GM (Chevy) 59-64 perästä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja RockHQ, 8.1.2009.

  1. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Impalassani (63) on tämä perä, joka vaatii vähän remonttia. Nyt kiinnostaa tietää kuinka kestävä akseli tää on, ja saako teräsvetareita suoraan joltain valmistajalta, vai meneekö mittojen mukaan tilailuun?

    Kestääkö toi reppu noin 450hv isolohkon+hyvin pitävät katurenkaat?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tossa just yhden hemmon käkkylästä räjähti perä kunnolla, kone oli tosin 509! Pikkurattaat meni millin murusiksi!
     
  3. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Eli spooli niin kestää? :rotfl:
     
  4. B 50

    B 50 Gearhead

    Vastaavaa asiaa(paisi 450hv ja pitävät renkaat) pähkäillessä tulin siihen lopputulokseen, että turha särkeä orgisperää kun ovat rahanarvoista tavaraa ehjänä. Käsittääkseni ei vahvan maineessa. 16 booria vetareissa, tms? Nyt odottais `74 Malibun 8,5" vuoroaan päästä työn alle. Kaikki kiinnikkeet menee kai uusiksi.
     
  5. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Joo, eihän toi kovin vahvan maineessa ole.

    Tähän autoon on sovitettu isot bemarin levyt taakse ja vieläpä ihan kohtuullisen siististi, joten sikäli mua huvittais käyttää tätä reppua.

    Löysin tälläsen:
    http://www.bruneauperformance.ca/intro.html

    Mitä mieltä?

    Toisaalta F*rd 9" levyillä maksais varmaan sen 2000-2500€ ja on sit ikuinen.
     
  6. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    onko noi 450 hv arviota vai ei?
    luulisin noilla 10 tai 12 pulttisen gm perän kestävän?joudut tosin kiinnikket tekemään.
    älä hajota tota perää turhaan.

    ps.ei ollu vittuilua :D
     
  7. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Mä en ole ton perän preppaamiseen sen kummemmin perehtynyt, oman auton perän suhteen on vaan suunnitelmissa remppa vakio-osilla... Mutta kyllä se jotenkin pitäis saada kestämään? Onhan samaa reppua laitettu 409:n ja kilpureihin 427:n peräänkin? Muistaako kukaan mikä perä Westerholmin Raikun ´63:ssa oli, auto meni muistaakseni matalan 12?
     
  8. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    jorkki107: kyllä hyvin tehty 10 tai 12 pulttinen kestää 450hv vaikka slikseillä, mut sellasen rakentamisessa ei oikeen ole mitään järkeä, rahallisesti siis. Mä olen kymppipulttisen tehnytkin, mutta nyt kun tietää mita sinne viivan alle ihan aikuisten oikeasti muodostui loppujen lopuksi, en tee enää toista. Samalla rahalla ostaa valmiin fordin ysin joka kestää tuplasti.

    Ja niin mä taidan tehdä tässäkin tapauksessa, mm. showcarsilta saa valmista ysituumasta X-runkoletukkaan 1450 dollarilla+jarrut, ei kannata lähteä tota orkkis reppua rakentelemaan.
     
  9. brain error

    brain error 2nd gear

    58-64 perä

    Jos ja kun päädyt tohon ysituumaseen niin tota orkkisperää voi kaupata esimerkiks mulle.
     
  10. OL

    OL Gearhead

    Raikulla oli orkkis HD murikka - käytetty vain 409" perässä impalassa
    levy lukko ja 4.10 välkkä. sittemin vaihdettu takas orkkis hilppeisiin-
    kyllä foordi on hinta-laatu suhteeltaan paras.
    lehtijousiperästä saa helpoiten sopivan kiinnikeisiin muutettua.
    X-runkoisessa on eri kiinnitykset kuin uudemmat A-G body
     
  11. back in black

    back in black 1st gear

    Kyllä tuossa orggisperässä luulisi ensimmäisenä antautuvan nuo 17-pooriset vetarit tai sitte ei. Tää on näitä 50/60 juttuja
    Tai onhan tuolla mikä perä vaan kovilla jos on pitävää rengasta pitävällä alustalla ja painoa 1800 kg
    Ja samoin tuo kardaani viritys ei ole kovin hyvä tuohon edellämainittuun työhön
    Minulla on -63 alla 8.5 10 pulttinen olikohan -78 Trans-amista ja siihen laitettu vanhan perän kiinnikkeet
     
  12. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Mulle tulee Inland Empireltä liukuholkilla varustettu HD kardaani, samoin toi kannatinlaakeri tulee olemaan parannettu versio siitä peltisestä p*skasta. Kivasti menee solmuun paikat kun on ilmajousilla auto ja jousituksessa on aika rieppaat liikevarat eikä takakardaanissa ole liukua ollenkaan. Neekerijenkki...
     

Kerro tästä muillekin!