GM polttoainemittarista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja iikka-, 8.9.2013.

  1. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Elikkäs ongelmana on että mittari näyttää reilusti yli täyden jatkuvasti. Tankki oli muun remontin takia irti ja taisi käydä niin että virta oli päällä ja anturinjohto irti. Kun aloin muistelemaan niin oon joskus lukenut että jotain kärähtää tuossa tilanteessa, mutta mitä? Auto on -80 el camino. Mittari on toiminut aikasemmin että ei pitäis olla anturivika. Itseasiassa sama vika vaivaa kaverin toistakin chevyä mutta siinä vika oli jo ostettaessa. :)
     
  2. Substitute

    Substitute Gearhead

    Muistatko oliko tankin maadoitusjohto millasessa kunnossa?
     
  3. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Täytyy tarkistaa vielä se mutta mielestäni pitäis saada maita.
     
  4. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mulla on kans oldsissa samanlailla. Voiko siitä mittarin takana olevista nastoista mitata, mitä arvoja sinne pitäisi tulla?
     
  5. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    johto tai anturin lanka on poikki.
     
  6. msvihervuori

    msvihervuori 1st gear

    87 Capricessa oli tankin maajohto irti => polttoainemittarin viisari makasi siellä yli täyden tankin. Laitoin maajohdon tankille, niin rupes näyttämään mittari oikein.

    Ainakaan Capricessa ei kärähdä mittari jos johto on poikki. Sieltä mittarin läpi ei kulje virtaa, jos johto katkeaa. Jos se mittarilta tankille menevä johto on maissa, esimerkiks hinkannut itsensä johonkin pellin reunaan ja siitä maita, niin mittarin pitäisi näyttää tyhjää tankkia.

    Liittimien tarkistus ja maajohdon tarkistus, niin eiköhän se siitä rupee rokkaamaan.
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ei vaikuttanut kun fiksailin maattopuolelle uudet liittimet. Pitäis saada nyt hyvin maita. Osaisko joku sanoa että mitä niihin kolmeen nastaan pitäisi tulla, mitkä tuohon bensamittariin tulee kiinni?
     
  8. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Kyllähän se maadoitusvika tuota caminoa vaivas kuitenki. Uus maajohto ja liitosten putsaus niin alko pelaan. :)
     
  9. capri30S

    capri30S 1st gear

    Nyt kun alkuperäinen kysyjä sai mittarinsa kuntoon, niin kyselen samalla mikäs mun mittaria vaivaa, kun täydelläkin tankilla ei näytä kuin puolta tankkia, ja loppuu jo siinä vaiheessa kun mittari näyttää vielä neljäsosaa?
    Enkä ihan heti usko anturivaivaan, kun näyttää kummallakin tankilla samanlailla?
    Mittarivika? Mittariston jännitteensäädin? (onko noissa sellaista?)
    Auto 87 scottsdale.
     
  10. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Samaan aiheeseen liittyen; Kuuluuko GM:n ominaisuuksiin, että tuo mittari vispaa kuin hullun mulkku? Cadillacissa on uusi anturi, maajohdot kunnossa ja Ruotsissa kunnostettu mittari. Silti tankin polttoainemäärän saa arvioitua vain siitä heilumisen keskiarvosta. Mittarille tulee 2 piuhaa. Onko niiden kytkennällä mitään vaikutusta? En tohtinut kääntää piuhoja ristiin, ettei tuo kunnostettu mittari kärähdä.
     
  11. msvihervuori

    msvihervuori 1st gear

    Jos se mittarin viisari heiluu ajaessa ylös alas, niin se on ominaisuus. Polttoaine heiluu tankissa puolelta toiselle ja se koho siellä tankissa heiluu myös ylös alas. Ainakin mun Capricen tankissa ei kovin montaa loiskelevyä ole. Ne estäis sen polttoaineen loiskumisen ja kohon heilumisen. Jos se mittari heiluu, kun auto on parkissa, niin sitten on jostain muusta kysymys. Mutta älä vaihda niiden johtojen paikkaa. Se ei ainakaan paranna asiaa.
     

Kerro tästä muillekin!