GM 6.5td Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 27.12.2006.

  1. hanz0

    hanz0 1st gear

    Morjensta vaan minunkin puolesta tänne foorumille! Eka postaus kyseessä...

    Mielessä olisi hankkia perheeseen ensimmäinen jenkki ja nimenomaan Chevy Van.
    Mitäs tulisi ottaa huomioon jos ko. mallia alkaa etsimään Suomen rajojen ulkopuolelta?
    Tarkoitus olisi hankkia 2000 -> vuosimallia ja hinta alle 2k€.
    Kuorkiksihan tuon painon puolesta saa mutta onko penkkien suhteen jotain rajoitteita? Mitenkäs valot?
    Rajoitin noihin pitäisi vissiin myös olla, millä perusteella se tulee?

    Koska tuli Duramax ja miten eroaa 6.5td:stä? Kumpi vai molempi parempi? Taitaa tosin mennä budjetin yli...

    Kaikki infot, vinkit yms. otetaan vastaan.

    ps. Kotona asiat kunnossa, vaimo luvannut mennä autokouluun C-korttia varten. :D

    hanz0
     
  2. Tami

    Tami 1st gear

    Kiitti vinkeistä, tikitys loppui tai ainakin vaimeni kun vuorasin tuon kuskin jalkatilan kunnolla. Sit ei muutakuin ajoa. Tuota pientä nyksäyttelyä vielä harvakseen esiintyy. Pysyypähän mieli virkeänä. :oops:
     
  3. hyeena

    hyeena 1st gear

    Penkkeja saa olla (kantavuus/2-1)/68 kpl (tavarakuormalle yli puolet, yksi istuja painaa 68kg), maksimissaan 1+8 istujaa muuten menee linjuriksi.
    Penkkien kuuluu sijaita ohjaamosuojan etupuolella (lyhyt versio, tiettyjen ehtojen tayttyessa myos takana).

    Valot pitaa olla e-hyvaksytyt -96->, siihen asti kelpaa dotit.

    KA Diisseliin 10-2001 (muistinko oikein?) alkaen. Bensa koneisiin ei tartte.
     
  4. kojo

    kojo Gearhead

    Ei kaikkia vaneja saa, riippuu siitä millä alustalla lähteny tehtaalta, jos kokonaispaino gvwr on liian pieni se on paku tai ha :poff:
     
  5. hanz0

    hanz0 1st gear

    Eli ymmärsinkö oikein että kuorkissa pitää olla matkustamon ja takatilan välissä seinä? Eli starcraft varusteilla olevaa ei saisi KA:ksi?

    hanz0
     
  6. hyeena

    hyeena 1st gear

    Ohjaamosuoja pitaa olla, samoin vahintaan 6kpl kuormansidonta lenkkeja.
    Ei se ohjaamosuoja ole mikaan paha rasti, hyva vaan kun on jotain estamassa tavaroiden paatymisen kontista kuskin jalkoihin..
     
  7. hanz0

    hanz0 1st gear

    Pitääkö takapenkin kuorkissa olla "kova" penkki vai voisiko takana olla myös kapteenin penkit joiden takana sitten ohjaamosuoja?

    hanz0
     
  8. hyeena

    hyeena 1st gear

    Saavat olla pehmeita suojan etupuolella.
     
  9. moottori-hannu

    moottori-hannu 3rd gear

    ainaskin jenkkiläisiä ex- koulubusseja rekisteröity kahdeksalle pehmeillä penkeillä kuorma-autoksi jolloin taakse jää verkon/suojan taakse kuormatila jossa kiinnityskoukut
     
  10. hanz0

    hanz0 1st gear

    Kuinka vakaata tekoa tuon väliseinän tarvitsee olla? Riittääkö verkko vai pitääkö olla kiinteä seinä?
    Mielessä olisi Starcraft jossa takana 2 erillistä penkkiä joiden taakse sitten väliseinä.

    hanz0
     
  11. hyeena

    hyeena 1st gear

    Voi olla verkko.
    Pitaa kestaa x kg _tasainen paine_, verkon silmakoko sai olla muistaakseni maksimissan 50x50mm.
    Tuo lujuus riippuu kantavuudesta, ollen kuitenkin minimissaan muistaakseni 510kg.
    Ohjaamosuojan kestavyydesta ja kiinnityksesta pitaa olla todistus.
    Jos ei ole hyvaksytty paja tehnyt niin todistuksessa pitaa olla kaytetyt lujuuslaskemat kaavoineen.

    Kuulemma joillakin konttoreilla on menny metalliverkot helpommin lapi kuin vaneriset umpiseinat, ilmeiseti vanerirakennelmien lujuudun laskeminen on vaikeampaa tms..


    Erikoisemmissa ratkaisuissa suosittelen http://www.metallityot-soikkeli.com/
    Esim. sivuilta loytyva kuva yhdistetysta ohjaamosuojasta ja koirahakista loytyy omastani nykyisin. Herra itsekkin kirjoittelee aktiivisesti taalla.
     
  12. NXR-36

    NXR-36 Gearhead

    Onkohan nyt oikea foorumi....Onko kukaan "muuttanut" välitystä vaihtamalla takafillareita isompiin??? Alla 00' starkki joka kylläkin myynnissä mutta kun kysyntä on kovin hiljaista niin taidan poistaa myynnistä ja jatkaa ajelua!! Nythän tuo välitys on todella tiheä,mennään vissiin jo neljässä kympissä kolmosella ja nelosta sisään jo alle kahdeksassa kybässä!!! Vääntöähän löytyy jo vakiona sen verran että menisi ihan mukavasti varmaan jollain 3.?? perällä...... Ihanne olisi että n.satasen vauhdissa kierrokset olisi jossain 2000rpm. kieppeillä??? Mitä mieltä olette??

    Putken ja katalysaattorin poistolla kulutus tippui n.2l/100km on mitattu jo useampi tankillinen.

    Ja kun vanilla ajetaan 90%sesti tyhjiltään niin ei varmaan rasita laatikkoa tai muutakaan vaikka kierrokset tippuisi rajustikkin....?? Ja jos kuskaa,niin siten vain mentäisiin kolmosella!

    Entisellä capricella joka oli dieselöity joskus aikanaan 6.2/th700,peränvälityksestä ei tietoa..meni 295/50/15 rengastuksella,juhannuslasti kontissa rauhallisella ajolla 7.6l/100km!!!! Älkää uskoko,ei usko moni muukaan!! n.120kmh motarilla 9l/100km!!!
    ja mittaukset suoritettu moneen kertaan,aina tankki täyteen ja kilometrit ylös!!! Ja jopa namikaattorilla laskettu,eli ei heitä kilometrit!!

    En vertaa nyt keskenään...tiedän 2000kg ja 3000kg mutta nuo välityksethän on oikeasti liian tiheät terveisten kuskaamiseen!!!

    Vaniinhan voisi vaihtaa kokonaan toisen taka-akselin harvemmalla välityksellä...??

    Uskoisin että uusikoppaisellakin pääsee helposti kympin pintaan,kun saa putken,ilmanoton ja välitykset kohdalleen!!!
     
  13. kane

    kane 1st gear

    Mulla on Subbessa 3.73 välitys ja tuommoinen 100kmh reilu ajotyyli vie matkalla about 13-14l. Renkaat on 285/75/16. 100:sen vauhdissa kiekat jotain 1800rpm kieppeillä. Sievällä ajolla varmaan menisi tuonne 12l pintaan.
     
  14. NXR-36

    NXR-36 Gearhead

    vani vei seka-ajossa 16 ja nyt suoralla putkella 14, välitys pitää tarkistaa rpo koodista joka on jossain konekopan sisäpuolella...veikkaan että reilusti yli neljän mennään...jostain vani foorumilta lueskelin että hummerin avantar ohjelmalla päivitetty 00' starkki veisi matkasa nätillä ajolla 10,5 ja liikkuu muutenkin ihan pintakaasulla.....mun 88' GMC kuorkki vie sen 12-14 rippuen vähän onko matkaa vai seka-ajoa...siinäkin tuntuisi persetuntumalta olevan harvempi perä ja varmaan onkin kun alkujaan jenkeissä toiminut koulubussina....
     
  15. moottori-hannu

    moottori-hannu 3rd gear

    99 orggis starcraft sekalaisessa ajossa kesäkumeilla 13,9
     
  16. NXR-36

    NXR-36 Gearhead

    Paljonkas kanen renkaan halkaisija on?? vaniin mahtuisi taakse n.85-88cm halkaisijaltaan oleva gummi....
     
  17. kane

    kane 1st gear

    Muistaakseni ~81cm luokkaa (16x6,5" vanne). Yli 40tkm ajettu eli saattais uutena olla about 82cm.
     
  18. magenta

    magenta 2nd gear

    Moi

    RPO koodi tarra löytynee repsikan oven karmista.
    GT5/GT8 = 4.10
    GT4 = 3.73
    G80 = lukkoperä

    Mika
     
  19. ramses

    ramses 3rd gear

    Onkohan kellään tietoo tai kiekkamittaria asennettuna paljonko on kierroksia 4.10 välityksellä 90 km/h vauhdissa???
     
  20. moottori-hannu

    moottori-hannu 3rd gear

    mistä edullisesti webasto/vastaava asennettuna 99-n?
     

Kerro tästä muillekin!