Goosenec asuntovaunu tai traileri

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja julang, 7.6.2007.

  1. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Joo oli sellanen joskus 10 vuotta sitten...veturina C3500 454 Extend Cap paku, lavalla oli täysikokoinen vetopöytä + sähköjarrut.

    Veturi oli sellanen hieno kolmivärimaalattu (kuolasin aina kun näin),musta ylä/alaosa ja viininpunaiset kyljet ja mikä parasta pellin alla oli 454 isolohko !!!!

    Lopettivat sitten leimaamisen konttorilla jossain vaiheessa ja meni ajokieltoon -> traileri vissiin myytiin, mutta pikkari veteli vielä sen jälkeen normi kärryä jonkun aikaa kunnes katosi ja ilmestyi sitten Riksuun eräälle auto jobbarille...kadonnut sittemmin kuvasta kokonaan.

    Muistan vielä ne myynti-ilmoitukset lehdissä kun sitä myytiin Riksussa...harmi kun ei ollu sillon rahaa hakea sitä kotiin :(

    Autojobbarin kanssa juttelin 2008 keväällä siitä autosta ja kertoi että oli ollut sillä ihan omassa käytössä ja piti sitä yksilöä parhaana laitteena millä oli ajellu noita.
    Taisi olla silläkin hetkellä joku vastaava käyttöpelinä.

    Varmaan tuokin auto on jossain (olisi kiva kuulla), mutta pelkäämpä vaan että on pilattuna eli dieselöitynä... :cry:
     
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Mietin tuossa että taitaa siitä olla jo enempikin kun se 10 vuotta kun tuo yhdistelmä katosi katukuvasta (se kiinteistökin palo samoihin aikoihin jossa se firma oli) ja että auto oli Chevy Fleetside Silverado Extend Cap K3500...vattu kun ei löydä kuvia siitä :mad:

    Pitäs olla kyllä kuvia siitä yhdistelmästä ainakin yksissä moottorikelkkojen kiihdytyskilpailuissa paikallisella heinäpellolla Juhannuksen aikoihin... :rotfl:
     
  3. bbford

    bbford Gearhead

    Eli ajelivat sillä yhdistelmällä siis laittomasti eli ei ollut kärryä leimattu/rekisteröity suomeen?
     
  4. Jabatus

    Jabatus 3rd gear

  5. freeride

    freeride Gearhead

    onko tuo yhdistelmä muka saatu kilpiin?? :eek:
    [​IMG]
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Ei vaan saanu enään katsastuksessa leimaa sille yhdistelmälle...suurin ongelma kai oli kun se veturi oli paku, jotenkin ne määräykset muuttu.

    Tuo freeride:n Ram+ 5th Wheel Camper oli kyllä ihan vielä jokunen vuosi sitten liikenteessä...olen nähnyt sen viimeksi kun tulin Pick Nikc:stä...olisko ollu 2006-07 ??

    Omistajat oli kai jotain koirankasvattajia...lisäksi tuo RAM taitaa olla kuorma-auto ja tuotu kärryn kanssa USA:sta+leimattu yhdessä.
     
  7. vinkkeli

    vinkkeli 3rd gear

    kärry on työmaakoppi jota saa kuorma-autolla siirrellä vaikka siis kärry ei rekisterissä :eek:
    on siihen jotkut pykälätkin olemassa.. kai :-?

    jotakuinkin näin ymmärsin kun sivusta kuuntelin, mutta menköön näin varmana huhuna eli en vahvista kertomustani :odroll:
     
  8. mke77

    mke77 3rd gear

    näin määki olen tän ymmärtäny!! tää ns.yhdistelmä on vähän niinku nivel bussi :eek: eli tolla nupilla ei vissiin saa ajella erikseen. ja tota vaunua ei vissiin saa vetää millään mulla autolla?? mut tää on näitä samoja "huhuja" mene ja tiedä...

    joku "super poikkeus" lupa tähän on kuitenki tarvittu et tämmänen on saatu kilpiin...

    ...ja edellä oli juttuu noista rekisteröimättömistä....sehän on hinattava laite :wc: eli sen ei tarvii olla kilvissä kun sitä siirretään alle 50km/h ja jarruton se saa olla jos se painaa alle 3500kg... ja irto kuormaa siinä ei saa olla!

    legenda kertoo paikallisest nakki-kauppiaast joka oli siirtäny nioskin torilta kotiin ja poliisi topannu matkal koska jää-kaappi oli täys makkaraa ja makkarat kuulemma ei kuulu grillivaunun kalustoon kuten pöydät ja tuolit :D
     
  9. vinkkeli

    vinkkeli 3rd gear

    siis tältä huhulta voi katkasta siivet, autolla saa ajaa erikseen on ihan normi kuorkki. tai siis ainakin on ajanu ilman kärryä.

    ja edelleen ton työmaakopin hinauksella mennään ja sai vetää 80kmh olikohan niin et jos oli jarrut.....,
    ja siis edelleen käsittääkseni kärry ei ole kilvissä...

    ja kaikki on taas mun käsityksiä :rotfl:
     
  10. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    hinattava laite....
     
  11. mke77

    mke77 3rd gear

    hinattava laite? ok! mut jos se on hinattava laite...jousitettuna 80km/h mut paino tars sit olla alle 750kg ...(vai miten se oli) ja sit jos paino ylittyy niin 60km/h(vai 50km/h...?)
     
  12. freeride

    freeride Gearhead

    mitenkäs noihin yhdistelmiin suhtaudutaan,jos kyseessä olis muuttoauto ja kärryn kans tulee ensirekisteröintiin?
     
  13. mke77

    mke77 3rd gear

    eipä kait mitenkään... enen vanhaan oliki siirtolapuis jotain rajotuksii mitä saa olla kyydissä ja mihin aikaan saa ajaa missäki??? esim.läänin rajaa ei saanu ylittää muutaku erillisellä luvalla :-? ... ja koe(E-laput)-lapuilla ei saanu olla minkään laista kuormaa... mut nykyään jos kyseessä on siirto pois "tienpäältä" ...tai kilvetön kuorkki korjaamolle mis ei lava kippaa, ja 12t kivilasti päällä :rotfl: ..nyt ne suhtautuu aika kevyest noihin "siirtoihin"

    ...enampi ylensä puutuvat jos on ns."kaksois kilvitys" eli tuontimaan kilpi ja "tarra-siirtolupa" näkyy yht aikaa, eli virkamiehen harhauttaminen!! tai et koe-laput(E-laput) on ruuveilla / YMS. kiinni..jolloin olettavat et se on "jatkuvaa ajoa" eikä koe-ajoa...

    kyl kärryn vetäminen on sallittuu...

    monta "hevosmiehen" yhdistelmää(v70wagon-vole+hevoskärry) katsastuttanu mis on alla "nälkälaput" :oops:
     
  14. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ainakin oikeilla rekannupeilla on illmeisesti aivan laillista vetää eri maan reksiterissä olevaa kärriä, ainakin sitä tehdään koko ajan.
    Eli saksasta ostettu kärri ulkomailla olevan kaverin nimiin ja sen kun vetelee?
     
  15. eno

    eno Gearhead

    Nostetaas tämä ylös, olisko tuoreita havaintoja/faktaa suomikilpisistä ?
     
  16. Gummisti

    Gummisti 3rd gear

  17. TeeWee

    TeeWee 3rd gear

    Tänä vuonna on vissiin perävaunu säännökset muuttuneet. Ainakin ammattiautot nimisessä lehdessä kirjoittivat että sähköjarrullinen puoliperä onnistuu nestejarrullisen veturin kanssa. Lehti löytyy myös netistä www.lehtiluukku.fi ja lehti nro 4 ja sivu 23. Hieno homma jos on totta.
     
  18. Ck

    Ck Gearhead

    Toi olis ihan fiksu juttu jos tulis jotenkin järkevästi saataville. Tietysti täällä vaaditaan yli 3.5t kärrylle abs jarrut mutta se ei liene ongelma. Ja toi vetopöytä tarvii varmaan olla joku e-hyväksytty tms että amerikan pojan pöydät ei välttämättä käy?

    Se on siis tiedossa että pakettiautoihinkin tullaan sallimaan puoliperävaunut parin kuukauden sisällä, jotenka ilmeisesti noita täälläkin vielä tullaan näkemään.

    Trafikin on sivuilleen jo jotain alustavaa kirjoittanut

    "C1E-luokan ajokortti
    C1E-luokan ajokortilla saa kuljettaa yhdistelmää jossa:

    1. Vetoauton kokonaismassa on enintään 7500 kg, hinattavan ajoneuvon kokonaismassa on yli 750 kg ja ajoneuvoyhdistelmän kokonaismassa on enintään 12 000 kg.

    2. Vetoauton kokonaismassa on enintään 3500 kg, hinattava ajoneuvon kokonaismassa on yli 3 500 kg ja ajoneuvoyhdistelmän kokonaismassa on enintään 12 000 kg."
     
  19. mafo

    mafo 3rd gear

    ruotsissa tehtiin e merkitty vetolaite mutta en löydä enään koko firmaa ??

    oli joku scandinavian gooseneck ,tietääkö joku onko vielä olemassa
     
  20. Gummisti

    Gummisti 3rd gear

    http://www.nettikone.com/ford/ecoline/1181542

    Tuolta utelemaan faktoja
     

Kerro tästä muillekin!