GM B-body 77-90 jarrulevyt ja pulttijaot?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Holley, 4.6.2015.

  1. Holley

    Holley Gearhead

    Minulla on tallissa 4 kpl Buickin rally-vanteita isolla 5" jaolla.
    sitten on 78 LeSabre coupe, jossa on jako 4,75"
    Varaosa-autona on olemassa 87 Buick stw.
    Kuvittelen, että farmarissa on isommat 11,75" jarrut ja coupessa on tasan 11" jarrut, joten pitäisi vaihtaa olka-akselit ja jarrut siis tulisivat vähän erikoisiksi pahimmillaan. Ei innosta, kun muutenkin sillä farmarilla on ajettu n.300 tkm ja coupella vasta 50 tkm!

    Mutta jos vaihtaisinkin pelkät etunavat, niin onko olemassa noita 11" jarruja isolla 5" jaolla?

    En ole kauhean innostunut pulttijaon vaihtaja-adaptereista, jollaisia niitäkin on kyllä myytävänä.
     
  2. Substitute

    Substitute Gearhead

    Mitäs jos sorvauttaa vaan farkun jarrulevyä pienempihalkaisijaiseksi? Siinähän ei tarvi edes kovin tarkka olla, eli varmaan voi kiinnittää sorviin siitä navan ulkopinnasta.
    Takajarruihin ja vetareihin varmaan joutuu teettämään uudet pultinreiät myös koneistamossa ellei niitä ole saatavissa lyhempinä koska sedanin perä on kapeampi kuin farkussa.
     

Kerro tästä muillekin!