Gm farmarin takalasin listan valmistus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Camino'79, 5.8.2017.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Moro!

    Onnistuin haalimaan itselleni tosiaan täysin priimakuntoisen takalasin listan joka sopii näihin kanttikoppaisiin kasarifarkkuihin ja ajatukseni olikin helpata kanssaharrastajia.

    Elikkäs onko kellään tiedossa yritystä/henkilöä joka pystyisi nyt tuosta priimasta listasta/tiivisteestä tekemään muottia ja valmistamaan niitä myyntiin? Koska kaikistahan se pääsääntöisesti on rikki,kovettunut tai muuten piloilla.

    Olen valmis luovuttamaan tuon omani muotinvalmistukseen mutta toivoisin että esim. Tähän ketjuun ilmoittautuisi henkilöt jotka moisen haluaisi niin mikäli uuden valmistaja löytyisi niin mun ei itse tarvitsisi kustantaa muottia?

    Ideoita ja ajatuksia otetaan vastaan!

    -Juli
     
    DX tykkää tästä.
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hienoa ja hatunnosto sulle ideasta!
     
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Meinasin myös että tosta varaosaraadosta purkaisin tuon viallisen jolloin siitä voisi raapia sen tiivisteen poies ja näinollen muotintekijä voisi miettiä että millaisella kiinnityksellä uuden tiipparin saisi vanhaan "runkoon" kiinnitettyä helpoimmin :cool:
     
  4. DX

    DX Double Gearhead

    Timo Happonen vois olla yks jonka kautta tota lähteä purkamaan, hänen saitillaan juttua myös kumiosien valmistuksesta kotikonstein.

    http://www.timohapponen.net/
     
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Happosen sivuilla itsekin pyörinyt ja ajattelin laittaa s-postia myös hänelle jakka tässä ehdin :)
     
  6. Holley

    Holley Gearhead

  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nyt vasta tajusin että ei tää touhu oo harrastamista! Caminon pitäs joko asentaa se itselleen tai mieluummin polkea paskaksi ja pistää romulavalle ETTEI _KUKAAN_ muu hyödy!
     
    jariha tykkää tästä.
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Oho?!

    Mä oon 3vuotta satunnaisesti kyselly eri tavarantoimittajilta ja kaikki on tähän mennessä sanonu ettei noita saa enää :eek:

    Ja viimesinkin minkä oli ykskin myyny ni hintaa oli reilu 250euroa :confused:

    Siksi siis ajattelinkin ettei noita tosiaan saa enää, mutta onko kellään tietoa mihin hintaan se tuolta steeleltä tulee? Ja onko istuvuus ollu mimmonen? o_O
     
  9. Holley

    Holley Gearhead

    Mitä sinä Karpov siinä höyryät? Varmasti jos on turhana uus lista, niin sen voi ja saa varmasti myydä ja myytyä paljon halvemmalla, kuin mitä uuden tuollaisen tiivisteen ostaminen tulee USA:sta maksamaan. Mutta kannattaako nyt lähteä välttämättä tekemään mitään suomi-made-palikkaa, jos näitä ihan oikeasti on oleamassa uusinakin tuolla, niin sitä vähän kyseenalaistan.
    Eipä ole tuo tiivisteasia tullut missään puheeksi lately ja minullekin selvisi vasta vuosi sitten, joten en nyt avannut uutta topiccia heti, että HEI HALOO tuolla USA:ssa on näitä tiivisteitä.

    Kuvittelin olevani jotenkin hyödyksi jenkkifarmari-harrastajille kertomalla, että näitä tiivisteitä saa. Tee sinä Karpov ihan mitä haluat.
     
  10. Holley

    Holley Gearhead

    Edelleen: jos se lista on siis turha, niin voin ostaa sen sinulta kyllä Camino'79, laita yv.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mäkin voin ostaa sen ja polkea romuksi.
     
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Siis nimenomaan pointti olikin että itsellä ei ole ollut koko listaa ja nyt kun sellaisen hyvän sain niin ajattelin että muutkin haluaisi.... olen siis 4vuotta ajellut ilman tiipparia ja oletan että muillakin on ollut samoja ongelmia...

    Ajattelin siis hyvää hyvyyttäni tarjota tuota priimaa yksilöä muotin tekoon ennenkuin pulttaan sen omaan autooni kiinni, mutta tuntuu olevan taas aika värikäs tämä vastaanotto.... että mitenkähän se on. Ainakaan steele ei tarjonnut toimitusta kuin usan sisäisesti joten jos vaikka suomessa joku valmistaisi näitä satkun kipale niin eikö muka olisi ottajia? Ja en siis MYY tuota listaa mutta halusin vaan hyvää muille farmariharrastajille o_O
     
    rane58 ja DX tykkäävät tästä.
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ps. Maksoin itse sen ~satkun tuosta originellista koska luulin/olin siinä uskossa ettei noita oikeasti saa koska niin kaikki tavarantoimittajat on mulle viimeisen 3-4 vuotta uskotelleet...
     
  14. Holley

    Holley Gearhead

    En Karpov tajua sinua yhtään. Mulla siis on itselläni Buick-farmari, johon tuo lista olisi kiva saada. Veikkaan vaan, että Suomessa itse tehtynä sellaisen laatu on huono ja veikkaan valmistuskuluja lopulta isommiksi, että tulee joku 250-300 eur lista ja kun näihin autoihin ei muutenkaan porukka osta ajoissa mitään muitakaan kulutusosia, niin jää sitten nämä kimppaostot tekemättä - mitä nyt tietenkin malliksi uhotaan, että "joo heti ostan ainakin viisi".

    En kyllä edelleen tajua, että jos laitan linkin osasta, jonka saatavuus on siis ollut hankalaa, niin siitä sitten joku Karpov vetää herneet nenäänsä ihan kunnolla, ihan ##:n käsittämätöntä. Pitääkö perkele joka osa veistää jostain helvetin koivusta puukolla ja tehdä ihan itte, ei minusta tarvitse. Sori nyt, kun pilasin mahtava afäärit.
     
    Mikkis tykkää tästä.
  15. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Voiskos kaikki nyt rauhottua? Hyvä jos osaa saa uutena mutta pointti oli että itse elin/elän siinä uskossa ettei sellaista saa ainakaan fiksuun hintaan.

    Joten jos joku on tilannu steeleltä niin infoatko tänne hintoja/toimitusaikoja/sopivuutta niin tietää kannattaako edes kysellä uuden osan teettämistä?

    Nyt sit karpovi ja holley ihan iisisti, kyseessä oli kuitenkin yhteisen hyvän edistäminen eikä mikään sodanjulistus :eek:
     
    rane58 tykkää tästä.
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    :rotfl: mä sain ainakin huutonaurut. Huumori on katoava luonnonvara tässä foorumissa toden totta.

    Ja joo, se piti rautalangasta tai puupölkystä vääntää kun nostatti kolmanneksi parhaassa amerikkalaisessa kaasarissa nesteet yli kiehumispisteen :poff:
     
    DX tykkää tästä.
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Thö fak? o_O
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Selvennetään vielä kaikille tosikoille. Topic on hieno ja ajatus, kehuin sitä pyyteettömästi alussa. Sitten tuli jo pari vinkkiä ja tieto jopa uudesta osasta.

    Myös itse viisi farkkua omistaneena tiedän listan harvinaisuuden ja tarpeellisuuden (kaveri muuten sikafleksistä teki tiukan knöölin ja veittellä leikkas, on tän kesän pitänyt).

    Ajattelin ettei kukaan vedä herneitä jos sanon että muita ei pidä auttaa ja osa pitää jemmata itselle tai tuhota...


    Mutta joo, kusi on jo reisillä ja kaikilla paha mieli kun pitää rautalangasta vääntää :poff:


    Ps. Täällä en ole ikinä hiiltynyt joten tässäkin "sota" oli yksipuolinen.
     
  19. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Se tuo tekstinmuotoon aseteltu tummempi huumori jää toisinaan huomaamatta :D
     
  20. Holley

    Holley Gearhead

    Tämä ok, nyt ainakin on näkyvyyttä tällä topicilla varmasti parin päivän ajalta IHAN KAIKILLE, joilla farmareita on - ja Forssassa muuten niitä oli kohtuullisen monia tänään, mukava juttu.
     
    cutlass cruiser ja Camino'79 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!