Gmc syclone/typhoon

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kape, 17.12.2005.

  1. Karpov

    Karpov Gearhead

    Voi olla että jollain sivulla lukee, mutta mites toi typhoonin v6 eroo perus 4.3sesta koneen sisuskaluissa?
     
  2. MadMike

    MadMike Gearhead

    Hypereutektiset männät matalemmalla purietuksella, teräsveivit ja joko nodular tai teräsakseli jonka limput muotoiltu jo tehtaalla ja kapeammat puntit...omassa oli nodular ja tuplavenajouset. Avasin sen hiljattain ja nyt etsin teräskampuraa vahvempia veivejä ja takomäntiä. Kallistunee omalla kohdalla Bryantin billet akseliin ja on kaikkea muuta kuin halpa....
     
    Muokattu: 21.10.2017
  3. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    Älä teräsmäntiä sinne laita:



    Kestääkö tuollaisessa lohko sit niin pitkälle että sinne kannattaa tuollaisia Bryanteja laittaa? Meinaan runkolinja, sylinteriputket ja dekki, toimiiko ne kuitenkin sulakkeina?
     
    MadMike tykkää tästä.
  4. tsipi

    tsipi 2nd gear

    Eli siis käytännössä meneekö miten hyvin palikat ristiin chevyn perus 4.3 tai 5.7 kanssa? Noitten mainitsemies lisäks muuten sama pata??

    Mua houkuttas pirusti typhoon. Nimenomaan talviautoks. Nythän huutokaupat.comissa olis yks, mut ei arvaa kyl sokkona ostaa.. Kammo laukeemistarinoita vaan kuullu, ja noin vanhasta autosta ei voi yhtään tietää miten sitä on rääkätty, tai onko ollu jotain viripalikkaa kii joskus..
     
  5. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    En myy.
     
    MadMike tykkää tästä.
  6. MadMike

    MadMike Gearhead

    siis takomäntiä tietenkin tarkoitin, lyhkänen lohko ja splayed 4bolt runkopukeilla kestää se. Ja jos ei kestä etitään Bowtie teräslohko. Tai suunnitelmat uusiksi ja LS V6.

    Edut. Tähänastisista tarjouksista Bryantin Akseli oli halvempi kuin esim Scat, Eagle Ohiocrank, Moldex ei tarjoa ja Lunati vaivaudu edes vastaamaan....että ei tämä V6n. Viilaaminen niin helppoa ole...
     
    Muokattu: 21.10.2017
    4d sedan tykkää tästä.
  7. MadMike

    MadMike Gearhead

    Aina nämä on "rääkätty", mieti itseäsi...
    Lohko, kannet, venat nokka tönärit nostajat ja vetolevy tietyissä vuosissa samaa ja tbats it. Jakopääkin on rulla...näin avattuani 60th mls ajetun orkkismosan.

    Ois tiedossa pikkasen kutiteltu Typhoon. Takomännät ja prepattu loota, täysnahkasisustalla. 14500 Suomen kilvissä. Eli sellainen jota uskallan suositella kun kerran käyty läpi.
     
  8. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Eikös noissa aina ole täysnahkasisustus? Tai no penkin taustat ym. on keinonahkaa.

    Omalla tuli ajettua 2 v käyttöauton ajoja (173000-187000 km) ja hyvin pelas. Isoimmat murheet oli vilkkumekanismin pettäminen, yksi vuotava jäähdyttimen letku ja imusarjan tiiviste. Mutta se onkin alkuperäisessä kunnossa.

    Nyt en enää käyttöautona pidä, siistitään ja jäädään odottamaan museoikää.
     
    MadMike tykkää tästä.
  9. tsipi

    tsipi 2nd gear

    Ei mulle oo mikään ongelma levittää koko autoa tallin lattialle. valmista en edes halua.. Eikä olis edes rahaa moiseen. Tälle talvelle en edes talviautoa tarvii... Lähinnä jotain järkevää kohdetta mihin purkaa tämä työttömyys kun edellinen valmistui heinäkuussa... Mitä enemmän tuosta autosta lukee, ni sitä enemmän se alkaa houkuttaa. Mut niinhän se menee aina... Viimeks oli pakko saada cumminssi ku siitä luki liikaa...
     
  10. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Niin ja jos talvikäyttöön aikoo eikä auto ole jo valmiiksi ihan laho, niin suosittelen vahvasti ruostesuojausta. On kohtuu perso ruosteelle.
     
    MadMike tykkää tästä.
  11. MadMike

    MadMike Gearhead

    SyTyt ei ole talviautoja, unohda. Ne on 25v vanhoja ja osat esim koneen ON KIVENALLA.
    Minäkin luulin että piece of cake tilailla osia ja yhtä seinä vastassa kuin GN Regaleilla jos kiire on. Kesärengaskauden pelejä nämä on, ja mun vapailla ja ajokilometreillä riittää mulle kakkosautoksi. Hybridi kevytkuorkkia rinnalle silti tutkailin koska europaskaan en käsiä tunge enään, onhan työkalussakin Detroit Diesel DD13

    Jos vielä kiinnostaa heitä yvllä, useampia on tiedossa niiltä jäljiltä kun omaa etsin.
     
  12. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kuten kaikki 90 luvun kiinakierrätysmetalliautot...
     
  13. MadMike

    MadMike Gearhead

    ei ole,
     
  14. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Olikos '92:ssa sitten puolinahat tms.?
     
    MadMike tykkää tästä.
  15. tsipi

    tsipi 2nd gear

    No juu itsekin tuossa hävitessäni huutokaupassa tulin loppu viimein siihen tulokseen, että onneksi ei jäänyt käsiini. Eihän noita saisi suolassa kylvettää. Tänä aamuna reilu kymmenen kilometriä työnsin f100 suola-auton perässä, ja voin kertoa... Kyllä sapetti.. Oli tarkoitus, että tuo auto ei tule eläessään enää suolaa näkemään... Onneksi k1500 sai leiman eilen ja frodin voi työntää talvisäilöön.

    Kesäautoja kun löytyy jo 2 kappaletta, niin kolmannen tekeminen tuntuu järjettömältä... No eihän näissä tietty muutenkaan mitään järkeä ole, mutta kun ei yhtään tiedä mihin noita aina tunkee :)
     
  16. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Ei huono idea, onhan LV3:ssa potkua n.280 - 290hp vakionakin, aika liki sama kun orkkis Syclone/Typhoon 280hp koneessa...se tietty sitten ahdettuna :odcool:
     
  17. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    2019 Syclone julkaistu. Melko pahalta näyttää ainakin kuvissa.
    [​IMG]
    Vs. the original:
    [​IMG]
     
    Carpenter tykkää tästä.
  18. caprice305

    caprice305 Gearhead

    En tykkää
     
    Jussi289 ja Pertti K tykkäävät tästä.
  19. Carpenter

    Carpenter Gearhead

    Tykkään!
     
  20. caprice305

    caprice305 Gearhead

    Näyttää ihan moparilta
     

Kerro tästä muillekin!