GM 6.5td Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 27.12.2006.

  1. kojo

    kojo Gearhead

    EN, SAE vai DIN? vai mutu?
     
  2. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    900+900 en

    1400-1500 mutu

    joko selvitit salliiko 99- vakiosofta pienemmän pyöritysnopeuden onnistuneissa kylmäkäynnistyksissä kuin vanhemmat :odroll:
     
  3. amaz

    amaz 2nd gear

    Noin 12 tuntia vierähtikin venakoppien uudelleen tiivistykseen... no löytyipähän uusia lihaksia eikä ainakaan konekoppa irti käytellessä vaikuttanut vuotavan ainakaan enempää mitään allensa, kuin mitä vuoti ennen hommaan ryhtymistä.
    Kasaan meni nyt ilman sitä PMD:n resistoria, kun ei löytynyt autoa lainaan että ois Panzelta päässyt moisen hakemaan.
    Eipä tuota hommaa ihan huvikseen toiste tee. Täytyy toivoa ettei ikinä tarvitse ruveta kansiremppaa tekemään... :D
     
  4. flstc

    flstc 2nd gear

    Hommasin -99 vanin ja tuntuu että palelee, tulee vaan sellasta haaleeta ilmaa. Lämpö mittari näyttää jotain 85ast. Jaksaako muilla lämmittää kunnon pakkasilla -20 ?? Vai pitäiskö viritellä pahvi keulalle?
     
  5. amaz

    amaz 2nd gear

    Kone kyllä lämpenee (kuten sullakin näyttäs), mutta sisälle ei yli -20C pakkasilla järin kuumaa ilmaa tule. Luultavasti lämppärin kenno tukossa omassa että sun vanissa
     
  6. lollipopchevy

    lollipopchevy Gearhead

    Omassa -99 vanissa sama vika. Mittari näytti kyllä että lämmöt ok, mutta skannerin mukaan vain 60 astetta. Termarin vaihtokaan ei auttanut joten lämppärin kenno menee vaihtoon :cry:
     
  7. lollipopchevy

    lollipopchevy Gearhead

    Nyt on kenno vaihdettu ja lämmintä tulee :)
     
  8. flstc

    flstc 2nd gear

    Olikos isokin homma vaihtaa? paljonko tuli kennolle hintaa? Omasta sain vähän lämpöä kun välillä piti lämmityksen kiinni. Muuten oli aika v*tun kylmää ajella
     
  9. lollipopchevy

    lollipopchevy Gearhead

    Tais se olla kohtuu iso homma. Itse en moiseen ryhtynyt, kun autoa ei saanut mihinkään sisälle.

    Itse kenno lienee n. 100e luokkaa. Tosin Rock Autosta saanee vieläkin halvemmalla?
     
  10. hoge

    hoge 1st gear

  11. flstc

    flstc 2nd gear

    Mistäs kannattais/olisi helpoin vetää takaosaan akulta sähkö? esim. invertterille. -99 Starcraft
     
  12. hoge

    hoge 1st gear

    Itse vedin aikoinaan virtajohdon konehuoneen oikealta (apukuskin) puolelta. Oli muistaakseni läpivientikumi ihan paikoillaan.
     
  13. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    voihan sen vetää vaikka mistä, mutta miten olisi jos kiskaisisit siltä runkopalkista killuvalta akulta porakoneen avustamana sikaosastolle ja unohtaisit konehuoneen akun kokonaan tässä yhteydessä :odroll:
     
  14. Savaloja

    Savaloja 1st gear

    Niin onkos kukaan vaihtanut tuota vilkkuviikseä? Homma muuten ok, mutta piuhat menee viiksestä jalkatilaan sellaiseen liitinhässäkkään jota en saa auki..
     
  15. hoge

    hoge 1st gear

    Mikäköhän syy on ollut laittaa kiertovesipumppu jäähdytysjärjestelmään??
    Boschin, suht kallis, pumppu komeilee syylärin takana. Muistaakseni edellisessä vanissa ei ollut mitään lisäpumppua... Webastoa ei ole
     
  16. palontie

    palontie Double Gearhead

    Oisko siinä letkulämppäri?
     
  17. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    no ekaks tulis mieleen että se laitettu sinne parantamaan vedenkiertoa auton ollessa lämmityksessä, siis letkulämmittimessä... Ainakin tollasella 1500w letkulämppärillä ja kiertovesipumpulla lämpiää tehokkaasti 6.5td kone.

    Jos et sitä tartte ni mä voin kyllä ostaa sen.
     
  18. hoge

    hoge 1st gear

    Okauu. Ei ole kerennyt syventymään vielä kahden päivän aikana niin paljon tuohon jotta tietäisin onko siinä letku- vai lohkolämppäri. Jompikumpi on kuitenkin. Kyselin pajalta joka autoa on paljon huoltanut niin sanoivat että joskus niitä on laitettu jotta kabiini pysyisi lämpimänä tyhjäkäynnillä.. No hirveästi ei lämmintä tule, lämpömittari käy siellä ekan paksun viivan luona ja tipahtaa pikkaisen siitä. Meinaa olisiko tuo kiertovesipumppu syyllinen sihen? Kun termarit on kanssa vaihdettu muutaman vuoden sisään.
     
  19. lollipopchevy

    lollipopchevy Gearhead

    Näissä uudemmissa vaneissa ei kait kierrä vesi tarpeeksi hyvin. Pumppu lienee asennettu parantamaan veden kiertoa?

    Jos kabiiniin ei tule lämmintä ja termarit vaihdettu, niin veikkaan että lämppärin kenno tukossa?

    Omassa -99 vaihdettiin kenno uuteen ja nyt joutuu jopa välillä pienentämään lämpöjä
     
  20. hoge

    hoge 1st gear

    No nyt selvisi pumpun taika kun soitti edelliselle omistajalle. Sehän ei ole edes kytketty, vaan jotain taukolämppäriä meinannu rakentaa. No kuitenkin lämpöä ei ole koskaan kuulemma hirveästi kabiiniin tullu ja termarit on vaihdettu noin 60tkm sitten. Sehän ei merkkaa mitään, voihan ne silti olla jumissa. En muista mitä edellisen vanin lämmöt oli mittarin mukaan mutta lämpöä piisasi. Minkälainen homma on tuo kennon vaihtaminen??
     

Kerro tästä muillekin!