GM 6.5td Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 27.12.2006.

  1. pt.

    pt. Gearhead

    Noo, ehkä vähän karrikoiden kirjoitettu. Sen verran on tietoa, että vuosi sitten on laatikko jouduttu vaihtamaan/korjaamaan, mutta tämä on se asia, joka selvinnee, kunhan omistajan saa kiinni.

    Mutta katsellaan nyt, eipä tuo autoliikekkään liikoja asian eteen vaivaa nää, jotenka voihan tuo heidän saamattomuuteen viellä kaatua.
     
  2. jpirtu

    jpirtu 1st gear

    Tulipa hankittua -00 vani työkäyttöön. Ny olis keltanokalla pari kymysystä.
    Mitä öljyä kannattaa laittaa koneeseen? Mitkä on normaali öljynpaineet, itsellä lämpimänä vähän alle 275kpa (paljonko baareissa?) ja tyhjäkäynnillä ekassa pidemmässä viivassa eli selviääkö kesähelteistä vai tarviiko alkaa ettiin jo vikaa jostain ?

    Kuinka usein tarvis vaihtaa laatikkoon öljyt, kirkasta ja punasta olivat. Ja onko tässä th700 kun ei oo "ylivaihdetta" ? :D

    Auto vasta sisäänajettu (250tkm:D ) Mitä muita toimenpiteäitä kannattaa suorittaa ettei jäis tienpäälle, fsd viileämpään paikkaan? Onko paha nakki?

    Kulutus pyörii ~18l / 100km rauhallisella ajolla.. onko noista vapaavirtaus suodittimista mitään apua kun joku kehuskeli ?

    Siinähän sitä jo jotain... ja millä prkl saa ne piippaukset vidduun.. :wc:
     
  3. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    Mites, mistä vuosimallista alkaen noissa on nopeudenrajoitin?
    Entäs onko noissa kaikissa lukkoperä ja jos on niin millanen?
    Munkin tarttis löytää virmaan joku vehkes millä olis mukava ajaa ja sais vielä vetää kärryäkin vähintään 2750kg.
    Kävin ihan piruuttaan koeajamassa uuden nelivetohiacen ja oli kyllä raju pettymys. Lähdin liikkeen pihalta tyytyväisenä omalla -84 Blazerilla ja totesin että se on helvetin paljon mukavampi ajaa kun uus hiace!
     
  4. jpirtu

    jpirtu 1st gear

    2001/09 ja sitä tuoreemmat pitää varustaa nopeudenrajottimella.
     
  5. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Swiddu, mittariin kun heilahti 300 000km niin johan alkaa poikia osia enemmän ja vähemmän. :(
    Nyt 2000km sisällä meni ohjaustehostimen pumppu, puhaltimen vastus, hukkaportin venttiili, vesipumppu, naftan siirtopumppu. Tämän lisäksi cruise rupesi putoamaan silloin tällöin pois pelistä ja ap-pumppu taitaa kans olla finaalissa.., johan toi 70 000km menikin vähän liian pienellä remontilla. :-?
     
  6. spinneri

    spinneri Gearhead

    Meitin toimituksen eräällä avustajalla on tuommoinen vuosimallin '98 Chevy Van G30 - oikeammin taitaa olla Chevrolet Express. Mittarissa taitaa olla parisataatuhatta ja rapiat. Remppaa on ollut kohtuullisesti, vaikka päällisin puolin kiesi tuntuisi olleen hyvin siistissä käytössä. Ohjauksen kaikki nivelet sekä molemmat alapallonivelet jouduttu vaihtamaan (Spinneri 4/2007). Jarrut jouduttu remppaamaan. Käynnistyksenesto piiputtanut, korvattu hälyttimellä, jossa käynnistyksenesto. Sivuoven taaemman osan saranat räjähtämispisteessä. Ajovalojen kantama aivan onneton, muutettu releohjatuksi (Spinneri 2/2008).

    Moottori ja vaihteisto ovat toimineet moitteitta ... ainakin tähän asti :wink:


    Heitteli,


    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
  7. subu-96

    subu-96 3rd gear

    Jos Fordi kiinnostaa?

    Mulla olis yks valko/vihree Econoline powerstroke 7,3l n.320hv.Karjapuskuri,korinväriset astinlaudat,ym, 4kpl. kippari jakkaraa ja sohvapenkki takana eli 7-hengelle penkit, täysturkoosin vihree plyysi verhoiltu sisältä+ jalopuut ei kumminkaan korotettu malli, kuitenkin harvinainen ext. super duty eli n. 80cm pidempi kuin normaali vani, Aj.112tml. yks omistaja, vm. -97 . On siisti ja hieno auto!. Kuvia saat, kun lähetät sähköposti osoitteen. Suomen kilvissä 1,5kk päästä. Hinta 23000e. kilvissä!.
    Nämä on kyllä ihan eri planeetalta, kun chevyt kaikin puolin ei tarvii olla pumppuja ym. rassaamassa!, perushuollot riittää. Uudella/vanhalla Chevyllä 8v. ajaneena tiedän. Nyt ollut 7,3l powerstrokeja 2kpl. yli 2,5v. ja ei ole, kun positiivista kerrottavaa. Ainuut rempat yli 125tml ajettuhin autoihin etupäähän pari niveltä vaihtanut.


     
  8. subu-96

    subu-96 3rd gear

     
  9. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    307 000km mittarissa ja peli rupes stumppailee omiin nimiin kesken ajon.
    Ruiskupumppu vaihtoon ja eka hinta-arvio oli osasta vaihdettuna Keravalla n.3000€... :eek:
    Halpaa kuin saippua, huh huh. :odroll:
    No, nyt taas pelittää ja cruisekin rupes toimii.., mut ainut positiivinen homma tässä oli nätimpi käyntiääni ja kulutus joka putos 17l-> 13litraan sadalla. :eek:
     
  10. moottori-hannu

    moottori-hannu 3rd gear

    starcraft tarrat

    oisko vinkkejä mistä starcraft tarroja?mainostoimisto lupas tehdä palasista mutta hiukkasen väärällä värillä, kaikkia tarroja kun ei tarvi uusia. Väri on muuten vaalean siniharmaa.Vanteita,mistä ?
     
  11. Swinger

    Swinger Gearhead

    mä teetin ´99 vaniin starcraft teipit paikallisessa teippaamossa sillein että toisella puolella ne oli vielä ehjät nii se otti digi kuvan niistä ja siirti tietokoneelle ja sen jälkeen valitsin itse teipin mistä ne halusin ja kone tulosteli sellaiset ulos.. otin omaan ne liikennemerkki teipistä, oli hyvän näköiset illalla ku valo osui niihin.. nii ja firma oli jyväskyltti jyväskylässä, joten varmaan sillä kaverilla on vieläkin ne koneella olemassa
     
  12. moottori-hannu

    moottori-hannu 3rd gear

    pitääpä ens viikolla olla yhteyksissä jyväskylttiin, muistatko mitä kustansi?
     
  13. Swinger

    Swinger Gearhead

    en muista mitä maksoi, mutta ei ne hirveitä kustantanu silloin ainakaan ja se kävi vielä liimaamassa ne mulle firman tiloissa ku ite vaan poisti vanhat jämät ja pesi kaikki pinnat hyvin.
     
  14. chevy76

    chevy76 1st gear

    Re: starcraft tarrat

    Lappeenrannassa on pulju, muistaakseni talonpoika nimeltään, jolta saa muotit maalaukseen tai tarrat (starcraft) Kaveri tilasi sieltä muotit ja maalasi starcraft "teippaukset" vaniin. en muista yhteystietoja, mutta voin kaverin kautta ne selvittää tarvittaessa..
     
  15. moottori-hannu

    moottori-hannu 3rd gear

    - 99 oli pesun jälkeen lepäilemässä tallissa vuorokauden ja sen jälkeen ajossa tuntu kumman nihkeeltä, niinpä niin, oikea takajarru kuumenee/jumittaa! Jarruremppaa tiedossa?
     
  16. Tami

    Tami 1st gear

    Tulipahan taas sekaannuttua yli-ikäsiin. -99 vani. Joku kumma tikitys mittaristossa kierosten mukaan ja lievä jonkinverran satunnainen nykiminen tasakaasulla ovat liki ainoita vikoja. Mitä nuo voisi olla? Vihreä JMS-4, onko kenenkään täällä vaikuttavan entinen?
     
  17. kojo

    kojo Gearhead

    Tikityksestä ei oo visiota, mutta tasakaasulla nykiminen vois sopia siirtopumppu tai fsd vikaan
     
  18. Nutlass

    Nutlass Gearhead

    Onko kukaan törmännyt hulluna vipottavaan polttoainemittariin? Satunnaisesti se pysähtyy näyttämään oikeaa määrää sekunnin murto-osaksi.
     
  19. hyeena

    hyeena 1st gear

    Mites laturin toiminta? tietokone herkka hairioille ja voi vaikuttaa samalle kuin FSD ongelmat. Samalla selittyis kierros riipuvaiset aanet..
     
  20. freeride

    freeride Gearhead

Kerro tästä muillekin!