GMC Vandura -86 laukesi, mutta mikä siitä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Agathon, 22.2.2007.

  1. Agathon

    Agathon 1st gear

    Pituus 157,5cm ja yoken kanssa (ristikon puolväliin) 163. Siis koko kardaani. Nämä tiedot olivat ylhäällä. Vandura 2500 4.3 bensa V6 -86 se on, paljon muuta en siitä tiedäkkään.
    Tuolla kuvia, ei tosin mitan kanssa. http://www.gloomy-grim.info/GMC/
    Tietty jos löytyisi yhtenäinen kardaani, niin olisi varmaan paras, jos sellasen siihen voi siis laittaa.

    EDIT: Joo, keskiviikko ok. Infoile onko sulla sopiva osa.
     
  2. chevy2

    chevy2 1st gear

  3. audiq

    audiq Gearhead

    ^ "Palvelu" siellä on näköjään edelleen tosi syvältä.

    Olen joka kerta ollut kusessa niiden lupausten kanssa, kun eivät ole aikataulut pitäneet ja kyse on ollut viikkojen viivästymisistä...

    Mutta halpa se paikka kyllä on, siksi sitä voi kuitenkin varauksella suositella, että jos vaihtoehdot ovat liian vähissä, niin soittamalla voi saada yhteyden ja varautuu sitten odottamaan väärää osaa viikkoja ja parin avautumisen jälkeen voi oikeakin osa hyvällä tuurilla sieltä tulla...
     
  4. illi

    illi Gearhead

    Yks osanen löyty heti kasan päältä mittaa sillä on ristikon silmän keskeltä keskelle 163cm. Laitatko numeron yvnä.
     
  5. Agathon

    Agathon 1st gear

    Nyt on yksi 163 senttinen yhtenäinen tulossa illiltä. Katotaan josko toimisi.
     
  6. Agathon

    Agathon 1st gear

    Kohta lähtee järki. Dillenä jäbänä mittasin kardaanin kokonaispituudeksi tuon 163cm sillätavalla, että kardaanin alkuosa ei ollu kokonaan sisällä...Eli illin yksiosainenkin on liian pitkä. Ei tuollaista alkuosaa ainakaan ole näköjään missään. Eli nyt näyttäisi olevan 3 vaihtoehtoa.

    1) Laitatuttaa vanhaan alkuosaan uusi haarukka

    2) Lyhennytyttää illillä olevaa yksiosaista ~7cm

    3) illillä on alkuosa, jota en ole vielä nähnyt, siinä on kuulemma aikas pitkä booriosa. Pätkästä siitä biitti pois.

    4) Laittaa auto seisomaan ja epätoivoisesti etsiä alkuosaa jonka pituus on 56cm http://www.gloomy-grim.info/GMC/pituus.jpg

    Mieluiten ehkä haluaisin yksiosaisen, joten vaihtoehto 2 voisi olla järkevin. Ei tarvitsisi kuin lyhennytyttää ja vaihtaa kaksi ristiniveltä ja saattaisi olla kestävämpi. Mitä mieltä muut ovat?

    Tällä muuten kuvia autosta:
    http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1037362

    Jos joku tunnistaa kärryn, niin olisi hauska tietää, voisin kysellä edelliseltä omistajalta mitä muuta siitä kohta laukeaa. Liikkeen myyjä oli kai saanut sen vaihdossa johonkin, eli siitä ei ollut apua.
     
  7. Agathon

    Agathon 1st gear

    No, niin. Kärri kunnossa näiltä osin, kiitos kaikille avuliaille. Illiltä ostamani yksiosainen kardaani pätkäistiin ~8cm lyhkäsemmäksi. Tämä kaikki tuttavan toimesta ja halvalla, eli ilmaiseksi. Nyt toimii, pitäisi ehkä vielä tasapainotuttaa se. Ehdotuksia paikasta? Hintapolitiikka?

    Sitten uutta ongelmaa... Tänään normaalin pätkäajon jälkeen ei kärry enää lähtenyt käyntiin. Avasin kopat ja katsoin kipunan (kakkua tulee) ja huomasin, että silloin kun laitan virran pois, niin tulppa iskee kipinää, mutta normaali pyörityksessä ei. Availin virranjakajan kannen ja koetin putsailla siellä, ilman mitään vaikutusta. Tätä tosin ounastelinkin, sillä uskon, että ajoitus on mennyt jotenkin pielen. Huomenna täytyy yrittää sätää, mutta ihmetyttää miten se on mahdollista? Siis, että käy normaalisti ja sitten yht´äkkiä ajoitus olisi kivillä. Outoa. Onko muita ehdotelmia mitä kannattaisi katsoa? Auto siis tällä hetkellä, kun yrittää käynnistää, ei lähde käyntiin, mutta toisinaan saattaa yrittää lähteä käyntiin, kun virran laittaa pois ja "yskäisee" kaasarista.

    EDIT: Laitan uuden topikin sähköpuolelle
     

Kerro tästä muillekin!