GMC Typhoon/Syclone

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja SpedeX, 3.8.2006.

  1. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Meikämannen silmään osu tämmöinen lehtileike
    Onkos tota moottoria ollut missään muussa autossa käytössä?
    Toi Syclonehan on 454SS pikuppia pirusti nopeempi :rotfl:
     
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Cyclone nopeampi...ihmekös tuo nyt on ? :eek:

    Ei kai kukaan SS 454 pick up:a ole edes nopeaksi väittänytkään !

    Cyclone pesee nopeudessa SS:n 6 - 0 millon vaan,mutta kun Cyclonen turbokikkare poksahtaa,niin SS se vaan jatkaa porskuttamista... 8)

    Ei sinänsä hieno laite tollanen Cyclone tai Typhoon on,kyllä mulle kelpais 8)

    Konetta ei ole käytetty muissa GM:n tuotteissa,en ainakaan ole kuullut.
    Kestävyydeltään kone ei ole kyllä ihan parhaimmasta päästä,kun ajattelee autoa ja käyttöä johon se on suuniteltu.

    Auto kun on tehty kengittäväksi ISOLLA saappaalla !

    Harrastekäytössä järkevällä käytöllä ilman jatkuvaa repimistä se kestää varmaan siinä kun mikä muukin laite.
     
  3. Zandmann

    Zandmann Gearhead

    Ilman mitään faktojen tarkistusta, tulee mieleen että onkos tuo pata millään tavoin sukua (vai jopa sama) kuin esim. GNX:ssä?
    Ahdettu kutonen, V-muodossa - kuullostaa kovin tutulta.

    Toki saatan olla ihan metsässä arvioideni suhteen... ja jos itseäni hiukankaan tiedän, olenkin.

    Any case, todennäköisesti tuollainen Sy/Ty on hauskempi kuin ämpärillinen apinoita, varsinkin hieman kutiteltuna.

    -Janne-
     
  4. mn12

    mn12 1st gear

    Jostain vanhoista topikeista muistelisin että kantavuus on jotain heinäpaaliluokkaa, ei kuljetuskäyttöön sovellu lainkaan.
     
  5. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Tossa artikkelissa puhutaan to sykloonin kantaavuudeksi 250kg... ei mitenkään himmuinen :eek:
     
  6. SG480

    SG480 1st gear

  7. Fireball

    Fireball Gearhead

    Nettiautossa parikin myytävänä näköjään
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Buick:n 3.8 V6 on kokonaan toinen moottori.

    Tätä on käytetty Buick:ssa ja GTA korisessa Pontiac Turbo T/A:ssa,jota myös tuon takia Pontiac GTB:ksi jossakin kutsutaan.
    Kuulemma oikea nimi autolle on silti Pontiac Turbo Trans Am...en käy väittelemään enempää tästä erittäin harvinaisesta keräilyautosta.

    Se vanha 80-luvun Pontiac T/A Turbon:n oma 302 turbo kattila on myös ihan omansa,eikä käsittääkseni mitään sukua kummallekaan.

    Tämä Typhoonin pata taas perustuu 4.3 V6 koneeseen,joka taas on tehty pätkäsemällä yksi sylinteripari SB 350 V8:sta.

    Saksassa noita on kuulemma myynnissä myös,kaikki enempi vähempi losahtaneita linttoja.
    Kaveri katseli niitä siellä rekkaa ajaessaan ja sivuhomminaan sitten kuskasi juuri suomeen myytyjä autoja etelä-saksasta ylös.
     
  9. Zandmann

    Zandmann Gearhead

    Minä kiitän ja kumarran informaatiopalasesta. Taas on tyhmä ihminen hieman viisaampi. ;)

    -Janne-
     
  10. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Muuten 99.9% oikein. Pilkunviilajana huomautan vaan, että Ponchon oma 80-luvun alun Turbokasi (ja vapari) oli 301, ei 302..
     
  11. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Joo olet oikeassa eli 301cid...ja scoopissa luki muistaakseni TURBO 4.9 :eek:
     

Kerro tästä muillekin!