GM Goodwrench 350 cid tehot?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Tseiaar, 18.8.2008.

  1. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Suomestahan olis sama lakkauttaa kaikki dynot,kun ei ne kuulemma ikinä näytä oikein.Jos siinä on tehoo,niin se johtuu siitä että dyno valehtelee.Ja jos käytät useammassa dynossa,niin ne kaikki valehtelee.Näin se tuntuu olevan.Toinen fakta on se että jenkit ei tiedä mitään omista vehkeistään...
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mulla on toi vanha missä venakopat neljällä pultilla. Hertsikasta haettiin uus motti aihioksi. Ensimmäiseksi se porattiin jotta sylinterit saatiin pyöreiksi. Koneistaja sanoi ettei tätä lohko sitten enää porata. Puntitus ja kaikki koneistukset maksoi enemmän kuin uusi motti hyllyssä. Kansiksi tuli noi Maxin mainitsemat rautakannet. Sisältä puhalletut pukinsarvet, Performer imari ja nyt taas vikan hyvän vuoden Q-jet. Vaihtuu taas Holleyn 650 tuplapumppuun koska mä en tajuu Q rokkiorkesterista yhtään mitään. Nokkaa en muista, mutta vakio se ei ole. Vielä org vipat. Persedynossa yli 345 esson baarin heppaa. Vääntää alhaalta vakiolimpulla ja kiertää +7000rpm. Tarkastettu. Silloin ollaan yli huippu wääntö- ja tehosta, mutta kun silloin vaihtaa isompaa ollaan parhaalla alueella. Pattimännät siinä on, mutta kun mikään ei riitä otetaan kansista siivu pois ja nokka ja limppu vaihtoon? Ohutvaluinen hauras mehiko valuinen motti. Parempi kuulemma ku kiinalaiset. Ikuinen motti se ei ole, vakiona ok, mutta kyllä siitä tehoa saa, mutta silloin menee osiin ja koneistukseen rahaa millä saa 3 uutta mottia.
     
  3. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    These are excellent entry-level performance engines for older cars, trucks, and street rods. All of the parts in these engines are brand new. These Chevrolet Performance Goodwrench 5.7L/350 c.i.d. engines have approximately 8.5:1 compression with an base horsepower rating of 195 hp and capable of up to 260 hp depending on intake and injection setup. These crate engines have a 4.00 in. bore and a 3.47 in. stroke with 4-bolt mains and 2-piece rear main seals. Camshaft specifications are .383 in. intake lift and .401 in. exhaust lift. The open duration is 194 degrees intake and 202 degrees exhaust at .050 in. with a 112 degree lobe separation. The cylinder heads are cast iron with 1.94 in. intake valves and 1.50 in. exhaust valves, 76cc combustion chambers, and 7-bolt style exhaust flanges. These engines include painted valve covers, oil pans, and timing covers. They are drilled for both left hand and right hand dipsticks.
     
  4. muthafukka

    muthafukka 1st gear

    toi puristus-suhe on juuri se perus-juttu mikä tekee ns. saastemoottorin, sellasessa ei ole mitään hyötyä kovasta nokasta, eikä juuri mistään muustakaan, oikeissa moottoreissa (esim,. 60-luvun) mååttåreissa se oli aina lähempänä 10, ero numerona ei kuullosta suurelta, mutta puristus-suhteessa se on..eli pilit takasin pöksyyn :soosoo: , turhaa herkuttelua noi ilmotetut mainos-hevosvoimat, ne on mainosmiesten keksimiä lukuja :cry: .
     
  5. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    toi info on vissiinkin juuri siitä halvimmasta mallista missä paskimmat kannet ja siitä johtuen huonot puristukset.
     
  6. saresks

    saresks Gearhead

    Eiköhän osaava saa kovia tehoja irti 8.5:1 puristuksistakin ja hyvällä hyötysuhteella, jos kone hengittää hyvin sisään ja ulos eikä kannet sakkaa. Dynaamista ruttua saa yllin kyllin tollaiseen vaikka rullanokalla ilman, että jää mouruamaan alle 5000rpm max tehoilla.
    Tollaseen servolettiin saa vaikka kuinka hyviä kansia ja ihme-nokka-aksiloita, sehän olis oikein haaste saaha pata pelaamaan "saaste"puristuksilla.
    Tietty palikat semmosenaan ei kaitten kestä tehon vaatimaa kierrättämistä...
     
  7. ido59

    ido59 Gearhead

    Kyllä tuo yllä olevan englannin kielisen esimerkin 350:nen sietää ainakin 15-20* @050 lisää nokkaa. Siellä lymyilee jo pari laitumellista hevosia.
     
  8. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kettu kuittaa heti uuden lohkon porauksen jälkeen että pytyt tuli pyöreiksi tuli 11. jotain pattimännät. Nokka 282.. Kuulemma noista matalaruttumoteista saa tehua kun siinä on siihen tarkoitettu nykyteknologian nokka.
     
  9. max

    max Double Gearhead

    Todellisuudessa tossa "Goodwreckissa" on puristuksia 7.8:1 ja jos sinne vaihtaa Fel-Pro:n 0.015 paksusen tiivisteen GM 0.039 tiivisteen sijaan, niin voi päästä sinne 8.1:1 paikkeille.
    Ja jos oikein hurjaksi meinaa ryhtyä, niin plaanaa lisäksi 76cc kannet 73cc kokosiksi,niin pääsee jo 8.4:1 puristuksiin!!!
     
  10. HT

    HT Gearhead

    Paljonko tulisi puristukset 64 cc kansilla ja ohuella tiivisteellä?
     
  11. paja1

    paja1 Double Gearhead

    suurinpiirtein 9.3-9.6 välille riippuen vähä männästä ja siitä ohuesta tiivisteestä ja männän tappikorkeudesta/dekin etäisyydestä.
     
  12. max

    max Double Gearhead

    Vilkase HT "Goodwrench Quest" Chevy Hi-performance lehden moottorisarjaa,jossa juuri piiskataan tätä em.murikkaa eri kombinaatioissa.
    Toimittaja Jeff Smith pääsi Trick Flow 64cc kansilla ja 0.015 tiivarilla 9.0:1 puristuksiin.
    Mutta niinkuin paja1 totesi,niin heittoja varmaan on riippuen just vaikka siitä kuinka paljon mäntä jää monttuun
     
  13. laakkius

    laakkius Gearhead

    tänään kävin bb-motorsissa säädättää Goodwrench 350 koneen, nelipulttinen alakerta ja 2-osanen takastefa tuntomerkkeinä. Koneelle luvataan 210hv ja koneessa oli nyt performer imusarja ja 600cfm edelin kaasari. Sarjat on omatekoiset ja putkisto 2x2" jotka yhdistyy yhteen 3" putkeen. Muuten kaikki vakiota, tehoa irtos kohtuu mukavasti 237hv takapyöriltä.
     
    kime2 tykkää tästä.
  14. 3964

    3964 3rd gear

    Vakio goodwrench 350 alakerta
    Trick flow 175 kannet
    Lunati woodoo 268 hyd flat tappet
    Rpm air gap
    Fluid damber
    Edel 600 afb
    Liian isot pakosarjat
    Ohuet pelti pahvit

    Oli kiva ajelu motti,siisti käytös veti (hyvin) 2-6k/rpm. 3-4,5 välillä voi sanoa jopa ripeäksi.

    T5 vaihteisto ja 3.08 välitys ja n.1600kg.
    Ohitus kiihtyvyys oli todella ripeää
    Kulutti matkassa siististi ajaen vajaan 10.

    Ainut mistä en tykännyt oli äänekäs venttiili koneisto.

    Ei tullut rullattua mutta e34 m5 ja lt1 manuaali camaro ovat hitaampia ja saman painoisia niin luulisin olleen hyvän matkaa yli 300hp
     
  15. HT

    HT Gearhead

    Oliko millä rpm max teho?
    Entäs väännöt?
     
  16. laakkius

    laakkius Gearhead

Kerro tästä muillekin!