GM 6.5td Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 27.12.2006.

  1. kane

    kane 1st gear

    Viime syksynä Thermotop C (5.2kW) kaukosäätimellä hinta oli 1800 ekua Uudenmaan Autovarustelu (Konala,Hki). Mielestäni kilpailukykyinen hinta, ei vaan raaskinut... Ainakin kannattaa kysyä kun vertaat hintoja.
    Joskus nettiä selatessa oli Oulussa joku myynti reilu 900 ekua kun tilaa lämmittimen ja asentaa itse. Taisi sekin olla Thermotop C ja kaukosäätimellä.
     
  2. hoge

    hoge 1st gear

    Mites onko jengi vaihtanut alkuperäisen jenkkakoneen muunlaiseen? Onko olemassa sarjoja joissa on adapterit ja sovitelevyt?
     
  3. Hemiva

    Hemiva 3rd gear

    Mankka paikoilleen

    Ite en löytänyt adapteria piuhasarjaan vaan pistin pään poikki ja vaihdoin liittimeks ISO-liittimen. Jonkun verran piippailua ennen kun sai kaikkien piuhojen paikat selville. Alkuperäisen mankan koko on vähän hankala kun normi 1DIN pyörii aukossa ja 2DIN ei mahu! Ite tein pellistä kauluksen jolla mankka tuli kiinni!
     
  4. 95Sub

    95Sub 2nd gear

    Suburbaniin noi sai ihan Metro-autosta ja oli jopa hyllyssä, hinta tais olla n.40€ yhteensä jos en väärin muista kannattaa ainakin kysyä.
     
  5. kane

    kane 1st gear

  6. Hemiva

    Hemiva 3rd gear

    Omituinen vik

    Onkos kellään ollu tällästä vikaa 6.5TD:ssä! Kone toimii kylmänä OK, mut jonkun matkan ajon jälkeen koneen kuumittua, vedosta katoo paras puhti pois! Alakierroksien vääntö pysyy esim. lukko päällä ajettaessa, mutta ohittamaan lähtiessä vaihteen vaihduttua, veto hyytyy kierrosten noustua. Pysähdyttyä ja 5min auton seistyä toimii taas normaalisti. Pelkkä virta päälle pois ei auta. Vika ei toistu joka kerta, vaan ilmenee silloin tällöin! Ruisku poksi vaihdettu sammuilun takia 1000km sitten ja asennettu jäähdytyslevyyn sekä naftan siirtopumppu ohitus kytketty. Moottorin häiriövalo ei syty vian ilmetessä!?!
     
  7. kojo

    kojo Gearhead

    Eipä oo moista tullu vastaan :eek: mut ainakin noissa obd1 pohjasissa 6,5:sissa polttoaineen syöttöä leikataan rajusti jos lämmöt nousee liikaa, voisko imuilman tai jäähdytinnesteen lämpötila-anturi olla rikki sillai että antas liian suuria lämpötiloja tietsikalle joka sitten rajais syöttöä estääkseen major damagen?
     
  8. hoge

    hoge 1st gear

    No niin nyt on 99 vuoden vani pihassa ja muutama kysymys autoon liittyen.
    Mistä löytää värikoodi jos rpo lappu on kadoksissa?
     
  9. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Asia ei nyt koske turboja, mutta menköön...

    Milloin 6.5D:ssä siirryttiin mekaanisesta polttoainepumpusta sähköiseen? Vaihtuiko samalla kuin korimalli -97? Onko k-a:n ja pakun koneissa jotain eroa?

    Onko vanhempikoppasia (<'97) kuorkkeja muilla laatikoilla kuin 4L80E? Vai onko vaparissa kenties 4L60E?
     
  10. Hemiva

    Hemiva 3rd gear

    Naftaa palaa

    Onkos kellään tietoo mitä tarvis ruveta tsekkaan kun naftan kulutus on kasvanut huimasti? Ajelin tossa tänään tyhjän kärryn kanssa parin sadan kilsan lenkin ja kulutukseksi tuli 27l/100km (iso kärry)! Ajoin lisäksi vielä koko matkan 80-90km/h nätisti repimättä. Normi seka-ajossa menee nykyään 20-22litraa josta suurin osa matkaa. Autoa on huollettu Metroautossa ja pidetty muutenkin huolta. FSD:n vaihdoin muusta syystä, mutta sillä ei ollu vaikutusta kulutukseen! Autolla ajettu 195tkm ja on vuosimallia -99. Kertoilkaa ihmeessä, jos on ollu samoja oireita ja löytynyt ratkaisuja!
     
  11. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    6.5TD kulutus...

    Tere!

    Noin äkkiseltää tulis mieleen ilman saanti ( suodattimen kunto ) , pakopuoli tukossa ( etenkin jos katti paikoillaan vielä ) ja noi orkkis vaimentimet voi mennä tukkoon .Saattaa ulospäin ihan Ok:n näköiset ,mutta ne seinämät sisällä kaatuu... ja sitten tiettysti suuttimien kunto . :odroll:
    No noita syitä voi olla monia muitakin,mutta jos noiden kunnosta ei tietoa niin kannatta tarkastaa.
     
  12. Hemiva

    Hemiva 3rd gear

    Ok! Tota pakopuolta itsekin ajattelin kun on se kattikin paikoillaan! Isompi torvi uudella vaimentajalla niin katotaan mitä vaikuttaa!
     
  13. sincere 51

    sincere 51 1st gear

  14. ramses

    ramses 3rd gear

    Marteliukselta saa näihin 3´´downpipen tai koko härpäkän 3´´ turbolta taakse saakka.
     
  15. Gerball

    Gerball Gearhead

    Joko ovat saaneet tuollaiset tehtyä. Joskus viime keväänä kun asiaa kyselin, ei ollut vaniin saatavana, joihinkin muihin 6,5td koneella varustettuihin kylläkin.
     
  16. ramses

    ramses 3rd gear

    Joo ovat juuri ottaneet valikoimiinsa.Oma pitäis saada ens viikolla.
     
  17. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Mitä maksaa?
     
  18. ramses

    ramses 3rd gear

    400 erkkiä
     
  19. Hemiva

    Hemiva 3rd gear

    Ny on uusi 4" putki ja vaimennin kiinni! Miellenkiinnolla odotusta, että miten vaikutti kulutukseen. Kulku tuntu ainakin pers tuntumalla parantuneen!

    On muuten melko ahdas sovitus taka-akselin ylitys :-?
     
  20. Hemiva

    Hemiva 3rd gear

    Mieletön ero tuli kulutukseen uudella katittomalla putkella! Suosittelen ehdottomasti kaikille sitä miettiville ja suunnitteleville!!! :D :D :D
     

Kerro tästä muillekin!