GM 8.5 10 bolt perään lukko ja tiheämpi välitys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Imusihti, 24.10.2016.

  1. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Osat on hankittu ja tänään oli meininki saada perä irti ja Tuusulaan. Osista keskustelimme puhelimitse ja periaatteessa samat hilut perään tuli valittua. Ainoastaan itse välitys olisi ollut netin kautta tilattuna Eatonin, täältä hankittuna Yukon Gearin.

    IS
     
  2. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Kyllä oli ainakin osat hyvin kiinni toisisissaan. Pullo LPS:ää ja lämpöpuhallin olivat kokolailla välttämätön yhdistelmä. Alin lehtijousi oli kuskin puolelta valmiiksi poikki (murtumakohdan sauma ruostunut). Miettisin tuossa samalla, josko laittaisi lehtijouset uusiksi molemmille puolille.

    Eikös näillä lehtijousilla ole myös taipumus taipua ajan saatossa hieman. Olisi kenties pykälän kevyemmätkin kuin orkkikset....

    http://www.uspartsperformance.fi/belltech-5979-lehtijousi

    Kokmuksia näistä ?

    IS
     
  3. Tonto!

    Tonto! 1st gear

    Morot!

    Itsellä tulossa myöskin identtinen jumppa,
    Lukoksi olen ajatellut Eatonin posi levylukkoa ja välitys 3,42, kun laatikkona olisi TH375 /B&M Holeshot 3000 rpm:n turbiinilla, joten kolmella vaihteella mennään.
    Tarjoukset olen saitana (köyhänä) kaverina pyytänyt seitsemästä eri putkasta, eikä näissä ole ollut merkittäviä eroja.
    Ainut yksi merkittävästi edukkaampi tarjous olisi ollut Motive Gearin välityksellä / laakerisarjalla. Onko kellään kokemuksia kyseisen merkin tuotteista verrattuna esim Yukonin vastaaviin.? Välityksissä näillä on vissiin kahta eri versioo, joista tämä siis halvempi Motive Gear.
    Itsehän en uskalla/ viitsi alkaa läjäilemään perää, joten ulkopuolisella olisi sekin teetettävä. Missä hintaluokissa teillä on ollut perän kasauksen työt?
    Etukäteen jo mitä nöyrimmin kiittäen :)

    T:Mikko
     
  4. vierailija3

    vierailija3 Gearhead

    Motive Gearin 3,50:1 välitystä käytetään ainakin V8 Thunder luokassa sekä Suomessa että
    Ruotsissa. On kestänyt jo monta vuotta sama välitys. Öljynä on käytetty Red Linen Heavy
    Shockproofia.
     
    Tonto! tykkää tästä.
  5. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Moi !

    Missäpäin Suomea vaikutat ? Omalla kohdalla tuo Tuusulan optio (Maxin vinkkaama) oli oikein toimiva vaihtoehto. Jos tulisi uudelleen tehtäväksi, antaisin tällä kertaa kyseisen asentajan hankkia myös osat US-partsin kautta. Niinhän siinä lopulta kävi kuitenkin, että partsissa laittoivat väärät laakerit paketin mukana. Hintoja en ala täällä huutelemaan, mutta jos tarvitset yhteystiedot, voin ne toki välittää, varmaan Max myös. Omasta mielestäni ei ollut kallis remontti. Jos ihan-itse-tein-asennus menee pieleen, sen kyllä kuulee äänestä kun on jo liian myöhäistä. Mielestäni tässä on oiva mahdollisuus säästää väärässä paikassa. Autohan on vielä toki levällään tallissa niinkuin kuuluukin olla tähän aikaan vuodesta :D

    IS
     
    Tonto! tykkää tästä.
  6. Tonto!

    Tonto! 1st gear

    Morot!

    Mä asun täällä Pohjois-Savossa, ja kyllä mulle on näiltä suunnilta suositeltu useammaltakin taholta yhtä tekijää, joka on vielä mun mielestä ihan sopuhintainen kaveri, joten varmaan kyseiselle kaverille romut kannan.
    Lähinnä mua kiinnosti porukan mielipiteet tuosta Motive gearin välityksestä/asennussarjasta, kun en hirveemmin löytänyt suomenkielisiä topiikkeja nopealla googlauksella. Vähän kun perehtyi ja kävi vakoilemassa amerikan poikain keskustelua aiheesta, niin sehän tuntuu olevan hyvinkin pidetty merkki/tyytyväiset käyttäjät.
    Säästöhän ei ole hurjan merkittävä verrattuna Yukonin settiin ( 140 euroa halvempi), mutta kuittaahan sillläkin säästöllä jo ihan hyvän siivun esim. perän teosta kertyvää laskua..
    Ensi viikolla varmaankin sit tilaukseen Eaton posi levylukko+ Motige Gearin sininen 3,42 välitys/laakerisarja..
     
  7. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Saapi yllyttää viemään perä jollekkin hoitoon ! Etelä-Suomi . Mitä Lähempänä Kouvolaa niin sen parempi. Tarvittaessa ajellaan kyllä. Auto SS Impala-96 ja perä oli limeted slip 10bolt, nyt se on RiksRäksPoks :rolleyes: Osat hommataan tai annetaan hommattavaksi, kunhan tekiä löytyy, ite en ala shimmailee enkä säätelee :(
     
  8. Tonto!

    Tonto! 1st gear

    Moro!

    Tradepartsin kautta sais varmaan aika kivuttomasti osat ja kasauksen, eikä kyseisellä putkalla ole mun mielestä olleet hinnatkaan ihan pielessä. Kysäiseppä sieltä.
     
  9. J.J.

    J.J. Gearhead

    Ääni tälle.
     

Kerro tästä muillekin!