Hajoo hajoo eihän siitä ole kyse vaan tästä vianetsinnästä. Se on lottoa ja arpomista. Mä oman ekan tbin kanssa tein kaikki temput johtosarjasta uuteen ecuun eikä se silti pelannut joten en mä sitä heppoisin syin kaasaroinut enkä ole kaasarointia tosiaan ehdottanut kenellekään ekaksi toimenpiteeksi vaan just niille kohtalon tovereille jotka on puoli autoa uusineet + aikaa ja raha mennyt eikä vielä toimi. Mutta se mun osalta tästä ja takaisin aiheeseen, toivottavasti aloittaja saa auton kuntoon ja toimimaan.
Joka tbi topikissa kehoitan hankkimaan winALDL systeemin. Sillä näkee heti mitä anturit näyttää tietokoneen katsantokulmasta. Tulee johtoviatkin esiin. Ja näkee mitä tietokone yrittää saada konetta tekemään.
Joo toi on helppo tehdä, osat ei paljoa maksa. Siitä on kyllä ollut puhetta, että pysyykö diagnostiikka mukana jos anturit tekee nopeaa häiriötä=kerkeekö heitto näkyä ohjelmassa. Kuitenkin ehdoton ja laaja apu ikäiseksee ja ihan mielenkiinnostakin.
Toimiikos nuo usb aldl - kaapelit? Ainakin netin syövereiden keskusteluissa noiden kanssa oli ollut ongelmia. Yhtään sarjaportillista läppäriä en ole vielä löytänyt. Kaapelin teko kyllä onnistuisi muuten.
USB to RS232 Serial Port Ebaysta hakee tolla ja tilaa vaikka samalla ne tyhjät sarjaportin kuoret. Sinne sitten ruotsin pojan ohjeiden mukaan. Mulla on toiminut. Suomestakin 20-30€ taitaa noita konverttereja saada usb-sarjaportti.
Jos tarvetta muullekin, niin tämmösiä löytynee enempikin https://www.verkkokauppa.com/fi/product/4713/jkvcc En ole tekstannu, toimivuus on kokeilijan vastuulla, ettekö te tota rj45 etsi?
Nyt on osat ja kaapelit tilattu. Katsotaan mitä niistä saadaan aikaiseksi. Ameriikan autoista ei ole kokemusta kuin yhden 1960 mallin Cadillac coupen verran. Siinä ei ollut vikavaloja. Muuten on autoja tullut rassattua jo vähän yli 30 vuotta. Mutta kai sitä nyt tuo tbi- maailma pitää vielä ottaa haltuun...
Joo mutta tossa on muutakin, et jos tarvetta ni voi ostaa könttänä. Ja usb c käy puhelimeen. E:kattosin uudestaan ni eihän toi mun ehdottama ole sinne päinkään. Vga lähtö siinä on.... Rj45 on nettiin....
Juurikin tätä olen kokoajan ajanut takaa, tällä letkun irrotus ”huijauksella” saadaan syöttö isommalle jolloin auto pienelläkin bensanpaineella joinkuin toimii... Muistaakseni tbi järjestelmässäkin pitäisi 2-3bar painetta olla.. Paljonko on tässä kyseisessä tapauksessa?
muistaakseni?tällä tyylillä ja osien arpomisella menee rahaa ja vaivaa.jos harrastatte hankkikaa tsydeemi millä näette LIVE tietoa ,säästää rahaa,hermoja,ja laite tulee toimivaksi. minimi 9 psi max 13 psi käynnissä
Irroitin kokeeksi paluuputken tbi:stä. Jos moottori ei käynyt niin pikkuisen tiputteli bensaa paluureiästä, kun antoi pumpulle sähköä. Moottorin käydessä bensaa pikkuisen valui, ei mitenkään lorottamalla. Koitin jopa käyttää tukitulla paluuputkella, ei ollut vaikutusta. Startatessa vähän pörähtelee, ei muuta. Map- putki tukittuna kyllä käy. Jopa hetken aikaa tyhjäkäyntiäkin. Polttoaineen painetta en ole vieläkään saanut mitattua. Syynä laiskuus, ajanpuute, motivaation puute jne. Suurin syy on kuitenkin mittarin puute. Mikä olisi sopiva? Ja onko jollain heittää muistista jotain adapterikokoja? Tuloputken ja tbi: n väliin?
Taannoin kun tietysti oli kiire niin teurastin bilteman vitosen rengaspainemittarin polttoaineen paineen mittaukseen. Kunnon pilluliitoksilla johonkin putken väliin ja hienosti toimi bensanpainemittari. Paine oli kuin ohjekirjassa. Ongelma oli tuottopuolella, kun pidemmässä poruutuksessa kääntyi laihalle ja alkoi nostaa lämpöjä. Syyksi ilmeni tankissa ennen pumppua ollut "tassu"suodatin, joka oli jäätynyt bensan jäänteistä. Tassu poikki ja filsu pumpun jälkeen painepuolelle ja rokki soi. Toki käyttikseen en tekisi ko viritelmää..
Bilteman ym kaasarin mittari toimii jonkun aikaa, 10psi maksimi minkä se kestää eli toimii just tbin kanssa jonkun aikaa. T haaralla vaan suodattimen liki jos siellä letkut kuten monesti on. Adapterin kanssa menee kalliimmaksi sitten.
Okei. Aika monessa on katkottu ne putket ja lyöty letkua väliin. Joku nyt tietysti repii pelihousut mutta helppohan se putki ois nirhata ennen suodatinta ja siitä mittaus. Kumiletkulla sitten väliin. Mulla on kumiletkulla tankin päältä melkein suodattimelle jossa on 10cm pätkä metalliputkea missä kierre suodattimelle. Samoin suodattimelta eteen lähtee 10cm natsa missä taas letku tbin lähelle. En tiedä kuinka kauan nää in ollut ja ite ajanut 40tkm ilman ongelmia. Ei siellä niin kova paine ole.