Gmc syclone/typhoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kape, 17.12.2005.

  1. repo

    repo 1st gear

    WTF - Tuo mun irtoo nyt pikkuongelmineen edullisesti, jos tampoonin osto on suunnitelmissa.
     
  2. WTF

    WTF Gearhead

    Juu nyt ei oikein pysty.
    Liian paljon hommia levällään ja heimonliikutus tilaihme välinekin pitäs vaihtaa isompaan.
    Yks nelikko odottanut korjausta pihalla kesäkuusta lähtien ja sitten tuli purettua kolme konetta nippeleiksi, kaks meinasin kasata takaisin toimivaksikin €€€€

    Hallitus ei saata mieltää Typhoonia neljälapsisen perheen perheautoksi. :lol:

    Eiköhän taas keväällä tai kesällä naksahda nupissa, mutta silloin saattaa taas olla kaikki suunnitelmat jo muuttuneet. :rotfl:
     
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Kaikkien ajojen keskiarvo on ollut 14,2 l/100 km tarkistetulla matkamittarilla.

    Joo, tuolta tilasin justiinsa omaan yläpallon ja apusimpukan hintaan 39,61 e kotiinkuljetettuna. Suomessa vastaavat olis maksaneet n. 130 e osaputkasta noudettuna. Toivottavasti nuo nyt on sopivat ja kestävät, aika näyttää.

    Varmaan suht.koht. normihinta, kun laskee päälle verot ja hakukustannukset. Kunnosta tietysti vaikea sanoa kuvien perusteella (ja meikäläisen saksalla).

    Ja kyllähän tuo minunkin saattaa olla ostettavissa, jos ihan pakko sellainen on saada :wink: Tosin tänään taas pitkästä aikaa oli aika mukava ajella töihin ja takaisin. Tosin yhtään paalupaikkaa en onnistunut valoissa saamaan. Sen olen huomannut, että tuolla kun ajelee, niin tulee kyllä todella kiltisti pysäyteltyä keltaisiin valoihin ja suojateiden eteen, että voi taas lähettää :rotfl:
     
  4. RS_2

    RS_2 1st gear

    Aika monet osat on S-10, Astro tai Jimmy. Oikealla asenteella varustetut varaosamyyjät ovat kaivelleet minulle aika tavalla tietoa ja osia.

    Itsellä tyhjäkäynti on silloin tällöin vain viidellä pytyllä. Vahva epäilys on viallinen tulpanjohto. Yksi johdoista lepäili vasten down pipeä ajossa. Uusi setti odottaa asennusta. Oikein orkkis tavaraa!
    Kaksi hatuista on suoria ja muissa 90 asteen mutka. Heh heh

    Mielestäni kulutus pyörii jossain 14l/100km. Siis vähän :D

    Jakajankansi~20€ ja pyörijä ~3 €, ei mahdoton sijoitus.

    Orkkis tulpanjohdot 75€ ( arvokas )



    Alipainevuotoa oli, mutta nyt kaikki letkut uusittu. Alkoi cruisekin pelittämään samalla. Imuvuotoa ei löytynyt. Ei myöskään ohivuotoja.

    Kun pääsisi lukemaan vikakoodit...ei tunnu olevan kenelläkään vehkeitä tai oikeastaan ohjelmaa joka tuntee Typhoonin

    Katsotaan, mitä tuo ohjausiskarin lisääminen nokalle....
    Ja uudet Konit. Nyt keula on levoton ja kuopissa lyö käsille.
     
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Veikkaan, että keneltä tahansa sihteeriltä löytyy diagnostiikkatyökalu - eli paperiliitin. Tässä ohje, jonka justiinsa lähetin ari p:lle:

    Koodien luku on helppoa kuin heinänteko tuon ohjeen mukaan kun menee: http://www.sportmachines.com/maintenance/aldl.php Eli siinä ratin alapuolella kojelaudan alapinnassa on sellainen 2 x 6 napainen pistoke. Siitä kytket yhteen ylimmän rivin kaksi oikeanpuoleisinta "reikää" jollain rautalanganpätkällä tai avatulla paperiliittimellä. Sitten käännät virrat päälle, niin check engine valo vilkuttaa ensi koodin 12, mikä ilmoittaa vain sen että systeemi toimii. Eli ensin yksi vilkautus, tauko ja kolme vilkautusta peräkanaa ja tämä kolme kertaa peräkkäin. Sitten tulee kakki muut muistiin jääneet koodit. Esim. tuo minun EGR on 32: kolme vilkautusta, tauko ja kaksi vilkausta ja tämä taas kolme kertaa. Koodin 1. ja 2. numeron välissä on siis lyhyempi tauko ja koodien välissä vähän pitempi. Kun kaikki koodit on näytetty 3 kertaa, alkaa sama alusta koodilla 12 niin kauan että käännät virrat pois.

    Nollaus tapahtuu yksinkertaisimmillaan niin, että otat akun kengän irti - en osaa sanoa miten pitkäksi aikaa, ehkä tunti riittää, mutta yön yli ainakin. Nollaus on onnistunut, kun näyttää pelkästään koodia 12. Sen jälkeen voit olla varma että muistissa on vain tuoreita koodeja, kun luet seuraavan kerran.

    Pertti
     
  6. RS_2

    RS_2 1st gear

    Kiitos Pertti!

    Tiesin kyllä vilkku mahdollisuudesta, mutta ei ollut koodeille selitystä.
    Nyt täytyy viimeistään viikonloppuna perehtyä. Tai huomenna...

    Repo: Ei taida olla mitään mainittavaa uniikki design osaa moottorissa.
    Ovat niputtaneet muiden mallien osista "lehmän".
    Pientä etsiskelyä ja osia löytyy jopa hyllystä. Jarrupalat, tulpat, sytkä kamat ovat hyllytavaraa. ( siis ainakin Lahden Varaosa Expert / Osaset )
    US Parts siis pitää taatusti noita perus kilkkeitä hyllyssä, pitää vain selvittää mitkä osat käy Typ..lehmään.
    Ainoa, mitä en ole löytänyt ovat korinosat, siis muovi levikkeet.
     
  7. RS_2

    RS_2 1st gear

    Tiedätkös Pertti mistä saisi "ABS" jarrujen kytkentäkaavion?
    Pitäisi selvittää mikä johto vie virran mittariston ABS valolle.

    Uudet Konit edessä ja ohjausiskari asennettu :D
    Johan parani. Todella suuri muutos ohjaukseen ja keulan vavahtelu ja levottomuus loppui siihen. Apparin puoleinen iskari oli yläholkista väljä.
    Ei ollut yhtään moottorin vikakoodia muistissa? Taitaa toimia.
     
  8. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Jos ei noista aiemmin linkittämistäni syty-sivustoista ole apua, eikä kuuklekaan löydä, niin minulta löytyy tehtaan manuaalit. Voin tarvittaessa skannata ja pistää s-postiin.
     
  9. hot34

    hot34 1st gear

    :pinup: mimmosta hintaa ajattelit typhoonista
     
  10. repo

    repo 1st gear

    Mulla on Tuomo Typhooniin 40-sivunen sähkökaaviopumaska.

    Viskaa jollaki sun mailiosote.

    13,8Keur on mun typhoonilla pyynti. Tarjotakin saa.
     
  11. hot34

    hot34 1st gear

    minkä värinen typhooni on. :pinup:
     
  12. repo

    repo 1st gear

    Ei kait sillä mitää väliä oo, kunhan on musta.

    linky
     
  13. RS_2

    RS_2 1st gear

    Pertti jos et vielä ole kerinnyt scannaan manuskaa, niin ei enään tarvi!

    Repo tuon homman kerkes hoitaan jo.

    Katselin alustavasti jo johtopakkoja ja totesin jonkun todellisen "ammattilaisen" tehneen ihan omia liitoksia.
     
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    ^Ok, kiitos tiedosta, justiinsa meinasin ruveta.
     
  15. RS_2

    RS_2 1st gear

    No niin, suurkiitos siis Revolle

    Antilock system alkoi pelittämään.

    Yksi johto oli katkaistu ja "sähkömies" oli tehnyt muutaman arveluttavan liitoksen ja yksi johto oli väärin kytketty. Kaavion mukaan kytkin, antilock valo alkoi toimimaan. Vikakoodit lukuun. Antoi neljä vikakoodia ja kaikki viittasivat virta/maa vikaan. Akusta +napa irti ja kaikkien pistokkeiden putsaus.
    Sitten vikakoodit uudestaan...samat tuli. Vikakoodien nollaus ja koeajo.
    Ja vot. Antilock valo ei sitten enään palanutkaan ja jarrut alkoi toimia kuten pitääkin. Moottorin vikakoodeja ei muistissa ollut yhtään.

    Laitoin vielä illalla takalasin pyyhkijänmoottorin paikalleen.
    Itse sähkömoottori on lähes ehtoo puolella, sisuskalut hapettunu ja ruosteessa. Pienellä tekohengityksellä sain toimimaan.
     
  16. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

  17. Karra3600

    Karra3600 3rd gear

    ohjauskulmat?

    Onko tietoa ohjauskulmien arvoista? Ty on syönyt kitkoja ulkoreunoista. Samoin olisi käyttöä sähkökytkentäkaaviolle. Kiitokset etukäteen!

    Myynnissä olisi hyvät vetarit, jotka vaihdettiin turhan hätäisesti. Samoin tulossa olisi 20g upgrade turbo + downpipe. Voi laittaa mailia suoraan karra@netti.fi
     
  18. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Tehtaan arvot:
    Caster +3,5 ±0,5 (1,0)
    Camber 0,0 ±0,5 (1,0)
    Toe-in per wheel (onkos tämä nyt sitten auraus?) +0,15 ±0,05 (0,1)

    Lukemat asteita, suluissa on tarkistustoleranssi, eli ilmeisesti ei tarvi ruveta säätämään jos on noissa rajoissa. Ja jos säädetään, niin sitten tuohon tiukempaan toleranssiin.

    Mitä sähkökuvia tarvisit, niitä kun on "muutama" sivu, niin ei viitsi kaikkia lähteä skannaamaan.
     
  19. RS_2

    RS_2 1st gear

    Nyt, kun " Mörkö " on kunnossa, niin luovun rumiluksesta kohtuullista korvausta vastaan.

    http://www.nettiauto.com/1744781

    Tämä yksilö menee luoti suoraan, ei vetele ja läpä, läpä lässynlää..

    Vain raha kelpaa....muuten älä vaivaudu !!!
     
  20. Karra3600

    Karra3600 3rd gear

    sähkökaavio

    Kiitokset ohjauskulma-arvoista. Sähköpuolella tarve olisi sumuvalojen katkaisimen ympärillä, polttaa ao. sulakkeen aina käytettäessä.
     

Kerro tästä muillekin!