Granada 2.8 --> i

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja MdMaxx, 17.8.2002.

  1. MdMaxx

    MdMaxx 1st gear

    Olisi perus mallin Granada 2.8 (83) kärjetömällä sytkällä. Tallin nurkalla olisi käytöstä poistettu k-jet ruiskulaitteisto (ilman johtoja). Onko kenelläkään minkäänlaista selkeää kaaviota sähköistä. Haynes opus ei oikein kerro mitään. Pitääkö tuo orginaali kärjettömän sytkän 'box' ohittaa jos kytketään tuo ruiskun mukana tullut ohjain. Ja miten tuo ruiskun mukana tullut ohjain kytketään yleensäkään?

    Eli johdotuskaaviota kaipaisin näin aluksi.
     
  2. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    Vanhempaan K-jettiin ei kuulu mitään erillistä boksia. KE-jetronicissa on boxi koska KE-jetissä on myöskin lambda-anturi ja boxi hienosäätää seosta lämpöanturilta+lambda-anturilta saamiensa tietojen mukaan.

    Se sytytyksen boxi ei ole yhteydessä ruiskuun lainkaan. Tuo boxi on vain sytytyksen vahvistinyksikkö ja se onkin sen ainoa tehtävä. eli jos aiot asentaa sen ruiskun kiinni niin molemmat boksit pitää olla paikallaan.

    mutta. jos minulta kysytään, niin sun kannattais hommata vanhemman mallin ruisku jossa ei tota boxia ole. pääsee paljon helpommalla ja kyllä ne päästöt kelpaa katastusmiehellekin jos kone on säädöissään. Tietääkseni tuo ke-jetti toimii k-jettinä sillain että jätät vaan boksin pois ja yhdistät johdot vanhemman mallin kaavion mukaan, joita löytyy googlesta hakusanalla Bosch K-jetronic. Saattaa löytyä uudempaankin, en ole vaan koskaan kokeillut.
     

Kerro tästä muillekin!