GM A-body tehostettu ohjaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Bluestone, 3.8.2018.

  1. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Laitetaas tännekin kun ei toisessa ketjussa nappaa.
    Minkähänlainen operaatio on vaihtaa tuohon -67 speciaaliin tehostettu ohjaus? Olisi mahdollisuus hankkia juuri samanlaisen 225 cid V6 keulasta kaikki tarvittava; pumppu, raudat, hihnapyörä. Rockautossa ei olisi kunnostetut simpukat kovin kalliita, mutta asennus ei kuitenkaan ole ihan bolt-on: pitääkö rattiakselia lyhentää, miten paljon, miten sen rättinivelen asennus lyhennettyyn akseliin vai pitääkö etsiä koko akseli uusi? Käykö tehostamattoman sektorivarsi tehostettuun simpukkaan???
    Onko kukaan tehnyt ko operaatiota vastaavan ikäisen GM a-bodyyn, onko vinkkejä.
     
  2. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Minä tein vastaavan homman 65-cutlassiin. E-baysta hommasin simpukan sekä sektorivarren ja center linkin. Vanha rattiakseli ei vaatinut mitään toimenpiteitä. Tehostimen pumppu 80-lukulaisesta pitkäkatosta.

    Kannattaa hommata Z koodin simpukka. Se on nopeampi, alle 3 kierrosta renkaat linkusta linkkuun. Samalla tulee edes vähän tunnokkuutta ylitehostettuun ohjaukseen.

    Minulla juuri tuo Z-koodin simpukka, ja ohjaksen nopeus suunnilleen uusien nykyautojen tasoa.
     
  3. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    on tehty. tarvit sektorivarren simpukkaan, niin kuin edellä jo kerrottiin. Muuten bolt on hommaa. Rättinivel saattaa olla erilainen mutta sopivan saa kaupasta
     
  4. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Buickissa ei ainakaan rockauton sivuilla ole tarjolla kuin yhden mallin centerlink, eli se lie sama tehostetussa/ilman. Sektorivarsissa on erona akselin halkaisija, pituus on sama. Eli vaikuttaisi siltä että simpukan ja sektorivarren hankinnalla selviää?... + tietysti pumppu.
     
  5. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    joo centerlinkit on samanlaisia
     
  6. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Mielenkiintoista, mulla oli tehostamattoman centerlink ohuempi kuin tehostin mallissa. En edes kokeillut sopivatko ristiin. Ainakin tuossa omassa -65vuosimallissa se oli ohuempaa materiaalia.
     
  7. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Joo noissa alkupään vehkeissä oli noita ohuempia (-64 ja ilmeisesti osittain -65) centerlinkkejä.

    Mulla(kaan) ei ole tietoa miten nämä sopii yhteen. on siis 7/8 ja 13/16 paksuisia.
     

Kerro tästä muillekin!