GM muncie vipulaatikko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja mielikuva, 14.3.2012.

  1. mielikuva

    mielikuva 1st gear

    Erääseen muuhun laitteeseen haaveilen vipulaatikkoa, vaihteensiirtäjät toimivat sivusta lähtevillä vivuilla niinkuin muncie laatikossa. M22? tai jotain.

    Löytyykö tuollaisia vipulaatikoita 5 vaihteisina?

    Vaihteensiirtotankoja pitäisi olla silloin 3 + pakin vipu.
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    arvatenkin allekirjoituksen seitsemäntoistameetriseen?
    tiekkönää type-ysin kepakko osuu kyllä ihan siihen vanhan reiän kohdalle.
    Mutta kun kerran hakusessa oli 5 vaihteinen vipulaatikko niin sellasen sä löydät mm 123-124 korisista merseereksistä
     
  3. Hai

    Hai Double Gearhead

    Doug nash olis ainakin perinteinen.
     
  4. mielikuva

    mielikuva 1st gear

    Kyllä tämä tiedossa oli, kumpikin. Viistokeulataunuksen laatikko ei käy kun lattiaa pitäis muuttaa.

    Miten on, onko noissa mersun laatikoissa irrotettavaa kytkinkoppaa?
     
  5. onre

    onre 3rd gear

    Vanhemmissa 123-korisen rautalaatikoissa on ainakin.
     
  6. mielikuva

    mielikuva 1st gear

    Tätä mä en tiennyt! :D Tällainen täytyy laittaa hankintaan!!!
     
  7. sbf

    sbf Gearhead

    Mistä sitä lattiaa muka pitää muuttaa?
    Meinaan et mulla oli viistokeulan loota ilman lattiamuutoksia 17metrisessä.
    Toki vaati sen vaihdevälinlyhentäjän että orkkisreikä riitti.
     
  8. mielikuva

    mielikuva 1st gear

    Omien mittailujen mukaan laatikko olisi liian korkea peltikannen kohdalta sekä vaihteensiirtäjän kohdalta sopiakseen auton alle. Näin olen monelta muultakin harrastajalta kuullut... Tää on -69.

    Mä vaan tykkäisin ajatuksesta vipulaatikosta.
     
  9. mielikuva

    mielikuva 1st gear

    Sit jos joku tunnustaa että on ylimääräisenä mersun 5v loota irrotettavalla kytkinkopalla niin saa ilmoittautua... aletaan neuvottelemaan!
     
  10. onre

    onre 3rd gear

    Viisvaihteinen 123:n laatikko on sitten sen verran harvinainen ettei ole ihan ilmainen, maksaa useita satasia, jonka lisäks se on lähes aina alumiinikuorinen eli kiinteällä kopalla. Kannattaa harkita että riittäiskö neljä vaihdetta kuitenkin, niitä laatikoita on pilvin pimein saatavilla eivätkä maksa oikein mitään.
     
  11. mielikuva

    mielikuva 1st gear

    Näin olen ymmärtänyt että harvinainen on. Jotkut vanhemmat lootat on irrotettavalla kopalla ja ilmeisesti vielä harvinaisempia...
    Mutta, en ihan ilmaista odottanutkaan, jos jollain on sellainen niin voisi hintaakin kuunnella.
     

Kerro tästä muillekin!