GM 6.5td Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 27.12.2006.

  1. controller

    controller 1st gear

    Vilkut rupesi toimimaan normaalisti kun rapsuttelin takavilkkujen kannat puhtaaksi ja laitoin crctä väliin eli se oli vain sattumaa. Mutta vasen takavalo on edelleen virraton. Vetokoukulle tulee kyllä virta kummankin puolen parkeille. Jalkatilasta ja konehuoneesta kaikki sulakkeet piipattu yleismittarilla läpi ja crcn kanssa paikalleen. Peräkontin vanereitakin purin mutta ei löytyny ihmeellisyyksiä sieltäkään. Voiko tosiaan olla niin että nuo parkit on yhden ainoan "park lps" sulakkeen takana? Eihän näissä ole valoille mitään ohjainboksia? Alkaa tosissaan ideat loppua !
     
  2. Rockapina

    Rockapina 1st gear

    Mulla oli kanssa valo hukassa vasemmalla puolella. Se liitin mikä työnnetään sinne kannan sisään oli hitsaillut ja ei saanut kunnolla maata. Aina kun paino jarrua niin valo sammui.
    Kerran sattui sellainenkin mysteeri että cruise ei pysynyt päällä kun laittoi valot päälle. Vika oli saman puolen polttimossa. Ei mitään virityksiä mutta anna pätkä rautalankaa joten ei auttanut kun lisätä maadoitus työntämällä kannan ja polttimon väliin. Johan rupes pelaamaan
    Kannattaa vedellä ne johdot irti sieltä polttimon kannasta ja tarkastaa....
     
  3. rengaw

    rengaw 1st gear

    Mulla kenkkuili myöskin vasemman takaparkin maajohto, jos liittimeen laittoi johtoja paikalleen painavan muovin niin yhteys katkesi.
     
  4. van-97

    van-97 3rd gear

    Terve!

    Olisko kellään tietoa? kun vaihdekeppi ei lähe p-asennosta poies, muutakun ottamalla jarrupolkimessa olevan monipinnisen liittimen auki. Sitte keppi toimii painamatta jarrupoljinta.. pakkaskelillä kummaillu ennenki mutta nyt jatkuva vaiva. Eikä eres viä 20 vuotias ja keppi jo toimeton... :eek: :eek:
     
  5. Bukero

    Bukero Gearhead

    pitäskö :pinup: koittaa saaha se pois parkilta... :rotfl: sori oli ihan pakko
     
  6. van-97

    van-97 3rd gear

    8) 8)
     
  7. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Eikös siinäkin ole shift lock-solkku?

    Vaiva kuulostas että vika on siinä tai tuossa jarrupolkimen anturissa.
     
  8. van-97

    van-97 3rd gear


    Joo, siä yhdistys häikkää jarrupolkimen pääs. Nyt tuntuis pelittävän.. Kiitokset!
     
  9. mikkoP

    mikkoP 1st gear

    Lämmityslaitteesta;
    Nyt kun oli pakkasia / autoa (6.5 TD van) tullut vähän käytettyä noh, tänään kävin ajelemassa niin lämmityslaite vähän temppuili eli:
    Aluksi toimi ok, mutta kun säädin jaloilta puhaltamaan ylös niin suhisi vain eikä puhallus suunta muuttunut. Hetken päästä huomasin etteipä puhalla mitään. Kaupasta tultua auto käyntiin ja lämppäri toimi moitteetta joka suuntaan. Normisti on ennen kyllä pelannut. Voisko vähäisen käytön vuoksi ollut jotenkin kuurassa tai jäässä tmv ?
     
  10. mikkoP

    mikkoP 1st gear

    Mitenkä muuten 6.5 TD vanin polttoainesuodattimen vaihto tapahtuu oppikirjan mukaan ? Lähinnä toi ilmaus kiinnostaa.

    # Kiitos vastauksista. Ilmaus oli helppo juttu !
     
  11. Panze

    Panze 3rd gear

    Mä oon skannerilla ohjannut sen päälle ja paineen testaus portista laskenut ilmat ulos. Se pumppaa siellä muuten sen aikaa kun hehkuvalo palaa + sen jälkeen kun auto käynnistyy.
     
  12. Rytari

    Rytari Gearhead

    Vaihdettiin kaverin 2000 vm. vaniin nostajat kun ne romahteli kukin vuorollaan.

    Nyt kun kone on kasassa se käy vähän oudosti, tyhjäkäynti on 1300-1400 tienoilla ja vapaalla ilman kuormaa röysköttää ja ravistaa, vaihde päällä tasaantuu mutta ajossa pintakaasulla ryntäilee ja hyökkii pahasti, puolikaasulla asettuu ja vetääkin tosi vahvasti...

    Kokeiltiin jo pmd boksia toiseen autoonkin jos vika olis siinä mutta hyvin se toinen sillä kulki
     
  13. teemu.laaksonen

    teemu.laaksonen 1st gear

    Mikä lie vanissa, kun reippaaman kiihdytyksen jälkeen rupeaa nykimään tasakaasulla? Hetken päästä nykiminen loppuu.
     
  14. Panze

    Panze 3rd gear

    Tarkista tuottaako siirtopumppu.
     
  15. kojo

    kojo Gearhead

    Walbroa kehiin...
     
  16. teemu.laaksonen

    teemu.laaksonen 1st gear

    Siirtopumppu ainakin surisee, kun virrat lykkää päälle.
    Liekkö sitten vetelee viimesiä. Mikäs walbron pumppu tuohon passaa?
     
  17. Mr. El Maco

    Mr. El Maco 3rd gear

    Mulla ainakin oli siirtopumppua mallia solenoidipumppu, joka ei surise vaan naksuttaa. Eli sulla lienee vaihdettu tai sitten ei toimi.
     
  18. teemu.laaksonen

    teemu.laaksonen 1st gear

    Juu väärin selostettu. Mullakin siis kyllä naksuttaa.
     
  19. teemu.laaksonen

    teemu.laaksonen 1st gear

  20. kojo

    kojo Gearhead

    No mulla on niitä sopivia walbroja tuolla hyllyn reunalla. Carterin sopivuuteen en ota muuta kantaa kuin että äkkiseltään ei löytynyt tietoa onko flow thru tyyppinen, eli en omaani laittais mutta kukin päättäköön itse mitä tekee.
     

Kerro tästä muillekin!