GM 6.5 dieselin vikakoodit

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ERT2, 22.8.2006.

  1. ERT2

    ERT2 1st gear

    Kyseessä `95 Chevyn pikkari 6.5d koneella (turboton) ja sessi palaa.
    Mistä saan tietää voiko ko. laitteesta lukea vikakoodit ilman testeriä perinteisellä hyppypiuha tsydeemillä?Netistä löysin vain tiedon että 94-95 joissa ei ole A ja B liitintä tarvii testerin.Tekstissä mainittiin myös että jotkut 94-95 mallit joista löytyy A ja B liitin tarvitsee silti testerin.
    Auto kuuluu tutulleni enkä viitsis ajaa 200km suuntaansa klemmari taskussa jos vehje tarviikin testerin.....AAAAPUVA :-?
     
  2. ERT2

    ERT2 1st gear

    No onko vika kysyjässä vai kysymyksen asettelussa, vai eikö kellään oo tietoo näistä??
     
  3. tst

    tst 3rd gear

    No voisiko se tuttavasi laittaa hyppypiuhan A:n ja B.n väliin ja katsoa sitten alkaako se ses vilkuttamaan murheellisesti.
    Mulla ainakin `95 sähköpumppu TD alkoi "juttelemaan" .Auto valmistettu 12/94
     
  4. ERT2

    ERT2 1st gear

    Voihan sitä kokkeilla, aattelin vaan et ei hajota mitään.....
     
  5. tst

    tst 3rd gear

    Niin onhan se testeri tietysti varmin konsti
     
  6. Nutlass

    Nutlass Gearhead

  7. PauliP

    PauliP 1st gear

    Jos siinä on se perinteinen liitin, niin silloin ei pitäisi hajota mitään kokeilemalla. Hämärästi muistan että joku välimallikin näistä OBDII:n ja perinteisen välillä oli. Mulla on se OBDII koodinlukija, ota lainaan se toiseen taskuun ja toiseen se klemmari jos haluat käydä siellä 200km päässä katsomassa. :rotfl:

    Kirjat on tallilla, en muista milloin vaihtui tietokoneysteemi. OBDII:ssa on enemmän liittimiä ja liittimen oikea pää on vinossa (muistaakseni).
     

Kerro tästä muillekin!