GM 7.5 akseli

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja maddis, 24.9.2015.

  1. menu*

    menu* Gearhead

    Itellä on tuohon hommaan lyhyt lattaraudanpätkä johon oon hitsannu ison mutterin, sen kun pujottaa laakerin taakse niin saa pultilla ja prikalla kierrettyä laakerin ulos varsin sivistyneesti
     
  2. maddis

    maddis Gearhead

    Nyt on sitten laakerit irti. Otin rullat ensiksi irti ja hitsasin muutaman knöölin koolin sisäpuolelle. Sen jälkeen ne melkeinpä tipahtivat pois. Yksi nykäisy liukuvasaralla ja lähtivät irti.
     
  3. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Otitko siirtolaakerisarjan??Mä laitoin ja kuinka ollakkaan ei vetarit enää mahtunu paikalleen...tai siis c-klipsit.Piti sorvissa pyöräyttää vähä matskua pois.
     
  4. maddis

    maddis Gearhead

    Siirtolaakerisarjan? Mielestäni ihan samanlaiset otin kuin vanhatkin on.
     
  5. Hai

    Hai Double Gearhead

    Siirtolaakeri/korjauslaakeri
    [​IMG]
     
  6. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Niin siis toi siirtolaakeri/korjauslaakeri siirtää sitä kulutuskohtaa sijansa verran sivuun.Ajatuksena että sillä uudella laakerilla on myös uusi kohta siinä vetarissa.Jos vaikka se vanha kohta on kulunut alimittaan tai on muuten rupinen.
     
  7. maddis

    maddis Gearhead

    Jaa juu.. Ei oo tuommosta. Ihan normilaakeri. Vetarit näytti hyviltä eikä olleet rupiset tai muuten kuluneen näköiset.
     
  8. maddis

    maddis Gearhead

    Nyt on laakeri paikallaan ja löysin sitten ensimmäiset väärät osat mitkä tuli tilattua. Vetoakseleiden stefat oli liian isot. En tiedä mikä käpy käynyt siinä.

    Timkenin laakerit tilasin, mutta niin vaan Koyo - luki itse laakereissa. USA:ssa valmistetut tosin.
     
  9. maddis

    maddis Gearhead

    Nyt on sitten ensimmäinen koe-/sisäänajo osuus tehty.

    Ei mennyt ihan nappiin shimmailu kun perä jollottaa varsinkin 70km/h vauhdissa kuuluvasti. Jossain 80-90km/h vauhdissa ei enää erota eikä juuri alle 70km/h vauhdissakaan jossei osaa kuunnella.

    Noh, tulipahan tämäkin testattua. Selkeesti mun kuviontunnistamistaidot ei oo tarpeeksi hyvät, mutta onneksi näitä ei töikseen tartte tehdä.
     
  10. maddis

    maddis Gearhead

    Kukaan osaava innokas shimmaileen tuon perän? ;)

    Voin sen purkaa siihen kuntoon että pelkkä pinionin syvyydensäätö ja carrierin backslashin säätö(vaikka tämä on se helpompi osuus joka tod.näk. onnistuis itselläkin) riittää. Kasauksen voin sitten myös tehdä itse. Olisin valmis tuosta hommasta maksamaankin ihan kohtuu korvauksen. Jos jossain Tampereelta max 200km niin voin tuopasta akselin shimmeineen etc. perille ja ottaa sen mukaan.

    Epäilyttää että itsellä ei ole tarpeeksi taitoa tulkita niitä suttuja ja varmaan monta muutakin juttua mitä en tiedä. Ei se tosin ole ennenkään estänyt, mutta tuo on kuitenkin semmoinen kohta joka olis hyvä saada tarkasti kohdalleen ja oma kärsivällisyys ei riitä tuota perää kovin montaa kertaa purkaa alta pois.
     
  11. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Voimansiirtopalvelu Särkikoski Ikaalisissa, uskoisin että onnistuu kerrasta...
     
  12. G20

    G20 Gearhead

  13. maddis

    maddis Gearhead

    Itsetehden tulee semmoinen kuin sattuu tulemaan. :)
     
  14. hyde

    hyde Gearhead

    Tätä keskustelua sivuten niin olen 2 eri paikasta lukenut Ameriikan Joen sanovat että ennen 1981 tehdyt 7.5 perät on kestävämpiä kuin sen jälkeen tehdyt.. Onko tähän mitään fakta tietoa vai onko vain Joen moonshine huuruista höpinää..?
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Vetarit paksuntu jossain vaiheessa. Ite perän murhe on sen osien pieni halkaisija.
     
  16. Substitute

    Substitute Gearhead

    82 pinionirattaan sisälaakeri muuttui erikokoiseksi, muistaakseni nimenomaan isommaksi. 88 tuli paksummat vetarit ja 28 rihlaiset booritukset akseleihin entisen 26 sijasta.
     
  17. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Voiko tämän topikin perätietoutta tulkita niin, että -82 El Caminoon sopii lukkomurikka 82-87 F-Bodystä?

    Mites välityksen vaikutus sitten, mulla äänetön 2.41 välitys ja en mielellään koskisi siihen, pelkän backlashin säädöllä ehkä pysyiskin äänettömänä :D
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos on samoilla vetareilla niin sinne vaan. Voi olla että joutuu shimmaamaan tai jopa sorvaamaan toisesta isosta shimmista siivun pois kun ei ne aina ole saman mittaisia.
     
  19. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Miten tämä carrier ero, kuinka tiheällä välityksellä olevasta saa
    olla, että käy vielä ristiin shimmejä muuttamalla.
     
  20. maddis

    maddis Gearhead

    Muistelisin että jako menee 3.03/3.23 välissä.
     

Kerro tästä muillekin!