GM sähköinen nopeusmittari

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Degenerated, 31.1.2016.

  1. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Miten tämä kyketään? Kaksi napaa, toiseen tuodaan virta ja toisesta lähtee signaali mittarille, vai miten toi on? Onko väliä kumpaan kytken kumman?

    [​IMG]
     
  2. maddis

    maddis Gearhead

    TH700 ainakin siellä on pelkkä kela joka sitten lukee hampaita. Antaa siniaaltoa pihalle.

    Itse kun tein oman mittarin, niin kytkin toisen pään maihin ja toisen sitten diodiklampin ja schmitt triggerin kautta eteenpäin jollain sieltä tuli kanttiaaltoa vietäväksi minne tartti.

    Riippuu siis mittarista mitä siihen kytketään.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En tiedä mitä kuumia aaltoja tosta lähtee mutta toimivuuden voi mitata yleismittarilla vaihtovirta asennossa. Nopeuden kasvaessa volttimäärä lisääntyy.
     
  4. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Ahaa eli toi ei pätkikään sinne tuotua sähköä vaan toimii kuin laturi ja tuottaa itse siniaaltoa. Mun tarvike nopeusmittarissa on yksi "speed sensor" sisäänmeno.
     
  5. maddis

    maddis Gearhead

    Voithan sä kokeilla laittaa anturin toisen pään maihin ja toisen sitten tuohon sun mittariin. Tietämättä mittarista sen enempää niin se ehkä toimii tai ei.
     
  6. Degenerated

    Degenerated Gearhead

  7. fmila

    fmila Gearhead

    Mistä olet tarvike mittarin löytänyt, ja minkä kokoinen ja kaltainen muutenkin se on?? Tarttis sellaista ruveta jossain vaiheessa värkkäämään omaan tauluun, ehkä?

    t. AM
     
  8. Degenerated

    Degenerated Gearhead

  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toivottavasti Camaron tauluun eikä sun omaas.
    Ja ei kait sitä toista voi vaihtovirtatsydeemissä maihin laittaa?
    Onkos tollasia rakennussatseja myynnissä, omankin hylsyn mittari tarttis jotain hoitoa kun 4.3 peräruuville ei ole sopivia rattaita olemasakaan.
     
  10. maddis

    maddis Gearhead

    Kato ne on ne kuumat aallot jotka toimii vaikka toinen pää kelasta olis maissa.

    Kun kelan toinen pää on maissa niin mittari mittaa silloin jännite-eroa/taajuutta maita vasten.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noista elektroniikka hommista en mitään ymmärrä enkä edes yritä, mutta mun hylsyissä tosta anturista lähtee kaks piuhaa jonnekkin, maihin toinen ei mene missään. Jos joku aftermarkettimittari ymmärtää tolleen niin se on helevetin hyvä.
     
  12. Kalu

    Kalu Double Gearhead

  13. fmila

    fmila Gearhead

    Oishan toi mun naamalle komistus tuokin, mutta Camaroon sitä pitäis suunitella. Kunhan nyt sais ton T5:n ensin nippuun ja toimimaan. Mutta kun sekin muuttuu koko ajan mitä tuohon laatikkoonkin pitäis tilata, jotta saisi sitä edes hieman vahvemmaksi. Vaikka ei mun "museomoottorissa" mitään ihme tehoja ole pelättävissä (ainakaan vielä, ensin pitäis lakata köyhtymästä). Saiskohan ton leivottua Camaron taulun taa ja oma viisari näyttämään? On paljon halvempi, kuin semmoinen "pyöritysmoottori" omalle mittarille. Kiitti vinkistä.

    t. AM
     

Kerro tästä muillekin!