GM LS-moottorityypit?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja rl, 1.10.2013.

  1. Mikey_

    Mikey_ 3rd gear

    Minkälaista päivitystä Mikko meinasit pataan tehdä? Alakerran saa varmaan kestämään takohiluilla reilujakin tehoja, mutta onko tuohon kansien taipumukseen tehdä "ylösnousemus", mitään lääkitystä? Paitsi ne 6-pulttiset hatut.. :wink:
     
  2. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Männät ja kanget, Arp mainstudit, parempi öljypumppu. Eipä muuten ihmeitä nykyisten lisäksi.

    Laitoin jo kesällä Arp pinnapultit kansille ja LS9 kansipahvit. Kai poikkeuksiakin on, mutta kyllä tuolla reseptilä yleisesti ottaen on aika paljon enemmän kai kestänyt kuin mulla on tarkoitus ottaa, eli joku 800hp.

    Omat pahvivaivat johtuivat suurella todennäköisyydellä kesällä tukkonaisista suuttimista, eli laihalla käymisestä.
     
  3. Mikey_

    Mikey_ 3rd gear

    Eiköhän tuolla reseptillä pitäisi sen 800hp kestää. Varmasti suuttimet oli kyllä roolissa tuossa paffirikossa. Sullahan oli muistaakseni aika miedot ennakot ja pienehköt paineetkin kesällä.

    Vieläkö T56:nen pultataan koneen perään? Siellä suunnilla alkaa varmaan olla jo väännönkeston kanssa pientä hikeä. Olikos se vielä vakio sisäkaluilla?
     
  4. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Mulla oli 30% heittoja suuttimissa, jotain ryönää irronnut ja tukkinut, ihem ettei mitään isompaa särkynyt.

    T56 menee takaisin, vakioakseleilla on, mutta vaihteensiirto päivitetty. Oon tuon toimenpiteen tehnyt useampaankin T56. Ei tossa mun käytössä väännöstä tiehen asti mee niin paljon että paikkoja rikkoo...

    Tollanen kitti...
    Upgraded 1-6 carbon fiber/kevlar blocker / synchronizer rings
    Bronze fork pads for the 1-6
    Billet keys for the 1-6 with upgraded springs
    Bronze shifter bushing / isolator cup
    1-2 synchronizer assembly
    3-4 synchronizer assembly
     
  5. G-Men

    G-Men 1st gear

    Mitäs vahvistusmuutoksia tekijämiehet suosittelee esim. tuolle 5.3l motille ahdin käytöön, jos vaikka haaveena olis joskus 900-1100hp maksimitehot?
    Ei varmaankaan enään riitä pelkät arp:n pultit?
     
  6. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    EIkös tähän aika hyvin samat jutut pätenyt näiltä osin kuin LS koneeseen.

    Männät, kanget.

    Nuo mainitsemasi pultit, tai pikemminkin pinnapultit kansille ja runkolaakeripukeille.

    Kunnon kansipahvit, Cometic MLS tai jos poraus passaa tuossa niin LS9 pahvit.
     
  7. G-Men

    G-Men 1st gear

    Minkälaisia mäntiä ja kankia olet itse käyttänyt tai hankkimassa niin ja mitä maksaa/mistä kannattaa hankkia?
     
  8. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Itsellä vielä vakiot koneessa, mietinnän alla mitä sinne laittais. Männiksi ehkä CP, DSS tai Wiseco, kanget? K1, Eagle?
     
  9. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Onko rauta vs alumiini lohkojen kestävyydessä eroja ahdin käytössä? Hinnas kun ei hirveitä eroja oo. Jos rauta lohkos pysytää niin lm7 vai lq4? Jos 700-800hv lukemis pysytään..
     
  10. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Jos noissa tehoissa pysyy, niin ei mitään merkitystä keston suhteen materiaalilla.
    LM7 on vielä hinnaltaan edullisempi lähtökohta ja nuo tehot siihen saa kivutta.
     
  11. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Lq4 ei oo kun parisataa kalliimpi, raakamoottorina. Olisko se parempi aihio jos tehon nälkää kasvaakin? Onko imusarjaa vaohdettu myös ahdettuihin? Käsittääkseni vapareihin vaihdettu ls imusarja.
     
  12. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Trukkikoneisiin vaihdettu matala imusarja koska se ei mahdu henkilöauton pellin alle kunnolla ja sitä pidetään niin ruman näköisenä. Muutenhan trukki imari on parempi kun katsoo noita testejä.
     
  13. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Ok, eli sellase sais varmaa halvalla. Jos mega tulee ohjaan konetta hukkakipinällä niin taitaa olla paras ratkaisu tuo raakamoottori...
     
  14. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

  15. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mikä on raakamoottori?
    Mä yhden LM7 ostin joskus keväällä 600€:lla, mutta se olikin raakamoottori..
    Eli ei mitään apulaitteita, raaka perusmoottori.
    Itsellä kun makasi tallissa jo pakosarjat, imari ja laturi. No, on mulla valmiina muokattu johtosarja/ECM:kin, jos päädyn orgastisia kalikoita käyttämään. Apulaitetelineitä saa nyt sitten askarrella, startin jo ostin, samoin bensakiskot, suuttimet, puolat, jne.
    Noihin palaa ihan hitokseen rahaa, jos ei ole koneen mukana.

    Jos itse nyt ostaisin yhden koneen lisää, niin ehdottomasti ns. tarkastetun, täydellisen projektikoneen.

    Jos ei muuta, niin sen ylimääräisistä apulaitteista saa ihan hyvin rahaa edelleen ja saisi keskittyä vaan koneen peruskunnostukseen.
     
  16. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Juurikin moottoria ilman apulaitteita. Jos laitaa megasquirtin ei tarvi kun imusarjan ja suutin kiskot. Ahdinta varten ainaki toinen pakosarja menee uusiksi. Laturi ja tehostin olisi auton omat. Loppusummas tuskin hirveitä eroja jos ostaa ns valmiin moottorin ja myy loput mitä ei tarvi... Onko vakio ecussa map myös ylipaineelle?
     
  17. Keme

    Keme Gearhead

    Noissa Suomessa myytävissä "raakamoottoreissa" tuppaa vaan olemaan se ongelma, että ne on Core moottoreita. Kääntäen tämä tarkoittaa sitä, että niissä on aina takuulla joku vika.
     
    Gary Grand ja studio57 tykkäävät tästä.
  18. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Yllätyksiä voi aina olla, yhdestä ls-raakamoottorista kun otin kannet pois niin kaikki männät olivat yläkuolokohdassa! :p
     
    Roberto, Gary Grand, impala-63 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    aika erikoinen sytytys järjestys kaikki poksahtaa yhtä aikaa , varmaan erikoinen kampiakselikin. o_O
     
    artsiracing tykkää tästä.
  20. rallikuski

    rallikuski Gearhead

    Oliko männät yhdistetty bluetoothilla kampiakseliin :D
     
    jknR, -71 MoPar, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!