Gm 6,2 diesel - moottoriöljyn jäähdytyksen kierto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Ferrarius, 17.3.2017.

  1. Ferrarius

    Ferrarius 1st gear

    Moi,

    Kysymys moottoriöljyn jäähdytyksen kierrosta.

    Miten öljynsuodattimen kohdalta sekä lohkosta lähtevät letkut yhdistetään konetilassa kuskin puolella oleviin ja siitä lopulta syyyläriin meneviin putkiin?
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eipä siinä taida alkujaan välillä mitään liitoksia olla ollu. Ne menee yhtenä putkena-letkuna-putkena lohkosta syyläriin.
     
  3. Ferrarius

    Ferrarius 1st gear

    Moi,

    Orkkis liitos on ollu kuskin puolella syyläriä, tässä kohtaa motista tulleet letkut on liitetty noihin, ja tästä putket lähtee syylärin poikki apparin puolelle ja siellä sitten liitännät syyläriin.

    Tämä on mulla jäljellä, mutta ei muuta.
     
  4. Ferrarius

    Ferrarius 1st gear

    Vm on -84, chevy orkkis pick up kyseessä. Ainakin myös vm 83 on sama systeemi, mutta siitäkin letkut poikkastu, ei saa mallia....
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noissa on ollu moottoriöölin jäähy syylärin kylmemmällä puolella myös. Niissä on muistaakseni ihan perus jenkaliitos välissä.
     
  6. Ferrarius

    Ferrarius 1st gear

    Moi,

    Kyllä. Onko suodattimen kohdalta lähtevä "paine", jos näin niin tämä liitettäisiin ylempään putkeen?
     
  7. jarona

    jarona Gearhead

    Jotenki perempi että syyläriin meno alakautta, lähtee ilmat pois eikä haittaa voitelua...
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sanoisin että makuasia kummpinpäin ne laittaa. Ei "väärinpäin" olevassa filtterissäkään ole ilmamurheita.
     
  9. jarona

    jarona Gearhead

    Ja mehän ei makuasioista kiistellä..
     
  10. hantta

    hantta Double Gearhead

    Helvetillinen vääntö tästäkin tulee, mutta kyllä se pitää mennä vesivirtauksen kanssa ristikkäin.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei tossa syylärin "kylmässä" päässä lämpöeroa ole tolla matkalla. Letukan syylärin jos nostaa pystyyn niin vieläkö on väliä kummasta ööli menee jäähyyn ja kummasta ulos.
     
    PauliR tykkää tästä.
  12. PauliR

    PauliR 3rd gear

    No perskule, tottakai sillä on väliä, koska silloinhan se tulee siitä toisesta ulos. :rolleyes: Eli ihan sama mutta vastustan. o_O
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Jos ottasit mallia esim -89 suburbanista (sama vanhempi korimalli), 350 koneella, siinä on erillinen oma pikkukenno syylärin edessä moottoriöljylle.
    Ei tarvitse myöskään olla huolissaan että menee nesteet sekasin.
     
  14. Ferrarius

    Ferrarius 1st gear

    Moi, jokohan joku olisi ehtinyt katsoa talvisäilytyksen tiimoilta?
     

Kerro tästä muillekin!