GM 6.5td Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 27.12.2006.

  1. järsijä

    järsijä 3rd gear

    Onkos se sit se niin sanottu "käkikello" ?
    Kojo:eek:nko jo tietoo millon saat niitä parempia siirtopumppuja ja hyvin toimii lastun kanssa kulutuskin tippu vähän :rotfl:
     
  2. kojo

    kojo Gearhead

    Joo käkikellojen sukua se on, joku kukkuja vaikka vähän erilaiselta näyttääkin, mut periaate on sama.

    Pumppuja tulee ens viikolla, tarkkaa päivää en vielä tiedä.

    Hyvä jos kulutus tipahti, varmaan kulkeekin aika paljo kevyemmin 8)
     
  3. JakeOutlaw

    JakeOutlaw 1st gear

  4. Paramedic

    Paramedic 1st gear

    6.5td:n lastutusta harkitsevalle voin suositella Panzen lastua. Omassa autossa ollut nyt pari kuukautta ja voin sanoa, että olen erittäin tyytyväinen. Auto kulkee mukavasti jo pintakaasulla. Eron huomasi heti ja se oli yllättävän suuri. Kulutuskin tippui n 1,5-2l/100km.

    Lastutus vaikuttaisi parin kuukauden kokemuksen perusteella olevan ihan järkevä toimenpide, vaikkei autoa sen enempää virittelisikään.
     
  5. rengaw

    rengaw 1st gear

    No mikäs porukoilla on kulutus ollu ennen ja jälkeen lastutuksen?
     
  6. JakeOutlaw

    JakeOutlaw 1st gear

    Sellasen n.350 km lenkin, 2 akselinen autonkuljetus-kärry perässä ja kärryssä 940 farkku volvo, kesk.kulutus sellanen 14,2... nopeudella 80-95 km/h... Tosin tuossa kopissa on aika paljo muutaki ku se lastu...
    Mut ihan kohtuu kulutus kun ton combon ajopaino on luokkaa 5 tonnia
    :webmaster:
     
  7. Panze

    Panze 3rd gear

    Ei kovin paha noilla painoilla :)
     
  8. JakeOutlaw

    JakeOutlaw 1st gear

    Taitaa olla Panze sun hakkeroima boxi, loput onki sit omasta päästä... noin niinku sivulauseena sanottakoon et älkää hyvät virittelijät huudattako sitä orggis turboa, kyllähän se ähkyä tuottaa sekin mut ei pako-osasto, ilmanputsari jne jne kestä enää perässä...
    ...ja tähän sit sivulauseena sanottakoon et onkohan tollasen jätski-kiskan virittelyssä mitään järkeä... :soosoo:
     
  9. Panze

    Panze 3rd gear

    Jaa taidankin muistaa tän tapauksen:)
     
  10. JakeOutlaw

    JakeOutlaw 1st gear

  11. Panze

    Panze 3rd gear

    Siis ihan vakiona jotain 0.7-0.8 max piikkinä ja normisti pyörii siinä 0.5 tietämillä. Saa sen ahtamaan vaikka kuinka mut lämmöt karkaa liian korkeiks kun se ahdin on niin pienikokoinen.
     
  12. persus

    persus 3rd gear



    itellä ja velipojalla on kojon tekemä lastu...oma kone on duramaksi ja ennen ohjelmointia meni joku 15+ matkaajossa ja sekalaisessa huomattavasti enemmän mut nykeää pääsee matkaajossa jopa hieman alle 13 ja sekalaisessa vie 14l ja auton käytös muuttu paljon miellyttävämmäksi...velipojalla 6,5td vani en muista nyt tarkkoja lukemia mitä se on kuluttanu..mutta karkeasti 1-2 l satasella tippu kulutus ja auton luonne muuttui paljon pirteämmäksi...suorastaan voisi luonnehtia jo ihan äkäiseksi!
     
  13. JakeOutlaw

    JakeOutlaw 1st gear

    Juurikin tuo on asia mistä pitäs lähtee ekana liikkeelle jos tuollasta haluu oikeesti tehottaa. Niinku sanoin, kyllähän se vakio hyrrä tuottaa prkeleesti sekin, pakopaine ja lämmön tuotto vaan älytön... ja sit menee se kansipahvi...ja siitä se hauskuus vasta alkaa :lol:
    iso hyrrä, iso savupiippu, isosti ilmaa ja ruokaa,ni kyl se siitä... ja sit org. 4l80e päästää äänen...ja taas se hauskuus alkaa.. :lol:
    välijäähyn sijoitus on muuten vanissa melko haastavaa... En ole järkevää/hyvää ideaa kuullu vielä...
    Ja johonkin se raja on idiootin vedettävä, mä vedin sen tohon jäähyyn(rakas rouvani tais jotenkin liittyy kans tähän..)
     
  14. Panze

    Panze 3rd gear

    Mun asiakkaista on parhaimmillaan menny korotettu 4wd silverado isoilla pyörillä ja duramaksilla alta 10l /100km kesäkelillä. 6.5td vani meni yhdellä asiakkaalla jatkuvasti alle 10 litraa satkulla, oli pakko tarkistaa matkamittarin paikkansapitävyyskin kun ei meinattu uskoa :) Tässä oli harvempi perä isompi putkisto uudet suuttimet ja pumpun ennakot sekä kulku kohdillaan :)

    Ps ensimmäinen Suomessa lastutettu 6.5td vani on saanut lastutuksen jälkeen jo yli 150tkm lisää mittariin. alkaa olla jo 400tkm mittarissa ja vesipumppu pitää kuulemma vaihtaa nyt jo :)
     
  15. persus

    persus 3rd gear



    kuulostaa kyllä aika hurjalta jos 6.5td menee alta kympin mut en rupea kyl väittelemään :lol: ite oon kyllä todella tyytyväinen että oma silverado 6 " korotettu ja 35" nappularenkaat ja mun kaasujalka ja menee sekalaisessa 14 litraan...enempää en vois toivoa ja nyt kul olen autoon kaikilta osin tyytyväinen niin laitoinkin sen jo myyntiin :oops: :D
     
  16. JakeOutlaw

    JakeOutlaw 1st gear

    " 6.5td vani meni yhdellä asiakkaalla jatkuvasti alle 10 litraa satkulla, oli pakko tarkistaa matkamittarin paikkansapitävyyskin kun ei meinattu uskoa.. "

    ;) Alle 10 l /100 km on aivan SAATANAN vähän tollaselle purkille :) Tuo oma junttibussi imasee ihan normiajossa varmaan sen 11-13 kpl litran purkkia ja ton combon kanssa, minkä aikasemmin kuvailin se höräs sen 14,2... Eikai se nyt ihan päin prsettä ole sit vissiin kyhätty, "optimoitu" tai muuten vaan viriviritelty :)???
    Oikeestaa on aivan vtun sääli luopuu siitä mut elämä on, ja saapahan uusi omistaja lelut jotka vakio käppyröillä kestää varmaa Jeesukse uuteen tulemiseen asti...
    Ihan vakio ahdinta en tuohon näillä näkymin saa laitettua,kun ei ole sellasta. Tuolla nyt olevalla "pienellä"BG-hyrällä imu- ja pako on balanssissa ja tavara liikkuu turbolta imukansiin ja myöskin poistuu maamoottorista savu,paine ym moska reippaasti paremmin ku OEM osilla. Suvu ja myrkylliset pienpartikkelit pakenee hillitysti 3" downpipestä.. , turbo herää heti hommaan mukaan ja max ahdot: rajoitin ne ekaks 1.5kiloo ja tiputin hätäpäissäni ne vielä 1.3 bariin. Enne ahtopaineen rajoitusta, toisella,isommalla hyrrällä ahdot rajoitin 2.2 enneku järki voitti, takas sinne puolentoista nurkille..
    Vaihdeaskihan onkin vahvistettu, kannet on askarreltu uusiks jne joten luulisin en noilla likivakioilla 1.3 bar ähkyllä ja vahvistuksilla tuossa on jollekin TEKNISESTI AIVAN VITUN HYVÄ JA KESTÄVÄ CHEVY VAN ! Eikä sisustassakaa ole mitään sanomistä eli...
    OSTAKAA POIS ! Tarvittaessa saa ehkä konsultoinnin kaupanpäälle...
    ja pientä, lähestulkoo nimellistä korvausta vastaan Panze varmasti jeesaa ja toimittaa osaa...
    Mutta nyt ukot ostoksille ! Chevy odottaa... :pinup:
    Panze, Kojo etc herrasmiehet saa jakaa linkkiä eteenpäin niin paljon ku siulu sietää. Myyntiin johtavasta linkityksestä luvassa huikea, suorastaan ällistyttävä bonus-palkinto.

    http://www.nettiauto.com/chevrolet/chevy-van/5011963

    :mad:
     
  17. Panze

    Panze 3rd gear

    Näinhän se kunnon autoharrastaja tekee että auto myyntiin kun kaikki on laitettu :D

    En muuten alkuun uskonut tuota kulutusta itsekkään mutta kun kaveri oli jo puoli vuotta ajanut 1100km mittariin ja tankannut 100l sekä tarkistanut matkamittarin paikkansapitävyyden niin pakko oli itsekkin nöyrtyä uskomaan :)
     
  18. controlli

    controlli 1st gear

    vm.2000 vanin jarruvalot reistaa, lisäjarruvalo palaa kokoajan kun ajovalot päällä, normi jarruvalot palaa vain kun ajovalot on pois, cruise pelaa satunnaisesti
     
  19. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    mitäs tuo menee vartin?
    tai
    0-100,
    60-120,
    80-120,
    0-180,
    huiput jne.?
     
  20. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Kiinnostais kanssa saada lisätietoa mitä tolle vanille on tehty ja onko tehoa mitattu dynossa..? yv kelpaa jos ei halua julkisesti kertoa.

    Itellä Suburbanissa seuraavat muutokset mitä kait jollainlailla vaikuttaa tehoon: downpipe ja väliputki vaihdettu, ilmanottoa muokattu/parannettu, ahdot 1,2bar (vakioahdistin), Kojon lastu, ylikokoinen wta-setti, pumpun ennakot -1,94. Mitattu takapyöriltä 243hp kuukausi sitten. Kulutus seka-ajossa 15l molemmin puolin, maantiellä päästy reilusti alle 13l satkulle reippaassa ajossa sisältäen suurehkon määrän ohituksia. 3,5t painava traileri perässä menee sellanen 17-18l sataselle, yhdistelmäpainon ollessa hyvin lähellä 7t. Korotettu 5", 33" renkaat ja 4.10 välitys.

    Tulossa: Holsetin HX35w-puhallin, Feed the beast, ilmanottoa parannetaan entisestään, suuttimet uusitaan.
     

Kerro tästä muillekin!