gm400 mallia -76 ...?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ponu -62, 23.11.2016.

  1. kuula

    kuula Gearhead

    Kunto ja hinta aika ratkaseva vaikka kuin on vanahat hp kannet.
     
  2. ponu -62

    ponu -62 1st gear

    myyjä kovin vakuutteli kuntoa, tosin venat ei näyttäneet painuneen. kuulemma ed.omistaja tehnyt kansille jotain... mikä olisi käypä summa maksaa moisista ?
     
  3. max

    max Double Gearhead

    Myin tyhjät 454 LS-6 kannet joku aika sitten 150€:lla.
    No,Letukka kamppeet taitaa olla enempi tusina tavaraa Pontiacin vastaaviin verrattuna.
    En maksaisi yhtään enempää kuin 400€:a.

    Pyydä selvitys mitä edellinen omistaja on niille tehnyt.Siis ettei sit ole joku tietämätön niitä kairannut pilalle tms.
     
    Muokattu: 7.12.2016
    ponu -62 tykkää tästä.
  4. ponu -62

    ponu -62 1st gear

    Kiitos vinkistä
     
  5. max

    max Double Gearhead

    Tietty toi hinta-arvio on vaan mun mielipide,ja voi hyvinkin olla metsässä.Perustuu siihen,että tuli aiemmin osteltua enemmänkin pikku ja isolohko Chevyn kansia,koska niitä sai halvalla.
    Usein sit seurauksella,että lähemmässä tarkastelussa valitettavan monet olivat seeteistä halki.
    Jälkeenpäin ajatellen tälläinen vuosikymmeniä vanhan rautaromun hamstraaminen oli täysin idioottimaista.
    Siksi suhtaudun vanhoihin kansiin epäluuloisesti.

    Tottakai sairaus on edelleen päällä,ja imusarjoja kyllä löytyy sit edelleen röykkiöittäin.
     
    ponu -62 tykkää tästä.
  6. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Ponun vähänkin paremmat kannet ovat aika pitkälle jo harrastajilla ja hinnat suhteettomat verrattuna nykykansiin,ainakin jos joudut kunnostushommiin. RamAir 4 kansihan noista se himoituin on,ei oikein myynnissä enää missään.
    Esim KRE:n kannet ovat jo suoraan laatikosta parempia kuin yhdetkään tehdaskannet ovat vakiona olleet. Lisäksi nykykansi kestää lyijyttömän, on kunnon ohjurit ja yleensä rosteriventtiilit ja tietty kevyempiä.
    Tottakai kannattaa 670-kannet ostaa jos ne kohtuurahalla saa,ebayssa taitavat olla siellä 500 -1000 hintaluokassa.
    Ennen ostopäätöstä käyttäisin jollain pätevällä koneistajalla tarkastuksessa.
     
    ponu -62 tykkää tästä.
  7. ponu -62

    ponu -62 1st gear

    Hyvä pointti !
     
  8. ponu -62

    ponu -62 1st gear

    nyt on tallissa iso läjä tavaraa, oon onnellinen mies ! moottori osineen lähtee seuraavaksi NF METALS lopelle käsittelyyn ja nautitaan lopputuloksesta :)
     
  9. max

    max Double Gearhead

    Rakkaus metalliin(ruosteiseen) on ikuista!!!
     
    SauliK ja ponu -62 tykkäävät tästä.
  10. ponu -62

    ponu -62 1st gear

    oma halu tehdä vanhanliiton osilla on parasta omasta mielestä ! en hae hipotermejä vaan vanhan liiton tehoja ! AITOA VANHAA !!!
     
  11. ponu -62

    ponu -62 1st gear

    JÄNNITYS TIIVISTYY, MOTTI OSINEEN TOIMITETTU NF METALSILLE LOPELLE ( LÖYTYY FACEBOOKISTA) JA TAMMIKUUSSA PITÄISI ALKAA TOIMENPITEET !!! SAMI TUNTUU OLEVAN AURINKOA TARKEMPI MIES,SIITÄ ISOT PEUKUT !!!
     
  12. ponu -62

    ponu -62 1st gear

    saattais olla kohta myynnissä pontiacin 670 kannet, virittäjä kuulemma haluais tehdä orgiskansilla ja lohkon korkeapuristeisilla männillä... helevetin hepreaa ittelle mutta jotakin virtausjuttuja ynm.... mää vaan ajan !!!
     
  13. LPV

    LPV 3rd gear

    Pontiacin 67 -> D-port kannet on kaikki suhteellisen hyviä, pienet venttiilit voi koneistamossa vaihdattaa isompiin ja portata sitten halutessaan. Näin sanoo Jim Hand viritysoppaassaan.
    Nuo sun kannet on jopa isoilla venoilla, joten ovat oikein hyvät.
    Ne 6X-8 -kannetkin on ihan hyvät, jos ne laittaa 455:n tai isompaan koneeseen. Ne virtaa ihan OK, mutta puristukset ei 400:ssa ol kuin jotain 8 tai alle. Niitä voi kyllä huoletta plaanata jonkun verran, mutta ei sillä saa 400:n kuin jonkun vähän yli 9 puristuksen.
    Tämä on kaikki siis kirjatietoa, mutta kuitenkin alan "gurujen" tekstiä. Mä vaihdoin aikoinaan omat 6X-8 kanteni RamAir III - kansiin kun kaverilla olisi tullut 462 koneeseen niillä yli 12 puristukset. Keväällä nähdään miten ne 406:n päällä rokkaa!!!
     
  14. LPV

    LPV 3rd gear

    Jäi juttu kesken... Pontiac:in moottoriin ei juurikaan suositella ns. pattipää-mäntiä. Eli puristusta ylös mielummin palotilojen pienentämisellä, siis plaanaamalla kansia. Samoin kuin se että jotkut haluaisivat väkisin muuttaa tehtaan 30° imuventtiilit 45° seetikulmille. Tuo 30° toimii paremmin kun pysytään alle .600" nostoissa, tuon ovat todenneet Jenkeissä jo vuosikymmeniä sitten. Kone ei ole SBC vaan Pontiac! Samoin nokka on erilainen arvoiltaan kuin Chevyssä.
     
  15. ponu -62

    ponu -62 1st gear

    mahtaisko pontiac miehillä kellään olla hyllyssä ylimääräisenä suurteho öljypumppua 400 -76 moottoriin... menee muuten taas tilaus hommiksi :/
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei ole ja turha kommentti perään, et sellaista mun mielestä tarvii.
     
  17. ponu -62

    ponu -62 1st gear

    riittääkö tuo alkuperäinen ? asentaja kovin meinas et hyvä olis laittaa...
     
  18. kuula

    kuula Gearhead

    Korkeentaan hi volume. Ite oon kyllä läjänny aina vaki pumpulla , ja hyvin on pelannu virkeemmätkii kiukaat.
     
  19. ponu -62

    ponu -62 1st gear

    kiitti vinkistä
     
  20. J.J.

    J.J. Gearhead

    400 lohkossa 60psi pumppu ihan riittävä. Mulla kyllä pitäisi jossain tallinperällä olla vähän käytetty 80psi pumppu 455 koneesta jos tarvetta.
     

Kerro tästä muillekin!