GM 6.5td Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 27.12.2006.

  1. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Onko kellään muulla 6.5td koneen omistajilla kokemusta tuosta H1 Hummerin military ohjelmasta, jonka pystyy ajaamaan ainakin noihin 6.5td Vaneihin.
    Lähinnä kiinnostaa se, että omassa Vanissa kulutus nousi mielestäni turhan suureksi+17l sadalla rauhallisessa maantieajossa , mutta kaverin Vanissa missä on sama ohjelma kulutus on pyörinyt vain +13l sadalla.
    Penkissä ei ole Vaneja käytetty, mutta ohjelman eron kyllä huomaa jo pers tuntumalla ja pelit kulkee hienosti/kevyesti pelkällä pintakaasulla.
    Poistin ohjelman kun rupesi kulutus vituttaa, mutta nyt jälkeen päin mietin, että etujarrut oli ollut osittain jumissa mikä saattoi vaikuttaa näihin kulutus eroihin?

    Eli kysymys kuuluu, et onko muilla kokemusta tosta ohjelmasta/kulutuksesta?
     
  2. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead


    Joo, mut nyt on OIKEASTI todistettu kun kytät pysäyttää auton pelkästään maalauksen takia. :eek:
    [​IMG]

    Leuka putosi allekirjoittaneella viimeistään siinä vaiheessa, kun toinen(vanhempi poliisi) tokas, että toi kuvio ja väritys sopisi hienosti heidän maijaansa?! :rotfl:
    Pyysin lupaa ikuistaa tapauksen kameralla... :lol:
     
  3. belair66

    belair66 Gearhead

    Onpa vitun upeen näköinen vehje! 8) Tuli vaan tosta kuvasta mieleen, kun kytät pysäytti mut ylinopeudesta, mun eka auto (-83 Audi 80 Diesel), joka velipojan kans duunattiin, ni ne sakkoa kirjoittaessa kehui vaan, että kylläpä on kertakaikkisen siisti peli! :D Meinas itteäki huvittaa... niin, sakko muuten oli 600 mk..
     
  4. express van

    express van 1st gear

    Tosta H1 ohjelmasta. Omassa 3500 express vanissa vm-99 ollut yli vuoden. Kulutuksessa en ole havainnut eroa puoleen tai toiseen. Harvemmalla perällä ilman lukkoa pääsee normaaliajolla matkassa helposti 12l/ 100km. Kaupungissa menee aina yli 15.
     
  5. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Jep, näin vähän epäilinkin.
    Miten huomaa eron kulussa vakio ohjelmaan verrattuna?
    Onko peliin tehty mitään muita muutoksia, tyyliin putkistoon tai ahtimeen?
     
  6. express van

    express van 1st gear

    Suht kevyesti kulkee. Mitään mittauksia ei ole tehty.
    Ohjelmaa lukuunottamatta auto on ihan vakiotekniikalla. Kaks ja puol vuotta sitten jenkeistä tuotu. Eli jonkun verra eri optiot kuin suomi malleissa.
     
  7. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Mistäs tommosen sotaohjelman sais? Auto on tosin Suburban , mutta
    sama pattihan niissä....
     
  8. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    :rotfl: No kai sä tökkäsit sheriffeille maalarin käyntikortin käteen? :lol: Missäs päin Itä-Helsinkiä sä rundaat kun en mä ole tota onnistunu täällä vielä bongaamaan...?
     
  9. Aku P

    Aku P 1st gear

    Sellanen sähköboksi, joka ohjaa ruiskupumppua. Alkuperäinen boksin sijoituspaikka on pumpun kyljessä, missä se lämpiää liiaksi -- etenkin, jos siirtopumppu on huonotehoinen. Tällöin ruiskupumppu joutuu tekemään lisää työtä, lämpiää, eikä huonosti virtaava nafta jäähdytä kokonaisuutta kunnolla ja boksi ottaa itseensä.
    SAatavilla on bokseja, joissa on jäähdytysrivat ja jotka voi asentaa konehuoneessa hiukan viileämpään paikkaan pitkien johtojen päässä.

    EDIT:
    http://flashoffroad.com/Diesel/injectionpump/fsd.htm
     
  10. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Joku on saanut ohjelman Metro-autosta, toiset taas ei...
     
  11. ThunderRacing

    ThunderRacing 1st gear

    Saako sen järjettömän piippauksen joka ilmoittaa oven olevan auki jotenkin poistettua?
     
  12. J.J

    J.J Gearhead

    ota keskikonsoli irti niin näet boksin josta ääni tulee,laita esim. ilmastointiteippiä kaiuttimen reikien päälle.
     
  13. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Löytyykö mistään faktaa, paljon tälläsen nokivasaran pitäis ahtaa?
    Testimittari näytti parhaimmillaan hetkellisesti vain 0.3baria?
    Tiedän ettei nämä mitään mahtiahtokattiloita ole, mut noin vähän?!
     
  14. Jani_S

    Jani_S 1st gear

    Onkos kenelläkään ollut huono käyntiin lähtö ongelmana? mulla saa sahata pitkään ennenku käynnistyy oli kylmä taikka lämmin mutta sitten kun moottorin vikavalo syttyy lähtee todella hyvin käyntiin :mad:
     
  15. kojo

    kojo Gearhead

    oliskohan ruiskupumpun optinen anturi kaput?
     
  16. Jani_S

    Jani_S 1st gear

    No mistäs sen anturin tuolt löytää ja miten testata?? nyt vaihdoin akut ja se moottorin vikavalo ei ole sit sen jälkeen sammunutkaan.. auto löhtee sentään nyt hyvin käymäänkin....
     
  17. kojo

    kojo Gearhead

    se on siinä ruiskupumpun kannessa, testata sitä ei oikein voi kuin lukemalla tietsikalta vikakoodit tai kylmästi vaihtamalla sen.
     
  18. pt.

    pt. Gearhead

    Taas tuo polte on kasvanut ja yksi Chevy Van vuodelta 2000 kiikarissa (koska Econolinejä ei tunnu olevan..)

    Verrattuna moneen myynnissä olevaan, niin tuolla on ajettu 350tkm, joten jokunen vaihdelaatikko taitaa olla jo takana, sekä kasapäin muita osia. Tähän tulee varmaan selvyyttä, kuhan saa edellisen omistajan puhelinnumeron ja pääsee jututtamaan häntä.

    Suburban-lankaa lueskelinkin läpi ja siellä sivuttiinkin tekniikkaa itsessänsä. Mutta enemmän vanien kanssa olleille, niin onko tuon mallin kohdalla kuinka suuria muutoksia tapahtunut vuosien saatossa?
     
  19. magenta

    magenta 2nd gear

    Moi
    Semmoista vastausta olen saanut, että vuoden -97 vani on tyyppihyväksytetty, eikä sen jälkeen moiseen hommaan ole suomen lakitulkintojen takia ryhdytty, että vuosimallista riippumatta kaikki suomalaiset metron tuomat Chevy vanit pitäisi olla samaa mallia.
    Eli ilmeisesti 97-02. Sen jälkeen ei ollut dieseliä tarjolla kuin nyt Duramax.

    Edelleenhän on jonkun lain kokonaisuudistus kesken, että yksittäiskappalein voi EU:n ulkopuolelle tarkoitettuja autoja Suomeen katsastaa. Ja siis suurimäärä osia vaihtaa: lamput, lasit jne...
    Mika
     
  20. Gerball

    Gerball Gearhead

    Täh?? Väärää tietoa sulla. Ei noissa vaihteistossa mitään ongelmaa, niinkuin ehkä joskus 80 luvun alkupuoliskolla. 350tkm. ei tunnu missään...
    Ei liioin kasapäin muitakaan osia liene vaihtaa tarvinnut.
    Itsellä nyt 5v takana uuskoppasella. Ap pumppu ja fsd kertaalleen vaihdettu.

    Vuosimaleissa 97-01 ei ole oikeestaan mitään eroja. Vanhempi koppanen onkin sitten ihan eri laite.
     

Kerro tästä muillekin!