gm:n mittarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Rytari, 27.11.2005.

  1. Rytari

    Rytari Gearhead

    kuinkas toi polttoainemittarin näyttämä oikein toimii, kun meikäläisellä mittari on viimme tankkauksissa ruvennut näyttää aina pikkuhiljaa enemmän ja enemmä, näyttäen nykyään jo yli puolitankkia täyden yli, eikä suostu sieltä enää laskemaan vaikka ajais tankin kuinka tyhjäksi... meinaten siis että se ei tosiaan pysy tankki täynnä, ja sitä ainetta vähän kuluukin vaikka mittari toisin näyttää :), kokeilin jo vaihtaa toisen mittarinkin, mutta turhaa se oli, vika on jossain muualla, missä?
     
  2. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    GM:n anturit 1965? eteenpäin anturi antaa 0-90 ohmin vastuksen mittarille maadoitukseen, niin että 90 ohmia on tankki täynnä, 0 ohmia on tankki tyhjä. Jos mittari näyttää liian suurta bensamäärää, anturin vastus on kasvanut yli ton 90 ohmin, esim. virtapiiri on poikki (anturin maadoitusvika), vastuslanka on poikki, mittarilta tuleva johto poikki tai liitin hapettunut jne yms. Helpoin tapa kokeilla mittarin toiminta on etsiä anturille menevä johto (yleensä ruskea tai pinkki, vuosimallista riippuen) ja maadoittaa se. Mittarin pitää näyttää tyhjää tankkia.

    Anturilta lähtee erillinen maadoitusjohto koriin, joka on tarpeellinen.
     
  3. Rytari

    Rytari Gearhead

    kiits... täytyypä katsoa tommosia nyt ensin..
     

Kerro tästä muillekin!