H2:sen huolto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Röllykkä, 25.3.2014.

  1. Röllykkä

    Röllykkä Gearhead

    Uhkaavasti alkaa huolto lähestyä.
    Jollei oma aika olis näin kortilla, ja talli täynnä raksakamaa, niin helpointa olis ite huoltaa, mutta..

    Löytyykö tästä eteläisestä suomesta huoltopaikkaa, joka suostuu huoltamaan tuota H2:sta?
    Kerava-järvenpää suunnalta olen koittanut kovasti etsiä, mutta eipä ole osunut silmään.

    Jos joku osais suositella tästä lähistöltä paikkaa, niin kiitollisena kuulen..
     
  2. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Eiks siel Mänttiläs oo Lysimox vielä?
     
  3. Röllykkä

    Röllykkä Gearhead

    Joo, kyllä mäntsälässä on se vielä..
    Ko. paikasta mulla on vuosien, tai oikeastaan kymmenien vuosien kokemus.
    Jos jotakuta kiinnostaa ne kokemukset, voin yksärillä kertoa, mutta en julkisesti. Tunteeni voi lukea rivien välistä aiemmista viesteistäni.

    Siksi voisinkin välillä kokeilla jotain toista paikkaa.
    Kiitollisena otan vinkkejä vastaan.
    Heinolassa olis usa-osa, mutta sekin on ihan väärässä suunnassa..
     
  4. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Asia ymmärretty ;)
    Kysäsepä Hyvinkäältä Ajoneuvohuolto Oy:stä. Parikin Humppaa oon siinä bongannut.Hintapolitiikasta en osaa kertoa.
     
  5. Röllykkä

    Röllykkä Gearhead

    Hyvä, kiitos vinkistä.
    Kysäisenpä hyvinkäältä!
     
  6. Röllykkä

    Röllykkä Gearhead

    Ajoneuvohuollossa ei tunnuttu oikein lämpeävän hummerin huoltoon.

    Jos vielä jollakulla tulis ideoita, mistä löytyis mainio huoltopiste, niin kiitän ja kumarran..
     
  7. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Specialty Engineering Jokisuuntie helsinki. Siellä huoltavat ainaki ameriikanihmeitä.
     
  8. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Auto-Baja Lahti, 0400-902411.

    Varmasti tuttua puuhaa...
     
  9. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    mikä tosta hummerin huollosta tekee vaikeaa? luulis korjaamoille työ kelpaavan?
     
  10. Röllykkä

    Röllykkä Gearhead

    Niinpä..itsekin ihmettelen, että miksi sitä karsastetaan.
    Mutta toisaalta hieman arveluttaa viedä sitä huoltoon, jossa kysytään ensiksi, onko se manuaali vai automaatti..

    Toi auto-baja on ainakin inhimillisellä etäisyydellä, kysäsempä ensin sieltä.
    Kun vapaapäiviä on 0 ja aikakin on miinuksella, niin oma aika ei tähän huoltoon riitä millään.

    Kiitos vinkeistä, eiköhän näistä ny löydy.
     
  11. fmila

    fmila Gearhead

    Vantaan LänsiAutossa(Magneetti) on noitakin huollettu. Oli aikanaan jopa uusien H3:n myyntikin ja sen seurauksena huolto myös H2:lle. Taisivat sanoa sopparin irti kun lähdin sieltä n kolme vuotta sitten. Oli noi sopimuksien hinnat aika kalliit siihen nähden mitä noista jäi?? Mutta osaavia mekaaanikkoja siellä on edelleen, jotka noita huolsi silloin. Kandee kysellä jos ei sopivampaa löydy. Kallistako, ehkä, mutta tekevät kunnolla ja vastaavat siitä myös.

    t.AM
     
  12. jpmrent

    jpmrent 3rd gear

    Michaels Garage Espoo,siellä käyttänyt omaa autoa
     
  13. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jos on tottunut huoltamaan VAG/Toyota/Nissan -autoja, voi olla aika vieras laite!! Samoin jos ei oo ennen tommosta edes nähnyt kuin liikennevaloissa, voi olla aika kaukana eka vapaa aika ottaa (asiakas ymmärtää viedä sen jonnekin muualle :-? :-? ) työn alle. Ja vaikka olis ihan tottunut USA-autokorjaamo, voi se silti olla kynnys korkealla, kun ei noista kumminkaan heti mitään ymmärrä... Toisille noissa on aika outoa tekniikkaa ja sovellutuksia, kun ei perus-Jeepinkään huoltaminen näytä kaikille onnistuvan...

    Niin, en minäkään kyllä ole H2:sta nähnyt kuin liikennevaloissa :wink: ja kerran kaverin korjaamon nosturilla ja mulla on nyt 21v 1kk 2 päivää korjaamoyrittäjyyttä takana ja pikkuhiljaa alan päästä jyvälle, mistä on kyse.... :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  14. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Eikö noissa Hummereissakin se kampiakseli pyöri myötäpäivään? Vai mikä siellä on erikoista? Siis oikeasti eikä vain oletetusti?

    Tuskin mitään ihmeellisiä erikoistyökaluja tarvii kun on kuitenkin armeijakäyttöön suunniteltu.
     
  15. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    H1 on se army-hummeri, ei tuo H2 ole teknisesti kuin uudelleen koritettu Tahoe/Suburban.
     
  16. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    H1:den voimansiirto on erikoinen, portaaliboksit kahdella rattaalla, joten vetoakselit pyörivät vastakkaiseen suuntaan verrattuna suoraan akseliin. Suunnan muutos on toteutettu vetopyörästössä joten kardaanit, vaihteisto ja moottori kyllä pyörivät samaan suuntaan kuin vaikka Suburbanissa.
    Niin, ja jarrut on siellä vetopyörästön kupeessa, eivät pyörän navassa.

    Tämähän on mun mielipide, mutta H2/H3 on helvetin rumia, H1 on ainoa oikea Hummeri 8)
     
  17. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Luulis kyllä öljyn valuvan myös normaalisti painovoiman avustamana pois?
    Jos siis perushuollosta puhutaan, korjaaminen kun on eri asia.
     
  18. Röllykkä

    Röllykkä Gearhead

    Joo, samaa mieltä, että H1 on se ainoa oikea ulkomuodoltaan. Mutta kun ajatus oli, että sillä olis kiva päästä jonnekin ilman hinausautoa, niin päädyin vortecciin, enkä siihen maailman huonoimmalla diesel moottorilla varustettuun koristeeseen.
    Jos luottoa olis ollut yhtään enempää siihen pataan, niin olisin ottanut H1:sen.

    Ja toisaalta, on tossa H2:sessa fiksummat sisätilat, noin niinkun "perhekäyttöä" ajatellen.
     
  19. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Suurin ongelma "yleis"autokorjaamoille on itseasiassa varaosien saatavuus nykyjenkkeihin. Katsokaas kun suurin osa korjaamoista tilaa varaosia seuraavilta tukkureilta (poislukien alkuperäisosat jotka yleensä ostetaan maahantuojalta tai jälleenmyyjältä): Örum, Koivunen, Atoy, Kaha, Mekonomen ja HL-Group. Me mukaanlukien. Ongelma on siinä, ettei ko. laitteita löydy varaosakataloogeista joko rekisterinumerohaulla, tai valmistaja+malli+vuosimalli+moottori jne haulla, tai jos löytyy on tarjonta rajoitettua tyyliin öljynsuodatin, sopii ehkä muttei varmasti. Siitä sit johtuu, että korjaamon työnjohtajan pitäisi selvittää mistä saa oikeat osat jotta 2 tunnin huoltoaika ei veny päiväksi sen takia että suodattimet ovat vääriä+ne pitää vielä tilata lähetillä tai hakea sopivasta paikasta (US-parts, SWT jne isommat US-osatukkurit). Kaikki toi tuo normikorjaamolle sellaisen epävarman tunteen, jotta kannattaakohan tota huoltoa ottaa vastaan ollenkaan kun ei osiakaan saa normaalisti tilattua muutamalla näpäytyksellä online-kataloogista toimitettuna sovittuun aikaan. Sen lisäksi lähes kaikki "yleis"korjaamot käyttävät Autodataa huolto-ohjelmien ohjeiden hakemiseen (eli mitä pitää tehdä missäkin huollossa iän/ajettujen kilometrien perusteella), eikä Autodatan eurolisenssissä sisällytetä yhtään amerikan malleja mukaan, pl. jotkut mallit joita tehdään euroopassa euroopan markkinoille (jotkut chryslerit, jeepit, gm-daewoot jne).

    Sen sanottuani on toki paljon korjaamoita jotka osaavat ajatella vähän laajemmin asioita ja joista löytyy harrastajia myös jenkkipuolelta jotka tekevät myös sellaisia töitä joita norminissaneita huoltavat paikat eivät halua tehdä.. Mun pyörittämä firma mukaanlukien. Se on vaan suhteellisen aikaavievää touhua hommata 3-4 suodatinta toiselta puolen stadia yhtä huoltoa varten, jos ei mitään muuta asiaa sinne ole.
     
  20. Timmo

    Timmo 1st gear

    Jos olen joskus huollattanut autoani pajalla (lähinnä jakohihnanvaihdot) niin olen vienyt aina osat mukanani, ja se tyyli on kelvannut myös jokaiselle pajalle (ihme kyllä, vai onko?) ilman vastaväitteitä.
     

Kerro tästä muillekin!