Grand Cherokee 1999-2000

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja BB Coronet 500, 8.11.2006.

  1. GrandDiesel

    GrandDiesel 1st gear

    Jeeps, tuli hankittua Saksasta Grandi 3.1 TD -99 eukolle kauppakassiksi ja täytyy sanoa että helkkarin mukava kärry ajella. Kulutus liikkuu 10,5 ja 11,6 välillä vaikka tykittää reipaasti moottoritiellä. Laitoin RVS keraami mönjät koneeseen öljynvaihdon yhteydessä ja ainakin lämmöt hieman laski kitkan pienenemisen johdosta. Laatikoiden ja perien öljyt vaihdatin merkkiliikkeessä sekä suodattimet.

    Olisikohan päässyt ilmaa pumpulle kun autoa käynnistää seisomisen jälkeen niin käynnistymisen jälkeen auto sammuu ja saa sahata käyntiin tovin ennenkuin lähtee käyntiin ?

    Tehoa myllystä ei hirveesti irtoa vaikka välijäähy on rekkakaliiberia, mutta toivotaan että käynti Harisella ohjelmanmuutoksen merkeissä petraa tätä pientä miinusta heinäkuussa !

    Nyt pitää odotella vielä sitä veropäätöstä..

    Tosiaan ikkunoden alalistat tuntuvat mureilta ja vaihtokelpoisilta eli onko kellään hintatietoutta mitä uudet listat kustantavat ?
     
  2. Arska tehtaalta

    Arska tehtaalta 1st gear

    Onkos tuo VM hihnakone?

    Mites huoltohinnat ja huoltoväli?
     
  3. GrandDiesel

    GrandDiesel 1st gear

    3.1 TD on VM:n ja Detroit Dieselin yhteistyönä kehittämä laitos jossa ei ole jakohihnaa vaan hammasrattaat -> ei kalliita hihnanvaihtoremppoja ! Moottoriöljyt 10 tkm välein (luulen että mobileilla 15 on ihan riittävä) laatikko, perä ja jakovaih.öljyt alustan rasvanippoineen merkkiliikkeessä hieman yli 400e + automaattilaatikon suodattimet ja tiiviste n. 100e tämä
    tais olla 30 tai 40tkm välein.
     
  4. jalka

    jalka Gearhead

    Saako tuota vm. 2002-> 2,7 nakua manuaalilla?
     
  5. judoka

    judoka 1st gear

    jokos on harisella käyty? :wink:
     
  6. Medi

    Medi 1st gear

    Ikkunalistat

    Kävin merkkiliikkeestä kysymässä ikkunoiden alalistojen hinnat.
    Oik. etu 62,40 eur
    Vas etu 84,50 eur
    Oik. taka 81,50 eur
    Vas. taka 83,50 eur

    joten melkoisen tyyris paketti ja tietenkin vaihtotyö päälle. Näitä oli Hki:ssa varastossa yksisetti kesäkuun alussa. Millaiset hinnat ois rapakon takana?

    Tässä vielä varaosanumerot joiden pitäis olla ihan toimivat ympäri maailman ja nimen omaan Grand Cherokee 1999-2004 malleihin
    55135878AF
    55135879AF
    55135890AF
    55135891AF
     
  7. MudMax

    MudMax Gearhead

  8. judoka

    judoka 1st gear

    mistäs päin autoa löytyy värikoodi? :eek:
     
  9. MudMax

    MudMax Gearhead

    Tyypikilvessä oikeassa runkoaisassa konehuoneessa, toiseksi alin rivi, toinen vasemmalta on primary paint ja kolmas secondary paint.
    Koodit löytyvät myös kuskin ovessa sijaitsevasta tarrasta alariviltä.
     
  10. GrandDiesel

    GrandDiesel 1st gear

    Remppaa pukkaa, remppaa pukkaa

    Jeeps, Harisella tuli käytyä ja vain tehot mitattiin kun ei Motorolan boxi suostunut ottamaan ohjelmaa vastaan.
    Ehkä hyvä näin koska kannet todettiin myöhemmin kaikki (5 kpl) halkinaisiksi -> tod.näk. fixattu saksassa importkilleriksi.
    No sattu olee hyvät yhteydet italiaan VM:n dealeriin ja osat matkalla tänne. Varoituksen sana -> tähän 3.1 moottoriin saa todella huokeita kopiokansia saksanmaalta mutta kestävyydestä ei mitään tietoa. Houkutus olisi suuri rempata harakiriosilla myyntiin mutta kun tää jeeppi on vaan niin sairaan hyvä ja vakiinnuttanut paikkansa perheenjäsenenä :rotfl:

    Ovilistat tuli vaihdeltua edellisissä viesteissä todetuilla hinnoilla ja vaihto oli helppoa (vähän kakkosnelkkua ja 5kg:n hienosäätölekaa)

    Kymysys: Onko WJ Jeepeissä joku luistonesto tai ajovakautinjärjestelmä vakiona, jotakin releitä löytyi jotka viittaisivat tähän suuntaan
     
  11. Medi

    Medi 1st gear

    Re: Remppaa pukkaa, remppaa pukkaa

    Tietääkseni vain uudemmassa 05- Jeepissä on luistonesto tai ajonvakautus.

    Onko kokemuksia mitä kustantaa jakopäänhihnan vaihto (4.7 V8) ja mitä kaikkia pitää vaihtaa, rullia yms.? Merkkiliikkeen huolto-ohjelma kertoo 96tkm huollossa olevan hihnan tarkastus/vaihto. Jos hihna todetaan hyväksi, kuinka pitää sillä vielä voi ajella?

    Itsellä on alkanut esiintyä tyyppivikaa kuskinpuoleisessa lasinnostimessa, onko tämän korjaamiseksi jonkinlainen tee-sei-tse apu vai viedäkkö huoltoon?
     
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Eipähän 4,7V8:ssa ole hihnaa, on kolmella ketjulla toteutettu jakopää!!!!
     
  13. Medi

    Medi 1st gear

    Kiilahihna

    Eli huolto-ohjelma tarkoittaa kiilahihnaa?
     
  14. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Re: Kiilahihna

    Ei ole kiilahihnaa, on moniurahihna (serpentiini)!!! Ja sekin automaattikiristimellä!!
     
  15. Medi

    Medi 1st gear

    Re: Kiilahihna

    Kiitän tiedoista. Taidan ajaa auton huoltoon Oulusta Espooseen:) Merkkihuolto täällä antoi näköjään mitä sattuu tietoja niin löytyiskö sulta listaa mitä 96tkm huolto sisältää?
     
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Moottoriöljyn vaihto + suodatin, ohjausvivuston nivelet + pallonivet (voitelu, heh kaikki kaks nippaa :rotfl: ), rengaspaineet ja kuluminen, akku ja kiinnikkeet, jäähd.neste + jarruneste + ohj.teh.neste + vaihteiston öljy (tarkasta, lisää tarvittaessa), valot ja sähkölaitteet (tarkasta toiminta), pakoputki (tarkasta), vetonivelet ja etujousituksen komponentit (tarkasta), renkaiden kierrätys tarvittaessa, saranoiden ja lukkojen voitelu, jarrujen silmämääräinen tarkastus, ilmasuti (vaihto), moottorin kiilahihnat (tarkasta, säädä kireys (huolto-ohjelman kukkanen, kun ei noissa enään ole kiilahihnaa ja säätöä ei pysty tekemään)), sytytystulpat (vaihto), jäähdytysneste (oranssi, vaihto 5 vuoden välein), autiomaattivaihteiston öljy ja suti (vaihto + pantojen säätö), jakovaihteiston öljy (vaihto, ja tätä kannattaa noudattaa 48.000 km:n välein, erikoisöljy), vetopyörästöjen öljyt (vaihto)!!

    Siinä ne tuohon 4,7V8:n kuuluvat kohdat!!
     
  17. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Todella miellyttävä auto ainakin 4.7 V8 koneella sillä voimaa riittää todella miellyttävästi. Kulutus tosin huitelee jossain 13-22 litran välillä kokoajan. Ja kun ostaa Limited mallin niin varusteetkin piisaa ja mukavuutta löytyy.

    Ja noista tyyppiviosta sen verran kyllä perät/jakolaatikko tuppaavat alkamaan vuotamaan jo 100tkm kohdilla tai jopa aikaisemmin. Tämä todettu 75tkm ajetussa Suomiautossa.

    Jarrut kovilla painavassa autossa, täristävät, eli levyt menee kieroon.

    Ovien saranat kuluvat "nopeasti".

    Linkki tyyppivikoihin:

    http://consumerguideauto.howstuffworks. ... okee-2.htm
     
  18. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Tuossa on nyt melkein ostettu 2003 2,7 CRD, onkos tällaisesta kellään kokemuksia vai pitääkö siirtyä kyselemään Mesefoorumilta :lol:
     
  19. moottori-hannu

    moottori-hannu 3rd gear

    mites se 4.0bensa toimii ja kuluttaa
     

Kerro tästä muillekin!