GM 6.5td Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 27.12.2006.

  1. toony69

    toony69 1st gear

    Kiitokset vanilla!
     
  2. pinola

    pinola Gearhead

    vani vuoteli öljyä reilusti alleen, aloin tarkastamaan öljymäärää niin sehän oli lisääntynyt :O vaihdoin varmuuden vuoksi heti öljyt niin sieltä tuli reilut 9litraa ulos, onko menny polttoainetta sekaan? muuten oli puhdasta tavaraa, mutta ohuen oloista.
    Panze sitä aiemmin tänään kattelikin, muutakin laittoa piisaa..
     
  3. Savaloja

    Savaloja 1st gear

    Kyllä se vaikuttaa pumpun offsettiin. Lähtee käyntiin pitkällä startilla jos tunnistin sökö ja käy karkeasti.
     
  4. tabs

    tabs Gearhead

    Jaahah, oma rytö oli näemmä kehittänyt nafta vuodon siihen testiventtilin tietämille(koneen päällä, etuosassa) Mitähän sieltä nyt on rikki?
    Mitäs osia tuossa nyt on? Venttili,jakoblokki, tuleva ja lähtevä letku ja olikos tuo nyt sitten paluulinjan puolella?
    Tarttee varrmaan ajaa lämpimämpään ja valosampaan paikkaan ihmettelemään.
    Kokemuksia/vinkkejä kellään?
     
  5. kojo

    kojo Gearhead

    Ei oo paluun puoli vaan suodattimen ja ruiskupumpun välillä painepuolella.
     
  6. tabs

    tabs Gearhead

    Just. eli pahimmassa tapauksessa se pääsee vielä höriin ilmaakin pumpulle tuosta...
     
  7. Panze

    Panze 3rd gear

    Joskus riittää kun ottaa letkusta sentin pois jos se on haperoitunut. Joskus taas vuoto on siitä itse venttiilin sielusta.
     
  8. hellsten

    hellsten 3rd gear

    Mites onko väliä kummalta puolelta alipainepumppua menee moniurahihna? Ylä vai ala puolelta? Ilmansuodattimen kotelossa on sen hihnan kulku rata ja kuvassa hihna menee yläpuolelta, ja kun eilen vaihdoin pumpun, niin hihna menikin alapuolelta?
     
  9. Panze

    Panze 3rd gear

    Itse kun tekee saa sellaisen kun tulee :)
    Ei ne piruuttaan oo tehtaalla laittanu siihen kuvaan sitä hihnaa väärin menemään ;)
     
  10. hellsten

    hellsten 3rd gear

    Löytyykö mistään tohon 97- vaniin pelkkiä kaari levikkeitä? Taakse tarvis hommata tai sitten vääntä itse.
     
  11. pinola

    pinola Gearhead

  12. Vasaramies

    Vasaramies 1st gear

    Termos.
    Nyt alkaa usko loppumaan tuon Vanin kanssa. Kaikkeni olen yrittänyt mutta mikään ei tehoa.
    Kyseessä on -98 vani ja vika on seuraavanlainen:

    Auto sammuu ajossa, toisinaan käynnistyy heti ja toisinaan pitää odottaa 10min-1/2h.
    Olen vaihtanut PDM:n stanadynen nakkasin mäkeen ja uuden c-techin tilalle, samalla uusin myös johtosarjan ja PDM on siirretty auton keulille. Ei auttanu vikaan.
    Sitten vaihdoin kampiakselin asentotunnistimen, helppo homma... Ja ei tuottanut tulosta.
    Vikakoodit on luettu ja mitään ei löytynyt..
    Sellaisen huomion olen tehnyt että silloin kun auton ei meinaa käynnistyä niin auto ei hehkuta ollenkaan, eli olisko vika sähköpuolella? Eilen illalla auto ei kylmänä edes yrittänyt hehkuttaa ja näinollen ei käynnistynyt, 10min myöhemmin kokeilin niin auto hehkutti ja kerta väännöstä nätisti käyntiin.
    Auto ei myöskään nyi eikä hyökkäile ajon aikana, vaan yksinkertaisesti sammuu kun lyö vian päälle.

    Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan.
    Nimimerkki Valelenko autoni bensalla?
     
  13. Panze

    Panze 3rd gear

    Veikkaan johtosarjavikaa. Jos esim ECM maa puuttuu niin silloin ei hehkutakkaan. Käydessä heiluttelemaan johtosarjoja.
    Voi toki olla ECM vikakin.
     
  14. Vasaramies

    Vasaramies 1st gear

    Minulla ei mene jakeluun se että miten kummassa vika korjaantuu itsestään jos jokin johto on poikki?
    Tilasin nyt kuitenkin OBD wi-fi palikan jotta saa käytettyä iPadin kiinni autoon ja tarkkailla mitä tapahtuu ajon aikana.
    Turhauttaa vaan niin pirusti kun ei meinaa vikaa löytää.
     
  15. Vasaramies

    Vasaramies 1st gear

    Voisiko hehkurele aiheuttaa moista tai virtalukon pohja?
     
  16. artz

    artz Gearhead

    Mikä on normaalisti 2-penkkirivisen vanin tavaratilan pituus? Ja onko olemassa joku mallimerkintä mistä tunnistaa helpoiten onko ns. täysmittainen vai lyhempi tavaratila?
    Ei ole vaneista paljon tietoa mutta hankinta isommalla tavaratilalla on käynyt mielessä. On vaan vaikea välillä ilmotuksista erottaa minkälainen tavaratila on, kun ei ole sisäkuvaa tai ilmotettu tällasta muille itsestäänselvää juttua. ..tai voihan jotain henkilömäärästä tietty jo päätellä.
     
  17. hellsten

    hellsten 3rd gear

    Mulla joku 190cm tavaratila. Henkilöitä mahtuu 2+4. Normipitunen vani on 2500 ja pidennetty vani on 3500 malliltaan.
     
  18. artz

    artz Gearhead

    Tämäpä selvä.
     
  19. pinola

    pinola Gearhead

    Eikös tuo 2500/3500 liity alustaan eikä pituuteen? Mulla on ihan normi mittainen 3500.
     
  20. Panze

    Panze 3rd gear

    Juurikin näin.
     

Kerro tästä muillekin!