Gmc syclone/typhoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kape, 17.12.2005.

  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Meitsi on kuin pikkupoika joka on saanut uuden lelun (tai tässä tapauksessa vanhan lelun takaisin pahalta naapurin pojalta), niin ei malta olla suitsuttamatta. Nyt on Juhannusajelujakin suoritettu parina päivänä ja harvoin olen niin paljon nauttinut autolla ajamisesta. Kun ostaa "uuden" auton, niin aina on alkuun vähän ostokrapula ja että mistähän tämä kohta porsii, pidemmän omistuksen jälkeen ei taas osaa niin innostua. Nyt kun ehti 7 v harmitella poismyyntiä ja tuntee auton aika hyvin niin voi vaan nautiskella. Vielä kun se osoittautui parempikuntoiseksi kuin pelkäsin seisonnan jäljiltä.

    Harmi vaan joutuu huomenna jättämään sen taas kuukaudeksi-pariksi seisomaan, mutta syksyllä taas uudella innolla. Toivottavasti tulee oikea talvi, niin ei harmita niin suolaliemessä liottaminen. Taas kerran täytyy onnitella itseään hyvästä ratkaisusta teettää ruostesuojaus 2006.

    Intterkuulerista on pariin otteeseen hävinnyt nesteet niin että ylempi kenno on vain n. puoleen väliin. Ensin epäilin että kenno vuotaa imusarjaan kun ei ulospäin näy mitään vuotoja. Mutta olen koittanut rauhoitella itseäni sellaisilla vaihtoehdoilla että korkki on liian löysä ja sitten huomasin että IC:ltä paisariin menevä letku ei ole kunnolla pinnan alla, eli jos tuuppaa nesteet paisariin niin ei ime niitä takaisin. "Korjasin" laittamalla mutterin letkun päähän (no hehheh) painoksi. Tai saattoihan siellä olla vaan ilmaa nesteiden vaihdon jäljiltä, mutta oli kyllä vajaa jo ennen vaihtoakin.

    Tänään laiton RVS:t voimansiirron öljyihin. Moottoriin sitten seuraavan öljynvaihdon yhteydessä. Saa nähdä tekeekö se mitään sille naputukselle.

    Näin Juhannuksena oli hyvä testata että toimiiko Webasto, toimii. Ja kyllä se ilmastoinnin kompurakin pyörii hetkittäin, mutta täytön vaatii. Ei siellä isoja vuotoja voi olla kun 5v seisonnan jälkeenkin tuon verran on paineita.
     
  2. jusssi

    jusssi Gearhead

    Hienoa, että jollain on näitä ihan toimivanakin... tässä koittanu tuota omaa rojektia saada kasaan. Mites pertillä katsastuksessa päästöt, oliko mitään ihmeellistä? Entä oliko koittiko jarrut 4-veto dynossa?
     
    MadMike tykkää tästä.
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ei ollut mitään ongelmia päästöissä vaikka vielä oli osittain 5 v vanhaa bensaa tankissa. Jarrut kokeili höyhenenkevyesti takapihalla. Kotona kyllä tein soralla täysjarrutuksen ja ihan tasan otti kaikki.

    Näytti eilen 200 km jälkeen IC:ssa nestepintakin olevan ok.
     
  4. jusssi

    jusssi Gearhead

    Tämän päivän taistellut, että saisi käymään kunnolla, mutta ei. Laihalle vetää kun ecun pitäis alkaa seosta hämmentämään. Sitten humpaa ylöalas ja haisee HC:lle. Vikaa miettyny, että oisko lambda paskana? Äkkiä kyl ajattelis, että menis rikkaalle, mutta mutta...?
     
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tuskimpa tuota polttoainetalouden takia kukaan asentelee...tehoa tuolla haetaan sekä varmasti myös saadaan e85:n ja säädettävyyden myötä.

    Asiallisen oloinen kampe 8)
     
  7. studio57

    studio57 Gearhead

    mikäköhän tuos maksaa kun on normi mega jossa tuo 80eur flex fuel anturi..
     
    MadMike tykkää tästä.
  8. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    No megakin mihin tuo pohjautuu maksaa yli 1000$ ja siihen päälle se etanolianturi ja laajakasita lambda ja johtosarja ja muuta asennustarvetta. Kyllä uskoisin monen olevan tuon erotuksen maksamaan lisää siitä että on plug and play vakiojohtosarjaan, eikä ecun vaihdon lisäksi ku asentaa se laajakaista ja etanolianturi. Ilmeisesti sen verran lähelle sielä on säädötkin sisällä että saa heti käyntiin eikä tartte aivan alusta lähteä itse säätämään. Itse kyllä nuukana pistäisin vanhemman ms2 prosessorillisen ja siihen etanolianturi ja tuskailisin kaikkien vakio anturien sovittamisien kanssa koko viikon.
     
  9. studio57

    studio57 Gearhead

    mietin tuos et onkohan siinä jo tehty ns. peruskarttoja viinalle.. jos on tehneet jo töitä aiheen ympärillä niin hyvä.
     
  10. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    N. 10 000 km pääasiassa arkiajoja tullut vähän vajaan vuoden aikana. Joulukuussa vielä teetätin ruostesuojauksen uudelleen, niin vähän paremmin raaskii ajella, mutta kyllähän se silti sydäntä kylmää suolakuravellissä liottaa. Surkeimmilla keleillä pesin kerta viikkoon alta ja päältä, mutta silti. Vielä tämä vuosi menee 2. käyttiksenä, sen jälkeen oli ajatus maalauttaa ja tehdä vähän muutakin fiksausta.

    Isompia murheita ei ole ollut. Yksi jäähdytysvesiletku antautui vanhuuttaan, IC syylärin korkki ei pitännyt nesteitä sisällä, vilkkuviiksi heittäytyi hervottomaksi ja käynti on ollut onnahtelevaa, mutta korjaantui sytkäosat uusimalla.

    Aika rauhassa on uteliailta saanut olla, ihan muutama on tullut juttusille tunnistettuaan auton.

    Osatarpeita on kertynyt, laitoin listaa tuonne: http://www.overdrive.fi/v8-market/parts-wanted/f602869b9c4e52290a8ce2c14c99b9e5/
     
  11. studio57

    studio57 Gearhead

    Mää on tuos talven omallani ajellu ja muutamia alipaine letkuja vaihdellu ja vesipumpun. Muuten pelittänyt hienosti kaikki arki ajelut. Ps. Uus tuulilasi maksoi muistaakseni 400€ ku vaihetutin viime kesänä
     
  12. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Joo sportmachinesin silikoniletkut minäkin vaihdoin. Tosiaan se oli yksi käyntihäiriöiden syy kun katkeili ne kovamuoviset "letkut".
     
  13. studio57

    studio57 Gearhead

    Mulla oli sama juttu, sen takia vakionopeuden säädin ei pelittänyt ja tyhjäkäynti seilas.. Ostin siihen lastunkin mut meinasin nuot kipinäpuolen jutut uusia ennen sen asentamista
     
  14. MadMike

    MadMike Gearhead

    Tulossa yksi lisää Suomen kilpiin.... pikkasen on vakiosta poikkeava. Kuha nyt säädetään se niin alkaa sitä ugaa löytyä viimesetkin... 4L80/85E lootaa kaivataan hyvinkin äkkiä kun alkaa asvaltti pitämään.
    Hiilijalanjälki on olematon, rengas ei.
     
    palontie tykkää tästä.
  15. studio57

    studio57 Gearhead

    omaani kanssa tuos jatko jalostellut, nyt ois ls1 motti öljypohjaavaille valmis.. portatut pipot ja lingerfeltin ahdin nokka, arpin pultit.sheet metal imusarja/ 102mm läppärunko sekä rotrexin ahdin näillä näkymin siihen tuleepi joka ois tuos jo valmiina.
     
    12345678910, palontie ja MadMike tykkäävät tästä.
  16. MadMike

    MadMike Gearhead

    Noniin,, nyt on puuhakilvet omassa Tamppoonissa, Vannesuosituksia, nyt on alla "homot" 19" tsiljunapuolaiset ja Tahtoo Cowl Induction pahkan koska mulla SS396 Caminossakin moinen....Maalarille menee talvella toinen etuloksu ainakin menee uusiksi etc "pientä"....ja taitaa Ritola saada säädettäväksi ellen itse ehdi etc...
     
    Muokattu: 5.8.2017
  17. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

  18. MadMike

    MadMike Gearhead

    on kuule goolgetettu itte jo tovin mutta Ei sitten napannut yksikän noista mitkä sun fav...paitti ehkä se eka photoshop mutta ei vaan klassiset 5 spoket jotenkin sovi. Mä kait jämähtäynyt 70¨s / kasariin kun hunajakennoja mietin tai jotain muun tyyppisiä 5 spokeja kullitetuilla puolilla...tai sitten ihan vaan Bart Wheelsit tai jotkut mustat/grafiitit tyyliin vaikka Porschen 917Kn 5 spoken malliset.
     
  19. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ja sit tarvittais KESTÄVÄÄ VETOLEVYÄ!
     
  20. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ja koko teräsalakertaa....nälkä kasvoi liikaa...tuli ähky :)
     

Kerro tästä muillekin!