Goosenec asuntovaunu tai traileri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja julang, 7.6.2007.

  1. HRTP

    HRTP Gearhead

    arvaa vaan muistinko ottaa :oops: :lol: kyllä se oli niin ihmeellinen näky mutta eipä se vaunu ollut kyllä edes ramissa enää kiinni,on kuulemma ainoastaan kesäkäytössä 8)
     
  2. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Mua on aina kummastuttanut mistä nämä trailer parkit ilmestyvät. Porukka siis asuu noissa vaunuissa mitkä on pysyvästi liitetty vesiputkiin ja sähköihin vai? Onko se halvin asumismuoto vai mikä sen selittää?
     
  3. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Kuuluuko tälle asialle mitään uutta? :eek: olisi aika helmi nähdä vaikka kuvakin tuosta viimein Suomen reksiteriin saadusta yhdistelmästä... Paljonko kokonaismassa; millä kirjaimella kuskata saa, CE vai C1E?
     
  4. HRTP

    HRTP Gearhead

    ei ole vielä tullut kopioita papruista mulle miten on saatu leimalle :( Kuvat olis kyllä kivoja mutten huomannut niitä silloin ottaa,kiinnosti enemmän tuo ruljanssi vaan miten on saatu leimalle,mutta sen muistan että vaati tuon C1E kortin että saa vetää tiellä
     
  5. Scottsdale1980

    Scottsdale1980 1st gear

  6. Gummisti

    Gummisti Gearhead

  7. freeride

    freeride Gearhead

  8. uazmies

    uazmies Gearhead

    Noh, miten on?

    Itse olen ollut tuonne ruotsiin yhteydessä ja kustannusarvio sille että mun silveradon perään saa laillisesti kiinni laillisesti suomeen leimatun fifth wheeler camperin oli 15-20t€...

    Kallein osa siihen oli juurikin ne E-hyväksytyt jarrut.

    Edulliseen rekisteröintiin johtavasta vihjeestä on luvassa palkkio. :D
     
  9. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    mitä toi hinta kattoi? halvan trailerin, rahteineen ja nää e-hyväksyntä sekoilut vai? eihän se ois kallistaa. myis kämpän niin noitahan vois ostaa vaikka kuinka monta :poff:

    Sitten sinne perään vielä tappi, ja joku normi-keksiakselikärry perään, jossa ois sauna. siin ois perus-bürstnerin ikkunasta kiva katsella, ku toinen ajais semmoisen moduulin viereen :rotfl:
     
  10. uazmies

    uazmies Gearhead

    Ei kun se hinta kattoi vaan nää sekoilut, eli vetokytkimet, autoon kompuran ja tarvittavat venttiilit ja kärryyn sitten ilmatoimiset jarrut, pieni viiden tonnin haitari tulee siitä tarviiko akselit vaihtaa kokonaan vai ei. Ja kaikissa kallilla puikolla lyöty E-merkintä... :mad:
     
  11. bbford

    bbford Gearhead

  12. bbford

    bbford Gearhead

  13. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Se on sähköjohto ei paineilma, omassa autossa oli samas paikas sähkötöpseli sisälokaris.
     
  14. kostaja

    kostaja Gearhead

    omassa autossa F250 on sähkökompura joka tuottaa paineen jarruille.Neste jarruista haara jarrupaineensäätimelle mikä säätää paineen.
    Konttorilla selvittelin kekkosslovakian vaatimuksia ja pitäisi olla joku jarrusoveltuvuus? laskelma ja E hyväksyntä kytkentä laitteissa.Ei kumpaakaan löydy mutta kyllä tossa on vielä leimaa vetää
    muualla Eu:ssa.Lavalla kaksi erilaista vetopöytää pikalukituksella.
    (made in usa)

    Belgiassa Spa:n varikolla kattelin syksyllä vaihtoehtoja ja oli iveco ilmajarruilla ja kärryssä jarrukellot.
    F-250 samoilla osilla kuin oma.Oli kylläkin e-lätkä kärryn vetokytkimesä,lavalla vain kuula/tappi.Kärryssä tavalliset akselit ja vaijereita käytti jarrukello
    Sitten oli uudehko Rami jossa sähköjarruilla jenkki kärry ja kärryssä oli e-lätkä?!? Ja nää oli Saksan ja Belgian kilvillä.

    Mutta kun täällä tyrkytät niin pitää olla jos jonkinlaista lappua...

    Oli haaveena tehdä kunnon varikkokärry ton Fordin perään mutta nyt en ole viitsinyt edes rekisteröidä Suomeen.Jos tekisi kärryn ja kävisi kilvittämässä esim.Hollannissa mutta eipä auta kun ne silti vaatii niitä täällä papereita.
    Voihan tolla vedellä muualla Euroopassa joten hyvä syy siirtyä ulkomaan kisoihin...

    Tähän kun löytäisi ratkaisun niin voisi yleistyä liikenteessä.Toi 5th wheel camperi suosittu euroopassa ja näkyy olevan ihan Jenkki kärryjä sähköjarruilla...
     
  15. arzi

    arzi Gearhead

  16. palik

    palik 1st gear

    mielenkiinnolla olen tätä juttua lukenut ja itseäkin on alkanut kiinnostamaan kyseinen yhdistelmä :eek: mobile.de kun kävi selailemassa sieltähän löytyy MB Sprinterin alustalle tehtyjä vastaavia ns.normi vetopöytä autoja ja niissä näyttäs olevan paineilmajarrut et tuli vaan mieleen jos se on hyväksytty saksassa niin ei luulisi olevan vaikea saada noita E hyväksyntä lippusia ja lappusia noille katsastus herroille tänne suomeen... :) eihän se mikään jenkki systeemi ole ku on mersu mut kuitenkin
    :poff: :poff:
     
  17. 429

    429 Gearhead

    en tiä onko tästä mitään apua,kun en jaksanu lukee kaikkia viestejä.
    mutta isoisä teki asuntovaunuja suomessa 60-70 luvulla ja yhdessä mallissa oli sähköjarrut.

    (ostetaan OM-merkkiset vaunut ,kaiken kuntoiset)
    050-5557549
     
  18. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    jostakin olisin kuullu myöshuhua et sähköjarrut käy tääläkin...

    ja tossa yks kaveri kysy juuri dodgesta sitä sähköjarruhärpäkkää kojelaudan alta.
     
  19. freeride

    freeride Gearhead

    järvenpääläisellä pro wheel oy:llä on kuulemma fifth wheel tyypin yhdistelmä käytössä tai ainakin ollut.millähän se on saatu kilpiin?
    http://www.prowheel.fi/
     
  20. bbford

    bbford Gearhead


    No nyt joku paikallinen harrastaja joutuu käymään siellä kylässä kyselemässä tyhmiä?? :)
     

Kerro tästä muillekin!