GTA Trans Am -89

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja jarski, 14.10.2001.

  1. jarski

    jarski 1st gear

    GTA Trans am 89-:ssa ollut mystisiä käyntiongelmia. Näyttäis olevan kipinävika - ei tule kipinää - polttoaine kulkee normaalisti.

    Moottoria on piristetty sieltä sun täältä. Sähköpuolella mm. teholastu ja tehopuola.

    Mitäköhän tuollaiset tehopuolat maksavat - joskos vika olis siinä?
    Antakaapa jotain vinkkejä vian paikallistamiseen...

    Jarski
     
  2. Kimi

    Kimi 1st gear

    Asut pääkaupunkiseudulla (nimim. junnur)?

    Ainakin vielä jokin aika sitten (kun oli varaa ajaa Letukalla) US-parts hertsikassa oli varsin hyvä tavarantoimittaja, sieltä löytynee hintatiedot.
    Mutta suosittelen edelleen vika-analyysiä testerin kanssa, saapi sitten kerralla paikat kuntoon. Aikoinaan maksoin toimenpiteestä 250 mk, ja pieniä vikoja löytyi puolentusinaa (lambda-anturi, kaasuttimen antureita, säätöjä etc).
    Huolto tehtiin II/94, ja toistaiseksi viimeisin katsastus v. 2000 meni päästöjen puolesta läpi. Välillä ei ole koskettu säätöihin.
     
  3. jarski

    jarski 1st gear

    Yes, kävin hakemassa kassillisen osia mainitusta myymälästä. Ilta näyttää joko kone pelittää.
    Ainakin puola oli mennyt, mutta sytytyksen ohjaus vaihdetaan kans.

    Täytyy käydä testauttamassa, kunhan saan kärryn taas liikkeelle.


    Kiits vinkistä!
     
  4. jarski

    jarski 1st gear

    Tiedoksi.

    Mystiset käyntiongelmat selvisivät. Puolan vaihto, ja sytytyksen ohjaukyksikön vaihto teki terää - käy ja kukkuu taas.

    Mielenkiintoinen tuo ohjausyksikön asennus ruuvien lisäksi geelillä - entinen omistaja oli asiaan käyttänyt vaseliiniä ... liekkö lainkaan oikea ratkaisu ... ainakin ohjeissa varotettiin muun kuin geelin käytöstä, mikäli ei halua ongelmia laitteen kanssa. Vaseliinilla lienee sellainen vika (ainakin), että lämmetessään ottaa ja lähtee pois....
     
  5. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Hyvä Jarski :cool:, on mukavaa kun ongelman ratkeamisesta ilmoittelee.
    Sinänsä on sama, saiko apuja täältä vai ei, mutta jos joku muukin funtsii samaa niin...

    Geelin tarkoitus on mielestäni parantaa kytkentää ja siirtää lämpöä, eli vaseliini ei oikein paras ainen ole.
     
  6. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Tahna ohjainyksikön pakkauksessa on just jäähdytystä ja kosketusta varten.
    Kun moduli kerran on mennyt, kannattaa tarkastaa että koneen maadoitus on kunnossa eli koneen ja korin väliltä löytyy varmasti riittävän paksu maajohto. Huono maakontakti on yleisin syy modulirikkoihin.
     
  7. 454SS

    454SS 3rd gear

    Se töhnä on piitahnaa ja tarkoitettu etupäässä lämmönsiirtoon. Sytytyksenpääteasteiden suurin vihollinen on lämpötila. Jos konetta on viritetty, niin konehuoneen lämpötila saattaa nousta ja toi boksi alkaa temppuilla sen takia. Pääteasteen siirto viileämpään paikkaan tai paremman jäähdytyslevyn asentaminen saattaa auttaa.
     

Kerro tästä muillekin!