Grand Cherokee 1999-2000

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja BB Coronet 500, 8.11.2006.

  1. BB Coronet 500

    BB Coronet 500 Gearhead

    Ois tarkoitus hankkia moinen käyttöautoksi. Onko kellään kokemuksia 1999-2000 malleista koneena 3,1 td, 4,0 V6 tai 4,7 V8? Tietoja "tyyppiviosta" tms. hyödyllistä mitä aloittelevan jeepistin tulisi tietää.
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Toi 4 litrainen kuutonen lienee noissakin suora, ei vee
     
  3. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Ukkelilla on 2001 3.1td.
    On Italialaisen VM-Motorin valmistama melkoisen meluisa moottori...
    Tähän asti toiminut todella hyvin... Niveliä ja puslia varmasti tulee menemään kohtuu painava olemuksen ansiosta. Varaosia tohon dieseliin ei saa muualta kun Jeepin maahantuojalta/jälleenmyyjältä=>osat kaalliita.
    Helekutin ketterä kokoisekseen autoksi, kääntyy pienemmässä tilassa kun mun Trans am... Kulutus on ollut siinä 11l/100km... Tähän saakka ollut helekutin hyvä peli.
     
  4. rocketman

    rocketman Gearhead

    >kääntyy pienemmässä tilassa kun mun Trans am

    voiman puutetta transussa :rotfl: , sorry ot
     
  5. Nutlass

    Nutlass Gearhead

    Emännällä on autokuume :eek: joten nostetaas tätä aihetta. Aika nihkeesti on tullu kokemuksia BB coronetin tiedusteluihin. Olisko jollain jo enemmän kerrottavaa. Erityisesti kiinnostais kuulla tosta 4.7 V8 versiosta?
     
  6. MadMike

    MadMike Gearhead

    Tai sitten liikaa niin että lukko morjens...
     
  7. MadMike

    MadMike Gearhead

    Sama vika täällä..mammalle etsimässä Grand Cherokeeta 2000 up 4.7 mosalla.
     
  8. MadMike

    MadMike Gearhead

    dieselverot?
    Ja mites toi kulkupuoli..mitä kiertää esim motarinopeuksissa ?
    Kierrokset 80 100 120 nopeuksissa?
     
  9. camaroiroc-z

    camaroiroc-z 1st gear

    kauppiaalta kyselin kun kävin yhtä pyöräyttämäs niin sanoi että siinä 600e luokkaa Dvero?. kierroksista en tiedä/muista mutta muistaakseni oli tosi hiljainen kun vertaan nyt alla -06 2.0 tdi passat sedan
     
  10. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

    Edelleen tästä kaipaisi vähän tyyppivikoja.
    Sakulandiassa testailin -99 mallia, 4.7 koneella.
    -Meni muuten ihan mukavasti, mutta n 85-90 vauhdissa lievä vapina. Ei ratissa vaan koko autossa.
    -Vasen vetarin kumi rikki... mitä lie siitä seuraa?
    -hidas puoli ei meinannut mennä päälle oikein mitenkään. Paikallaan, keppi P asennossa. Meni sitten vihdoin, liikkui kyllä ihan nätisti, mutta olisin kuvitellut vähän äänettömämmäksi tuota vaihtoa.
    -etuperästä vuotaa öljyä?? En tutkinut mistä, mutta banjokopassa tippa roikkumassa.
    -etupyörissä kuviot vähän lovella, kulki kuitenkin melko suoraan
    -loota yms liikkuminen tuntuisi toimivan
    -n 90 nopeus tuo jonkinlaisen ujelluksen peräpäästä??? Ei välttämättä renkaat... miten nuo perät kestää?
    -huollot saksalaiseen tyyliin... viimeinen leima -03

    Itse auto tuossa.
    http://www.mobile.de/SIDUZhK16mkZnaAKsZ ... 260303152&

    Siis..
    -eihän näiden pitäisi ujeltaa perästä noilla kilometreillä?
    -milloin etuperä alkaa vuotamaan?
    Ominaisuus vai vika? Vai (puuttuvat)kilometrit?

    Niin... ja vetoautoa kun katselen, niin onko tässä sallitut vetokilot 3350?
     
  11. Jake Hammer

    Jake Hammer 1st gear

    Ei voi kun syvää huokaista kun katsoin ton linkin. Kelpais mulle! :D
    Vioista en osaa sulle sen tarkemmin kertoa..
     
  12. Meilla oli just tommoinen 109 tuhatta mailia ajettu. Ei siina ollut tuommoisia vikoja. Mutta taalla taas sitten tietaa etta ne ajetut mailit on varmasti eika tarvitse arvailla.
     
  13. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

    ...joo... ei kannata paljoa tihrustaa tuon vuoksi.
    Ihan kiva, jos sais, mutta että vielä pitäis maksaa...

    Mittarissa oli siis km lukema. Luulisin, että perien pitäisi pitää öljyt sisällä vähän kauemmin... Entinen omistaja oli joku kreikkalainen??? samaa sarjaa olivat myyjätkin. Muut autot lommoisia yms, pihalla tummia miehiä, katselemassa viemisiä afrikkaan. Olisko ollu tietämystä km lukemien vaihtoon? Huoltokirja tietenkin puuttui.

    Löytyy täältäkin parempiakin tuohon hintaan. 9.8k€ olis lähteny.

    Mutta - ei noista tyyppi yms vioista ole käyttökokemuksia/vinkkeä/näppituntumaa kellään?
     
  14. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

    ...joo... ei kannata paljoa tihrustaa tuon vuoksi.
    Ihan kiva, jos sais, mutta että vielä pitäis maksaa...

    Mittarissa oli siis km lukema. Luulisin, että perien pitäisi pitää öljyt sisällä vähän kauemmin... Entinen omistaja oli joku kreikkalainen??? samaa sarjaa olivat myyjätkin. Muut autot lommoisia yms, pihalla tummia miehiä, katselemassa viemisiä afrikkaan. Olisko ollu tietämystä km lukemien vaihtoon? Huoltokirja tietenkin puuttui.

    Löytyy täältäkin parempiakin tuohon hintaan. 9.8k€ olis lähteny.

    Mutta - ei noista tyyppi yms vioista ole käyttökokemuksia/vinkkeä/näppituntumaa kellään?

    Esim tuo alennusvaihde... ei meinaa mennä sovinnolla... kuuluuko ominaisuuksiin??
     
  15. MadMike

    MadMike Gearhead

    kauppiaalta kyselin kun kävin yhtä pyöräyttämäs niin sanoi että siinä 600e luokkaa Dvero?. kierroksista en tiedä/muista mutta muistaakseni oli tosi hiljainen kun vertaan nyt alla -06 2.0 tdi passat sedan[/quote]

    hiljasuus on yksi kriteeri..muuten sitä voi ajella vaikka rekalla kun ne on hiljaisia.
    Mutta lähinnä kierrosten perään siksi että vetokykyä mietin maantienopeuksissa ja kulutusta.
     
  16. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Dieselvero on enemmän, olisko 700-800 eur ? Mun paljon pienemmässä käyttökikottimessa on dieselvero n. 600 eur.
     
  17. MudMax

    MudMax Gearhead

    Dieselveron voi laskea aivan itse, ja kannattaakin laskea tapauskohtaisesti, koska painot saattavat vaihdella: Joissain malleissa (esim 3.0 CRD) ilmoitetaan suurin sallittu kokonaismassa (2749kg) sekä nimellinen kokonaismassa (2569kg), luulisin että Suomessa otteessa olisi pienempi luku :wink:
    Myynti-ilmoituksesta bongasin 3.1;lle kokonaismassaksi 2505kg, joten 6,7snt päivä alkavalta sadalta kilolta tekee veroksi (0,067x26x365) ~635e (+ 127e käyttömaksua).

    Ei ne yksin italianpoikien varaan ole tuota 3.1 diisseliä jättäneet, suunnitelussa on ollut mukana Detroit Diesel.
    Laatikkona siinä on A500 pohjainen 44RE, mutta en nyt nopeasti löytänyt perävälitystä kierrosten laskemista varten.
    ------------
    4.7 on miellyttävä moottori (hiljainen, laaja kierrosalue, mutta hieman heikohko alavääntö) yhdistettynä hyvin moottoriin sopivaan 5-45RFE laatikkoon ja kevyehkössä Jeepissä varsinkin n. 265-270hp HO-versio saattaisi olla jo kohtuullisen nopeakin.
    Alkuvuosien laatikko on sinänsä sama 45RFE, mutta en ole varma pystyykö sen tietsikkaan päivittämään tarpeellisen toisen ylivaihteen?
    Kestävyydestä en osaa sanoa (kun ei ole mennyt mitään rikki 8) ), kannattanee etsiä parempaa tietoa ameriikan foorumeilta.

    btw. Jeepin omistajille löytyy tarpeelliset .n 400 sivuiset varaosakuvat ja n. 1900 sivuiset Service manuaalit (plus Ranskankieliset esitteet) netistä: http://fsartori.free.fr/uscars/manuals/
    Isot aplodit ilmeisesti jollekin Ranskalaiselle.
    ps. Pidä hiirtä linkkien päällä, että näet alapalkissa koko linkin tekstin, ettet avaa väärän vm;n isoa ja hidasta pdf-tiedostoa.

    Löytyisipä Dodgeen vastaavat, täytynee tyytyä vielä Venäläisiin räjäytyskuviin,
    eli jokainen kuva on "räjäytetty" omalle sivulleen :lol:
     
  18. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

    Mikäs noilla on käytännön kulutus?
    3.1TD vs. 4.7
    Olisiko realistisia kulutuslukemia saatavana?

    Siitähän sitä voi laskeskella paljonko täytyy ajaa, ennenkuin D osto kannattaa.
    Jos olettaa huoltokulut lähes samoiksi.

    Miten se muuttuu, kun laitetaan kärry perään. Oletetaan kärryyn vaikka 2.5t.
     
  19. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Nollasin ajotietokoneen kulutusmittarin pari viikkoa sitten ja nyt se näyttää 11,9 l/100 km. Ajot on olleet pääasiassa 80 km/h maanteillä noin 80% ja loput nurkissapyörimistä kylillä. Autohan on Grand Cherokee 3,1 td vm 2001. Venettä vetäessä kulutus tietysti kasvaa jonkun verran, mutta kyllä tuollainen 750kg + traileri tulee aika kevyesti perässä kunhan ei revi. Uudemmat Mersun 3 litraisella vievät luullakseni melkein pari litraa vähemmän. Tehoakin niissä on huomattavasti enemmän.
    Käyttövoimavero oli viimeksi 160,264 ekua / 3kk.
    http://www.tammerplan.com/pukatti ks. vaikka kuva 3
     
  20. Medi

    Medi 1st gear

    V8 ensikokemuksia

    Vajaan vuoden etsinnän jälkeen löytyi itselle se oikea Grand Cherokee V8 4.7. Mittarissa on nyt 92 tkm ja ensimmäisten kahden kuukauden jälkeen olen enemmän kuin tyytyväinen.
    Vaihdoin autoon ensimmäiseksi kaikki mahdolliset öljyt ja suodattimet n. 650 eur. Öljyt ja suodattimet hain merkkiliikkeestä. Raitisilmasuodatin on vielä laittamatta (Ei ole vakiona ja sen kyllä huomaa kun koelauta on koko ajan pölyn peitossa).
    Ruostetta ei löydy mistään mutta ainakin sivuikkunoiden alalistoja kannattaa pitää silmällä. (Kaikki lukuisat Grand Cherokeet joita kävin katsomassa, tästä kohdasta löytyi ruostetta).
    Ajettavuus on kohdallaan mitänyt hitaassa vauhdissa kuopissa peräheilahtaa sivulle (Puslat, normaalia kulutustavaraa ilmeisesti?) Hommasin autoon uudet Nokian nastarenkaat 245/65/16 ja uudet kesärenkaat vanteineen 235/65/17.
    Bensaa meni ensimmäisen viikon aikana ajotietokoneen mukaan 18L/100km mutta rauhoittui alkuinnostuksen jälkeen ja nyt keskikulutus on 13 ja 15 välillä. Maantiellä 100:sen vauhdissa hetkellinen kulutus on 10-11 välillä.
    Konepellin kaasujouset ovat lopussa eivätkä pidä yhtään joten niiden vaihto on edessä. Kaikki lukuisat sähkölaitteet toimivat moitteettomasti tosin webastoa en ole ehtinyt kokeilla.

    Kaikenkaikkiaan olen autoon todella tyytyväinen...
     

Kerro tästä muillekin!