhjäkäynti kylmänä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja fixmaker, 20.9.2011.

  1. fixmaker

    fixmaker 1st gear

    Kylmänä startatessa tyhjäkäynti korvakuulolta about 1500-2000 rpm. Laskee noin viiden minuutin ajon jälkeen normaaliksi. Ikäänkuin olisi huikka päällä turhan pitkään ja paljon. Ruiskussa tietty joku lisärikastuspiiri, mutta mistä löytyy sitä ohjaava anturi ja onko se lämpöön vai aikaan perustuva. Vai peräti molempiin, kuten jossain myös on?
    Toisaalta viallinen anturi selittäisi viiveen kierrosten putoamisessa, muttei liikoja kierroksia. Vinkkejä murheeseen?
    Nii...ja autohan on S-10 Pick-up -90.
     
  2. jus57

    jus57 Gearhead

    Siinä ruiskun alla on tiiviste joka vanhuuttaan kuivuu ja murtuu.
    halpa ja helppo vaihtaa...
     
  3. -TH-

    -TH- Gearhead




    onko tietoo varaosanrosta? itellä myös jenkaa kylmänä, eli jos tilkkeen vaihollaa selvii, niin vaihetaan.
    vai onko helppo tehä ite se tiiveste?
     
  4. fixmaker

    fixmaker 1st gear

    Täytyy tutkia sekin, ilmavuotoa jossain hiukan epäilin mutta kaikki alipaineletkut ym sellaset tuntuivat ehjiltä. Hankinta suht tuore, joten ei ole ehtinyt vielä paneutumaan aiheeseen.
     

Kerro tästä muillekin!