GM 6.5td Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 27.12.2006.

  1. Panze

    Panze 3rd gear

    Mulla löytyy sopivaa pumppua sun vaniin :)
     
  2. lauri.v

    lauri.v 3rd gear

    missä mahtaa olla vika, kun vilkun rele napsuu lähes kokoajan kun virrat on päällä.
    Vilkut kuitenkin vilkkuu normaalisti. Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa vikaa/ominaisuutta. Ja olisiko kenelläkään hyviä vinkkejä mistä alkaa vikaa etsiä? voisiko olla monitoimi viiksi antautumassa?
     
  3. Bukero

    Bukero Gearhead

    pahempaa...veikkaan että keskuslukitus/ajonesto sekoilee
     
  4. kojo

    kojo Gearhead

    No ei Lauri v. sen ajoneston takia ainakaan jää pulaan kun se just eilen ohjelmoitiin pois toiminnasta...
     
  5. lauri.v

    lauri.v 3rd gear

    niin voiko se olla että keskuslukko jostain syystä yrittäisi vilkuttaa noita vilkkuja ajonaikanakin vai?
    Mistä mahtaa menna keskuslukolta ohjaus vilkuille?
    Että olisiko mahdollista poistaa tuo toiminto käytöstä että kun keskuslukon avaa niin vilkut ei vilkkuis silloinhan poistuisi myös tuo rele ongelma jos se johtuu tuosta keskuslukosta.

    Ja kiitos kojolle softa pelaa hyvin ja arvasit oikein eihän se boost solenoid toiminut. Mittarin mukaan imusarjan paine kiihdytettäessä oli alipaineen puolella eli eihä tuo ahda ollenkaan. Nyt on uusi osa tilattu ja kohta nähdään auttaako se.
     
  6. kojo

    kojo Gearhead

  7. jätti

    jätti 1st gear

    6,5 td vani ryntäilee

    moro onko muilla olut vastaavanlaista vikaa ja mistähän johtuu kun ajaa vanilla 60-80 km/h niin yhtäkkiä nopeus nousee sataa vaik ei oo kruise päällä ja pitää vauhtia hetken vaik laskee kaasun pois ja jos pysähtyy ja laittaa vapaalle niin pitää kovia kierroksia ja autohan on 2000 vm 6,5 td vani
     
  8. Panze

    Panze 3rd gear

    Re: 6,5 td vani ryntäilee

    On sitä vikaa ollu monellakin mut se on korjaantunu pumpun vaihdolla.
     
  9. Nutlass

    Nutlass Gearhead

    Juu Juu, tämä ei ole ostopalsta, mutta tarvis suuttimen -97 6.5 td vaniin.
    (Suutin löytyi, kiitokset siitä.)
     
  10. Kurkoo

    Kurkoo 1st gear

    Samanmoinen vilkkuongelma oli minullakin omassa 97 vanissa, rele naputteli omia aikojaan mutta vilkut toimi normaalisti. Vika korjaantui vilkkureleen vaihdolla, ihan tarvikeliikkeestä 4 euron rele, ja pelaa! Mittailin, että vilkkuviiksi antaa vähän läpi maata ja tästä syystä herkkä rele naputteli muttei tarpeeksi vahvasti jotta koskettimet olisivat kunnolla menneet kiinni ja varsinainen vilkkuvalo syttynyt. Rele vaihtoon!
     
  11. lauri.v

    lauri.v 3rd gear

    ei auttanut pelkkä releen vaihto. Mutta vika löytyi kyllä jo kun aukaisin tuon vilkun viiksen.
    siellä näkyi jotain likaa kahden kontaktipinnan välissä ja se hehkui ja antoi pieniä savumerkkejä :eek: samassa tahdissa kuin tuo rele naksui.
    Nyt on viiksi puhdistettu eikä ole enää ongelmia sen kanssa.
    Eli kannattaa varmaan sinunkin avata tuo viiksi mikäli vika palaa
     
  12. Komentaja

    Komentaja 1st gear

    mittariston valot ???

    Minkälainen duuni on vaihtaa mittariston lamppuja vaniin (-99) ?
    Kattelin ettei pala enään polttimo kun toss öljynpaine mittarin kohdalla...
    Jos 8h homma niin olkoon... :wink:
     
  13. Panze

    Panze 3rd gear

    Kohtuu helppo. Se kehys mikä on siinä kojetaulun edessä lähtee nykäsemällä irti. Sit tiltti alas ja vaihekeppi alas. Mittariston 4 ruuvia irti ja vetäsee mittariston irti.
     
  14. Komentaja

    Komentaja 1st gear

    Kiitos ja kumarrus... taas... :D
     
  15. rengaw

    rengaw 1st gear

    Kuinkas painavaa perävaunua saa vetää 3900kg:n kokonaismassan omaavalla vanilla? Katsastus setä ei pystyny sitä mulle kertomaan ja rekisteriotteessa ei lue mitään.
     
  16. Hemiva

    Hemiva 3rd gear

    Oli kans joskus kiinnostusta aiheesta :-? .

    Katsastus mies ei saanut sitä mullakaan mistään muusta selville, kun vetokoukun rungossa pulteilla kiinni olevasta vetopäästä. Siinä oli 2500kg:n "koodi". Kävin sit heti hakeen siihen vastaavan 3500kg vetopään tilalle. Ei se koukun runko sitä kyllä kestä, mut jos jää tienpäällä kiinni pikku ylikuormalla, niin voipahan näyttää sitä vetopäätä ja kertoo tarinaa :odroll: .
    Sedät tien päällä ei kyl saa siihen parempaa tulkintaa, sen verran sitä tuli itsekin soiteltua ja selviteltyä. Jenkki päässähän näillä saa vetää kait vetää liki 4000kg valmistajan mukaan?
     
  17. Gerball

    Gerball Gearhead

    Eikös herroilla C1e korttia kun tuollaisia kysellään?
    Muistelisin näin että perävaunun kokonaismassa ei saa ylittää vetoauton omamassaa.
     
  18. rengaw

    rengaw 1st gear

    Koskee ne rajat myös sen oikean E kortin omaavia. :odroll: Ja yleensä ne lukee rekisteriotteessa.
     
  19. Hemiva

    Hemiva 3rd gear

    Ei se taida ihan niinkään mennä joka autossa, kun mun KA 3510kg Sprintterillä ei saa vetää kun 2500kg. Edellisellä Ducato Ka:lla sai vetää 2000kg :odroll:
    Ei tosin lue kummankaan rekisteriotteessa, mut Ducatoon sai tiedon ostettaessa uutena ja Mersuun sai tiedon maahantuojalta.
     
  20. torre

    torre 1st gear

    osaako joku sanoa saako 2+3 ilman vöitä rekisteröidyn expressin (2007) muutoskatsastettua 2+5 jolloin kaikki taittuvia yksittäispenkkejä ja turvavyöt? vai onko vaan järkevin ettiä jostain yli 5paikkanen auto :)
     

Kerro tästä muillekin!