GM 6.5td Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 27.12.2006.

  1. kojo

    kojo Gearhead

    tyhjäkäynti ennakko riippuu aika monestakin asiasta, mm matolaatikon softissa on eroja jopa samoissa vuosimalleissa.
     
  2. Savaloja

    Savaloja 1st gear

    Joo-o. Alettiin vaan tutkia kun on käyntiinlähtö menny aika huonoksi kylmänä ja käypi sen pari sekuntia melko karkeasti kunnes tasaantuu. Pitää vähän niinkuin startilla "saattaa" että syttyy.

    Hehkut vaihettu syksyllä, mittailin nyt tulpat ja releen, tuntus olevan kunnossa. Siirtopunppu pumppaa ainakin kun suodattimen ilmaruuvin aukasee, eikä kyllä kulussa oo ongelmaa.

    Nimimerkillä "vinkkejä kaivataan"
     
  3. Savaloja

    Savaloja 1st gear

    Niin ja aika öljyinen on tuo turbo. Lähinnä siitä putkesta joka nousee imusarjalle, on valunut lohkon oikeaa puolta startin päälle asti.

    Vuotaako turbosa öljytiiviste vai voiko johtua vaihtamattomasta tonnikalapurkista? Ku en oo oikein uskonut purkin vaihtotarpeeseen ja kun kerran kysäisin Southwestiltä eivät alkaneet etes myymään mulle uutta :)
     
  4. Panze

    Panze 3rd gear

    Vai olisko se turbon ja sen yhdyskotelon tiivisteet huonot?
     
  5. Savaloja

    Savaloja 1st gear

    Voi tieten olla, mietin vain että kuuluuko siinä kulkea öljyä ollenkaan jos kaikki kunnossa?
     
  6. Panze

    Panze 3rd gear

    Aina noi jonkin verran tuppaa huohottamaan. Voithan tehdä varmuuden vuoksi koneremontin :wink:
     
  7. Savaloja

    Savaloja 1st gear

    On tehty jo :eek:
     
  8. rengaw

    rengaw 1st gear

    saakos noilla "marine" suuttimilla oikeasti lisää tehoa vai pitääkös ne yhdistää lastutukseen?
     
  9. kojo

    kojo Gearhead

    ..tut niillä mitään tehoa saa, kyl se toimivin resepti on edelleenkin pakoputki auki ja täältä järeempää softaa matolaatikkoon.
     
  10. rengaw

    rengaw 1st gear

    No onkos se vajaa 30 euroo täysin hukkaan heitettyä mikä noiden hinnan erona on(tavalliset 155e/8kpl marinet 178e/kpl ja lisäksi tietysti tulee verot ja rahti)?
     
  11. kojo

    kojo Gearhead

    On. ja ne "tavalliset" kiinalaisetkin on luultavasti huonommat kun 200tml ajetut boschit...

    ps. Herzehog ei tee suuttimia boschille niinkuin jossain väitetään...
     
  12. rengaw

    rengaw 1st gear

    onkos nuo herzogit silti turvallinen valinta? ja juu Pensacoladieseliltä niitä oon kattellu.
     
  13. kojo

    kojo Gearhead

  14. rengaw

    rengaw 1st gear

    eipäs tiiä mitä ne siel kiinas tekee. :wink:
     
  15. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    ei mitään olennaista teholisää edes lastutuksen yhteydessä. laskemalla niiden avautumispainetta vajaa kymmenen prossaa niin voi saada minimaalisen teholisän. toki, jos vanhat suuttimet aivan paskana niin toimivat vaihtamalla käynti ja kulku toki paranee.
     
  16. flstc

    flstc 2nd gear

    Mistä tulee sähkö lämppärinpuhaltimelle vanissa?

    Iski sellanen ongelma että yöllä oli jotenkin kummassa mennyt puhallin päälle eikä reakoi mitenkään kytkimiin eikä auta vaikka ottais kytkimeltä johdot irti vaan huutaa täysillä kokoajan vaikka ei olisi edes avaimia lukossa.
    Löytyiskö joltain kaavioo tai ottais kuvan jos on kirja.
     
  17. rengaw

    rengaw 1st gear

    tuosta
    [​IMG]
     
  18. sbf

    sbf Gearhead

    Siä konepellin alla lämppärin kuoressa on puhallinmoottorin ohjausyksikkö.
    Siihen tulee paksut plus ja miinusjohdot ja sit kammallinen ohuempia.Se yksikkö on melkovarmasti rikki.
     
  19. flstc

    flstc 2nd gear

    Kiitos kuvasta auttaa asiaa ja tosiaankin taitaa olla tuo ohjain mennyt.
    Mut miten v*tussa se itsestään yöllä menee rikki... taas aamulla hymyilytti kun oli akut tyhjänä :mad: :mad:
     
  20. flstc

    flstc 2nd gear

    Tuo puhallin "korjaantui" parinpäivän huililla tallissa, mut vaihdoin kuitenkin sen resistorin.

    Mistäs sais helpoiten napattua ohjauksen releelle kun virrat päällä?

    Eli tarkoitus laittaa vaihtoreleellä webaston puhallinohjaus siten että virrattomana puhallin webaston kautta ja käynnissä normaalisti.
     

Kerro tästä muillekin!