GM V6 4,3l -89 vapina

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mpjaprotopaja, 15.7.2013.

  1. mpjaprotopaja

    mpjaprotopaja 1st gear

    Pikainen vinkkitarve seuraavanlaiseen vaivaan, kone alkaa ravistaa 1800-2200rpm sekä jossain n. 500rpm paikkeilla. Tulpat + johdot uusittu, kaasari huollettu, sytytys säädetty -8, ja valohoitoa annettu pirusti. Koneessa tuntuisi olevan kaikki vähänen teho tallella koko kierrosalueella ja muutama konemallin tuntevakin on asiaa pähkäillyt ja todennut että jotain siinä on pielessä mutta syypäänä ei tahtois olla enään kuin damperi joka sekin kyllä näyttää päällisin puolin hyvälle (tosin tietämättä oikeasti miltä se pitäisi näyttää tasapainotapit ja kiilauran paikka suhtessa kehään).
    Kyseessä on venemoottori mutta ymmärtääkseni sillä ei taas ole juurikaan eroa perusmoottoriin tekniikan osalta.
    Mitäs seuraavaksi ruuvais?
     
  2. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Riittääkö polttoaine,pumppu,suodatin...
     
  3. mpjaprotopaja

    mpjaprotopaja 1st gear

    Bensafiltteri on ainut mitä en ole vaihtanut kun kumminkin 2500-4200rpm toimii moitteettomasti tehojen suhteen ja värinä pienenee tuon 2200rpm jälkeen ja kyseessähän siis 2kurkkunen kaasari vekotin. Olen tulkannut sen niin että bensaa saa koska yläkierrokset toimii ( bensahomma on vahä toisinpäin, tarttis keksii mistä löytyis tukkosempi viltteri ettei se ruokailisi niin paljon...). Pumpun tarkistin silmämääräisesti sisältä ja päältä ja puhaltelemalla venttiilit toimi hyvin ja oikein
     

Kerro tästä muillekin!