GM 6,5D -00 koneen viritys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mpjaprotopaja, 12.8.2007.

  1. mpjaprotopaja

    mpjaprotopaja 1st gear

    Miten se onnistuu helpoimmin? Mielestäni olin jo kysynyt asiaa täällä mut en löytäny pienintäkään vinkkiä.
    Elikkäs ajatuksena olisi saada uuden korimallin chevy vanin kulutus pienemmäks.
    Yhen konstin olen jo löytäny, ilmanputsarin imusuppilon poisto jolloin ilma-aukko kasvoi suuremmaksi, tulos: kulutus tippui 1- 1,5l/100km
    vielä kun sais muutamat kaakit lisää koneeseen niin luulisin sen tiputtavan vielä muutaman litran.
    Poliisi on myös näppärä kulutuksen laskija... ei tosin kauheen halpa, 115€:llä sai vielä 0,5-1l tippumaan johtuen että kortti meinaa olla herkässä karata pois taskusta..
    Minkä vitun takia nipponilla jossa ajo-ominaisuudet riittää nippanappa 80km/h saa ajaa motarilla 120km/h ja autolla jonka ajo-ominaisuudet alkaa vasta 100 paremmalla puolella saa ajaa vain 80km/h....vittusaatana..
     
  2. jenkkiboy

    jenkkiboy 1st gear

    laita vapaa ilma virtaus suodatin jos ei ole vielä sellaista mulla se ainaki puotti bensan syöntiä :wink:
     
  3. kojo

    kojo Gearhead

    Ehkäpä pakoputkeakin kannattaa hieman silmäillä, ainakin pikkareissa yms joissa on toi 6,5 kone, se turbolta alastuleva putki on tehtaan jäljiltä ihan sen näkönen kun joku olis siel kokoonpanolinjalla ajanu trukilla sen yli :rotfl:
    Vanissahan on kyl turbokin ihan eri paikassa, mut periaatteessa jos moottori joutuu pumppaamaan pakokaasua ulos niin kyllä se siihen energiaa tarvii joka tuotetaan polttomalla sitä dieseliä, ja on sitten pois kampiakselilta ulos tilevasta... Ei tolla mitään hirveitä saavuta, mutta ainakin mielenrauan että on tehny parhaansa ettei koneen henkeä ahistas :rotfl:
     
  4. Gerball

    Gerball Gearhead

    Kyllähän mitä ilmeisimmin tuo em. downpipe olisi vaihtolistalla kärkipäässä jos koneen hengittävyyttä haluaa parantaa. Joku 3-3,5 tuuman siisti downpipe tekisi varmasti ihmeitä. Valitettavasti sellaista ei ihan helpolla mistään löydy. Itse olen sellaista useammastakin paikasta kysellyt. (usa:ta myöten).
    Heti kun tästä kerkeen, tarkoitus on mennä putkenvääntäjälle, purkaa oma downpipe irti ja koittaa teettää siitä kopio väh. 3 tuumaisesta. Samalla kai niitä taipuu useampikin.
    Marine suuttimilla myös joku kertonut kaipaamiasi ominaisuuksia saaneen.
     
  5. oobee

    oobee 1st gear

    Kyllä niitä putkia saa suomenmaaltakin, marteliukselta löyty ainaskin mulle ihan suoraan hyllystä. Pahana miinuksena oli ainaskin silloin (vuosi sitten) että ei ollut kun 3" putkelle lestejä.
     
  6. Gerball

    Gerball Gearhead

    Uuskoppaseen vaniinko??
    Olen kyllä sieltäkin ko. putkea kysellyt ja vastauksena sain että ei löydy vaniin. 6,5 td. pick uppeihin kylläkin.
    Oliko muuten mitään vaikutusta?????
     
  7. pantera

    pantera Double Gearhead

  8. oobee

    oobee 1st gear

    Kyllä se putki ainaskin toi hereyttä lisää aikas reippaasti. Tehoista en tiedä...
     

Kerro tästä muillekin!