GM 7.5 akseli

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja maddis, 24.9.2015.

  1. maddis

    maddis Gearhead

    Nyt on sitten akseli taas irti ja palasina. Lautaspyörä vaihdettu jo torseniin.

    En tiedä mikä mättää Caminon stefoissa, kun jo toinen vaihtamani stefa vuotaa. Eka oli koneen takastefa joka tippasee hieman(mielestäni se on stefa eikä öljypohjan tiiviste). Nyt huomasin että pinionin akselin stefakin vuosi. Olen noita stefoja kuitenkin jokusen vaihtanut ja Caminossa ensimmäiset jotka vuotaa vaihdonkin jälkeen. Taidan uusia Yokenkin, kun siihen on ura kulunut ja toivon että sen takia se alkoi vuotamaan.

    Katselin kosketuskuviota mitä rattaaseen oli kulunut. Ei siinä väriä ole joten hirveästi pysty sanomaan, mutta mitä tuosta nyt näkee niin ei tuo kauhean pahalta amatöörin silmään näytä.

    Klikkaamalla aukeaa isompi kuva jos haluaa tarkemmin katsella.
    [​IMG]

    En tiedä onko sitten liian halpa välitys ja sen takia ei hiljene. Merkki on 'Excel'.
     
  2. pjtk

    pjtk Gearhead

    Mahdoinko näyttää kun hallilla Fordin 9 tuumasen yoken korjasin semmosella holkilla. Pirun ohkonen pelti holkki siihen tiiviste pinnalle. Yoken ja holkin väliin liukkariks silikoonia. Pitäny öljyt sisällään ainakin toistaiseksi.
     
  3. DX

    DX Double Gearhead

    einää, mut lähteeks jälki ulkoreunasta asti? jos näin, niin sehän höylää öölikalvon veke.
     
  4. DX

    DX Double Gearhead

    millin tai kahden shimmi spaceriksi yoken ja krympin väliin,
    tai sorvissa siivu yoken päästä pois, vaan onko tilaa ettei pohjaa muteriin?
     
  5. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Katos mun piti jo aikaisemmin ihmetellä tota kosketuskuvioo, mutta tais työkiireet tulla väliin ja asia unohtui....
    Eli mä kans katsoin että toi kosketuskuvio on metsässä...eli siis jatkuu reunaan asti ja siten varmasti ujeltaa....kuvionhan pitäisi olla keskellä hammasta...

    Salamalla otetussa kuvassa toi valo vähän hämää, mutta hampaissa johon salama ei tee kuviota näkyy selvästi että kosketus menee reunaan asti.
     
  6. maddis

    maddis Gearhead

    Oli siitä puhetta ja katsoinkin moista. Se yksi korjausholkki, jonka löysin, maksoi 55taalaa. Yukon yoke oli hieman vajaa tuplat tuosta niin otin sitten kokonaan uuden yoken.

    Sen nelivetoisen saksanseisojan kanssa tuli noiden korjausholkkien kanssa puljattua.
     
  7. maddis

    maddis Gearhead

    Noh, kommenttiakin tuli että kosketuskuvio pielessä joten ei muuta kuin *sääd* ja *tunk* sitten lisää. Nopeasti tuon kuvan nappasin, kun perän sain auki enkä alkanut värillä sotkemaan kun perä meni palasiksi kuitenkin.
     
  8. maddis

    maddis Gearhead

    Nyt on taas jumpattu ja sotkettu värin kanssa.

    Jos nyt omasta mielestäni jotain pitäisi sanoa niin vaikuttaisi, että pinioni ei ollut tarpeeksi syvällä.

    Tässä muutama suttu jos joku asiantuntevampi osaisi sanoa mikä niistä olis lähimpänä hyvää.

    Alkup. tilanne 0.84mm shimmillä.
    [​IMG]

    0.94mm shimmillä
    [​IMG]

    1.01mm shimmillä
    [​IMG]

    Ja sitten taas 0.91mm shimmillä
    [​IMG]

    Jos itse pitäisi veikata niin sanoisin, että parhain kohta on jossain 0.91 ja 0.94mm välissä.
     
  9. maddis

    maddis Gearhead

    No nyt on perä kasassa. Saa nähdä miten nyt toimii. Voin kyllä sanoa, että tuo perän säätö on niitä harvoja juttuja joista olen valmis jollekin kokeneemmalle maksamaan.

    Nyt myös tiedän, että mittavärkit, joilla sen pinionin etäisyyden saa mitattua, ei maksa kauheesti. Löysin tosin ne hieman liian myöhään.
     
    Muokattu: 5.3.2016
  10. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Toi 0.91 näyttäisi osuvan aika hyvin keskelle hammasta, mutta mun mielestä ihan pikkuisen liian hampaan kärkeen...eli lautaspyörä saisi olla aavistuksen lähempänä....
     
  11. maddis

    maddis Gearhead

    Nyt on viimein päästy ajelemaan. Ei tuo täysin äänetön ole vieläkään, mutta hiljaisempi kuin aiemmin. En tiedä jäikö vieläkin liian vähän preloadia carrieriin, kun reilumman kiihdytyksen jälkeen perä oli hetken aikaa äänekkäämpi kuin aiemmin. Koetin laittaa sitä 'tarpeeksi'.

    Noh, annan olla noin ja katsellaan kuinka se siitä asettuu.
     

Kerro tästä muillekin!