GM -60 lukuisten max alapallon väljyys ja katsastus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja haapis41, 19.7.2017.

  1. haapis41

    haapis41 3rd gear

    Tilasin aikonaaan omaan 63 corvairiin ebaysta käyttämättömän nos alatukivarren ja kun tuli mittasin pysty väljysta n. 0,5-0,6 mm ,joka tuntui reilulta...laitoin myyjälle palautetta että muuten hyvä mutta valmiiksi väljä josta seurasi pitkäkirjoitus takaisin.
    Etsittyäni löysin tiedoston jossa käsitääkseni on 60-63 corvair max väljyys 3/32" eli 2,38mm ja 64 uudemmissa corvair ,tempest ,corvette 1/16".
    Meneekö homma noilla oikeesi esim. katsastuksessa vai revitääkö juuri maalatut osat irti ja vaatii että ei väljystä...kokemuksia ?.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä asiansa osaava katsuri tietää, että jotkut alapallot tutkitaan kuormitettuna.
     
  3. starcraft

    starcraft Gearhead

    Parinkin eri katsastusmiehen kanssa oon jutellut nivelistä ja ne on mulle kertonut että pysty väljyys on sallittua. Joskus kävi niin että yksi katsuri meinas pompauttaa vanin molempien yläpallojen väljyydestä. Sitä tuli toinenkin katsuri ihmettelemään ja totesi vaan ettei oo liikaa välystä kun on vain pystysuunnassa väljystä. Ja kyseinen auto katsastettiin vielä monta kertaa samoilla palloilla, eikä ollut mitään ongelmaa.

    Mun käsityksen mukaan noissa nivelissä on jousi siellä nivelen sisällä, joten ei oo tarkoitettukaan 100% välyksettömäksi. Jos on rasvattava nivel niin rasvaprässillä rasvaa sisälle niin voi välys kadota.
     

Kerro tästä muillekin!