GM 6.5td Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 27.12.2006.

  1. juy40

    juy40 Gearhead


    Ootko tutkinu niitä takavalojen pohjia yhtään?
    Mulla on samanikänen rakkine ja aikalailla happaman näköset oli noi valojen pohjat kun niitä tutkailin tuossa kesällä, mutta kontakti-spraylla putsaamalla alkoi kaikki pelata...
     
  2. sami

    sami Gearhead

    No on pojilla hurjia noi lukemat. Mun panzen ohjelmoima 6.5td vani vieny viim.30tkm 100L/650km. ohjelmoinnin jälkeen tankilla ajaa 100km vähemmän ku ennen.
     
  3. Panze

    Panze 3rd gear

    Ohhoh mahtaisko siinä olla jotain muuta vikaa?
    Tuus käymään niin kurkataan mikä siellä on vikana.
    Luultavasti siellä on ahdin poissa pelistä silloin kulutus kasvaa ohjelmoinnin jälkeen ja muutenkin noi aiemmat kulutuksetkin viittaisi siihen.
     
  4. sami

    sami Gearhead

    alipainepumppu vaihdettiin vajaa vuosi sitten kun ei ahtanu ja nyt kyllä kuuluu että puhisee ja ei vedossakaan juuri valittamista ole.
    No saan sen huomenna normi öljyjen vaihdosta ni voisinhan sitä tulla vilauttamaan. Soittelen alkuviikosta.
     
  5. Panze

    Panze 3rd gear

    Tämä passaa!
     
  6. järsijä

    järsijä 3rd gear

    Oisko tietoo mikä vanissa ku välillä vilkkuu toi latauksen merkki valo? Oma mittari näyttää ajossa yli 14volttia ja yleismittarillakin katottuna lataa hyvin?
     
  7. Paramedic

    Paramedic 1st gear

    Millasia renkaita ootte laitellu vaneihinne? Mulla hajos eilen oikea takarengas satkun vauhdissa. Pitäs katella uudet kesärenkaat jostai, kun toi setti on ollu tossa autossa jo +10 vuotta. Onko mitää käryä, että onko joku tietty paikka mistä kandee hommata tai tietty rengasmerkki joka on suosiossa? Tossa on nyt 16" 245/75 ja samanlaiset ois tarkotus laittaa tilalle.
     
  8. rengaw

    rengaw 1st gear

    Nyt olis hyvät arvaukset tai mieluummin tiedot tarpeen! Tuo vuoden -97 uuskoppanen vani päätti jättää leikin sikseen ja sammui yllättäen kesken matkan (pienen töyssyn jälkeen). Autoon on vaihdettu syöttöpumppu n 30tkm sitten ja pdm 3kk sitten(koitettu vielä tienpäällä toisella, ei käynnistynyt)eli en usko niiden olevan rikki, koitettu ilmata tien päällä, eikä silläkään ollut vaikutusta, niin ja sulakkeetkin oli ehjiä.... saakos tuosta mitenkään noita vikakoodeja luettua ilman lukija laitetta? Kun auto kumminkin starttaa niin ajatuksena olisi ensin tarkistaa että sammutin solenoidi toimii, mutta mitä sitten?
     
  9. rengaw

    rengaw 1st gear

    Ei ollu vikoja muistissa, mutta nyt auto käy. kampiakselin tunnistimen johdoissa on ehkä vika, sillä heiluttelun jälkeen auto lähti käymään, mutta vika ei kylläkään uusiutunut vaikka auton käydessä heiluttelinkin niitä johtoja uudelleen.
     
  10. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    oletko myymässä vaniasi? hinta?
     
  11. rengaw

    rengaw 1st gear

    En ainakaan pikkurahalla....
     
  12. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

  13. sulo200

    sulo200 1st gear

    Oma vani teki samaa.Poltti sulakkeen töyssyissä ja sammui .vika löytyi ilmastointi kompuran päällä olevasta johto nipusta .Oli hinkannut kompuraan ja otti siitä maihin
     
  14. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Täytyypäs nyt kysyä tietoja asiantuntijoilta, niin voin sitten kaverille tarinoida.

    Nyt en vuosimallia muista onko 98 vai mikä mutta se juhlamalli 6.5TD ajettu reilut 300tkm ja se pumpun ohjausyksikkö pitäisi olla vaihdettu ja siirretty viileään.
    Tuossa vehkeessä on sellainen ongelma, että se vähän nykii. Tasakaasulla ajaessa veto heittelee. Saattaisi olla tietysti ehkä TPS anturi, joka ei ihan tiedä missä asennossa kaasu on ja sitä kautta heijastua ehkä turbiinilukkoon?

    Tai sitten pumppuongelma.

    Auto tuntuu ajossa siis siltä, että veto vaan häviää kuten kaasua hölläisi ja ei se ole tähän mennessä sammunut ja kun kaasua taas painaa syvempään niin menee normaalin tuntuisesti. Hetken päästä taas pitää kaasua höllätä ja menee ihan pintakaasulla.
    Ei ole kuitenkaan ilmaongelmien tyyppistä ryntäilyä vaan todellakin kuin kaasunasento ei olisi kohdallaan.
    Vikavaloa ei ole vilkutellut ja muistaakseni se valo kuitenkin startatessa syttyi.
    Ja kulutuksestahan se kaveri vähän moitti, kun vie kuulemma sellaiset 17l sataselle. Muuten on ollut tyytyväinen.

    Mitä itse tuolla olen ajanut niin onhan se vähän laiskanoloinen mutta en ole muita vastaavia itse ajanut vaan istunut pelkästään kyydissä. Vihellystä kyllä tuntuisi tulevan, että turbo ainakin pyörii.

    Kenellekäs ohjaan kaverin soittamaan?
     
  15. JakeOutlaw

    JakeOutlaw 1st gear

    Pantzelle
     
  16. rengaw

    rengaw 1st gear

    Kumpa tuo minunkin kulkine polttais sulaketta, niin vika löytyisi todennäköisesti helpommin, mutta etsintä jatkukoon, kun epävarmalla autolla ei ole mitenkään mukava ajella.
     
  17. flstc

    flstc 2nd gear

    Saako tuolta OBD2 portista ahtopainetietoa? Esim: ELM 327 + torque
    Paljonko pitäisi painetta olla? Autossa on Panze:n softa
     
  18. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    minä en ainakaan saa suoraan psiinä tai baarina :odroll:
     
  19. Panze

    Panze 3rd gear

    Scannerilla taitaa näkyä KPA arvona. Yleensä noi ahtaa 1 bar luokkaa.
     
  20. toyopet

    toyopet Double Gearhead


    Jaa, auto kävi täällä lähellä pajalla vikakoodin luvussa, ei koodeja mutta ei ole kuulemma oireillutkaan enää sen jälkeen.

    Ehkä tänä iltana saan kuitenkin lisäinformaatiota.
     

Kerro tästä muillekin!