Grand Markiisi lämpimäksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja nallevaari, 13.1.2014.

  1. nallevaari

    nallevaari 3rd gear

    Eli miten on, onko noissa Californiaan tarkoitetuissa autoissa oleellisesti pienempi lämppärinkenno kuin esim. suomeen tahi muualle kylmiin oloihin viedyissä autoissa?
    Mitkä olisi parhaat konstit saada tuollaisen -78 mallisen, 6.6 l Fordin kehittämät lämmöt kabiiniin, joka on siis ensirekisteröity Californian helteisiin? 8)
     
  2. ls1978

    ls1978 Gearhead

    Kyllä niissä etelävaltioidenkin autoissa ihan kunnonkokoiset kennot löytyy, ainakin tuon ikäisissä, siitä ei ole lämmön tuotto kiinni. Mulla oli edellinen laite 72 Mercury Montego joka oli Kalivieteriin myyty uutena ja 15 vuotta sitten Floridasta kotoisin ollut 69 Mustang. Ja olivat muuten lämpimiä auto kovallakin pakkasella. Eli jos ei lämpöä tule niin tsekkaapa kuntoon olemassa olevat komponentit: kenno, termari, lämmönsäätövivut ja -venttiilit. Jos esim. vivustoa ei juuri ole käytetty kuuma-alueella niin saattaa olla jumissa eikä avaa läppiä täysin auki. Kun kaikki toimii niin kyllä ton malmikasan hukkalämmöllä lämpeää isokin kajuutta
     
  3. impala67

    impala67 Double Gearhead

    ja todellakin tarkista se kennon kunto, raitisilmasuodattimia ei ameriikan autoissa ole ollut kuin vasta 2000 luvulla... kenno muurautuu ilmavirran sonnasta umpeen jo 15:ssä vuodessa. saa ihan carb cleanerillä puhtaaksi suihkittua jos vain jostain kolosta yllät kennon näkemään.
     

Kerro tästä muillekin!